Gå til innhold

Dilemma...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Digital mobbing...

Hva ville du ha gjordt om en venn av barnet ditt logget seg inn på facebooken til barnet ditt og lata som det var barnet ditt som skreiv og dette var stygge meldinger sendt til andre fremmede barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig et dilemma? Det er da åpenbart hva man skal gjøre i en slik situasjon.

• Liker 1
Skrevet

Tar kontakt med både ungen din og vennen til barnet, gitt en alvorsprat om at dette er mobbing, facebook er privat, og dersom dette skjer flere ganger tatt kontakt med foreldrene til guttongen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vurdert om barnet mitt løy og at det faktisk var det selv som hadde sendt stygge meldinger... Men jeg ville uannsett snakket med barna og inkludert foreldrene til det andre barnet. Ville også bedt dem si unnskyld.

Anonymous poster hash: 0f726...86d
Skrevet

...og forklart/beklager til de stakkars barna som mottok meldingene.

Skrevet

Og i tillegg lære barnet å passe på passordene sine og ikke la andre logge inn på sin konto.

Man har tross alt ansvaret for den.

Ellers er det en vanlig unnskyldinig at "det var "Mona" som logget seg inn på min konto, ikke jeg" uten at nevnte venninne hadde vært i nærheten av kontoen.

Skrevet

Tipper det var ditt barn som gjorde det selv, men lettere å skylde på en venn. De fleste foreldre tror jo ikke at de skinnhellige godklumpene deres kan være noen djevler innimellom.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Nei det var vennen som hadde logget seg inn, for det har han innrømt for foreldrene sine.

Grunnen til at det blei oppdaget var en telefon fra foreldreren til offeret som mottok meldingen og klokkeslettet den var sendt på var slik at jeg viste hva mitt barn holdt på med og det var ikke dataen sin. Vennen som gjorde dette er tretten år og har fått klare regler fra sine foreldre på nettbruk , men har like vel falt for en slik fristelse. Beklageligvis.

Skrevet

Hvis vennen til barnet ditt har innrømmet det for sine foreldre, regner jeg med at han får den straffen de syntes er passende for det, av dem. Så regner jeg kanskje med at foreldrene passer litt på hva gutten gjør på nettet framover.

Sønnen din burde bytte passord på facebook, og ikke gi det ut til noen andre. Det er også mulig å gjøre slik at man må motta et engangs-passord på mobilen (dersom han har det) hver gang noen prøver å logge inn fra en ny maskin. Og, prent inn at det ikke er lov å gi ut passordet sitt - og sørg for at han har et passord det ikke er lett for venner å gjette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...