Gå til innhold

Emosjonelt ustabile jenter "grenseløse" mht sex?

straamann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men vil det si at å ta imot tilnærmelser fra deg (om du hadde vært singel), så er man med på å forsterke selvforakten din? Eller er det mulig at du kunne hatt glede av det?

Jeg kunne godt tenke meg å ha sex med venninen min, det er nesten så jeg føler at hun ville satt pris på det. Hun har mange vonde opplevelser med sex, og jeg tror hun vet at jeg er noe mer "demokratisk" i senga. Samtidig føler jeg at det er det å bli utnyttet som tenner henne mest, og derfor er jeg redd for at det at hun tilnærmer seg meg, er et tegn på at jeg utnytter henne allerede. Jeg vil jo ikke ligge med henne hvis det gjør at hun føler seg ille etterpå.

Jeg vet ikke, for å være ærlig. Selvforakten min går i daler uansett hva jeg gjør, så sånn sett gjør ikke sex noe fra eller til. Men jeg har for vane å herpe ethvert venneforhold om jeg får karra meg til sex med vedkommende, og da følger det alltid på selvmordstanker, selvskading, klandring av meg selv, isolasjon og hele sulamitten. Likevel kan jeg være sjukt overbevisende om at jeg kommer til å ta det helt fint før det skjer, og gutta er sjeldent vonde å be når man nærmest kaster seg over dem og snakker med pusestemme om at det bare er denne gangen og det er bare sex og bla bla bla.

Anonymous poster hash: e9ec9...7f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du si litt om oppveksten din? Tror du den er grunnen til at du er selvdestruktiv og har selvforakt? Ble du aldri elsket av dine foreldre?

Jeg har ei venninne som er veldig grenseløs sexuelt, og alle mener hun er frigjort mens jeg er overbevist om at det handler om det du sier, at hun søker bekreftelse, men samtidig gir henne mer selvforakt. Hun kan f.eks si at hun blir kvalm etter at hun har hatt sex med en person, og be han dra øyeblikkelig. Hun finner nye folk å ha sex med stadig. Ofte har hun kommet i situasjoner der hun ikke vet hvem som er faren , når hun har blitt gravid...Huff, synes det er trist!

Ignorering, manipulering, ble straffet med isolasjon og litt sånt. Egentlig ikke så ille når man ser hva enkelte andre gjennomgår. Antar jeg bare er en av dem som fucker med statistikken sånn sett.

Sex, bekreftelse og forakt er ting som gjerne går hånd i hånd selv om det ikke er noen personlighetsforstyrrelse innblandet. Bare husk det.

Anonymous poster hash: e9ec9...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanskelig, jeg vet ikke hva som er vennskap, hva som er sykdom og kanskje til ogmed hva som er paranoide tanker hos meg.

Hehe, nei det skjønner jeg godt. Er vanskelig å svare på. "Normale" jenter er generelt litt uberegnlige de også ( :P ) Bare vurder nøye om dette virkelig er noe du ønsker å begi deg inn på. Og hvis ja, bare vær litt forsiktig.

Anonymous poster hash: 66b17...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Kjenner til en mann som er emosjonelt ustabil, og veldig av/på mht. kontakt. Fins vel nesten ikke en ting han ikke ville gjort i senga, og har ligget med over 200 damer. Han er gal... Hvilken diagnose er dette? : p

At han har ligget med 200 damer forteller mye. Om damer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Kjenner dere noen som har denne diagnosen, eller trekk fra den, som dere vet er grenseløse i forhold til sex? Jeg spør fordi jeg har en vennine som vekselvis kommer med antydninger til at hun "vil noen mer" i form av spørsmål om mitt sexliv mens hun ser flørtende på meg, og vekselvis tydelig tar avstand bruker begrep som "du er min beste venn" osv. Noen ganger snakker vi mye sammen, i andre perioder er hun helt ute av mitt liv. Vekselvis av/på.

Jeg vil jo i utgangspunktet bare være venner, men må innrømme at jeg blir litt opphisset når hun kommer med det jeg oppfatter som tilnærmelser. Bør jeg venne meg til at den ustabile tilknytningen hennes er en del av hennes personlighet og ikke følge den opp, eller bør jeg la meg rive med og se hva som skjer?

Du blir manipulert og lekt med.

Dere er ikke "venner", det er bare noe du har rasjonalisert deg frem til. Bryt kontakten.

Endret av Lincoln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Finnes mange pussige friske jenter også.

Syns det er trist at det skal klistres diagnoser på alt av merkelig oppførsel...

Man skulle tro at ingen friske mennesker kunne være manipulative, utro, slemme, sinte, hormonelle, ha vekslende meninger eller svingende humør. Sex med mange, være sjenerte, lyve, spille hard to get, dytte og dra eller oppføre seg tåpelig.

Har man et av de trekkene, og det taes opp i en tråd så blir det alltid smelt en etikett på personen, og alle de følgende rådene tar utganskpunkt i den påsatte diagnosen.

Anonymous poster hash: 7316a...5c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det er trist at det skal klistres diagnoser på alt av merkelig oppførsel...

Man skulle tro at ingen friske mennesker kunne være manipulative, utro, slemme, sinte, hormonelle, ha vekslende meninger eller svingende humør. Sex med mange, være sjenerte, lyve, spille hard to get, dytte og dra eller oppføre seg tåpelig.

Har man et av de trekkene, og det taes opp i en tråd så blir det alltid smelt en etikett på personen, og alle de følgende rådene tar utganskpunkt i den påsatte diagnosen.

Nå høres det jo ut som om ts vet at hun har diagnosen da.

Anonymous poster hash: bbc37...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord: jeg kan kjøre på, selv om jeg at hun har fått diagnosen.

Endret av straamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå høres det jo ut som om ts vet at hun har diagnosen da.

Ts skriver

Jeg vet at venninen min har fått en diagnose, men det var dels på grunn av nødvendighet for å få utløst støttepenger til bolig.

Jeg tolker det som at hun har fått en midlertidig arbeidsdiagnose for å ha muligheten til å få utbetalt støttpenger.

En midlertidig arbeidsdiagnose er ikke en diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer helt an på hva du føler er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har selv diagnosen Borderline personlighetsforstyrrelse, impulsiv type. Selv er jeg absolutt ikke grenseløs m.t.p sex, kanskje heller tvert om. Jeg kan flørte og tulle, men derfra til det å ha sex, er et kjempesteg for meg.

Anonymous poster hash: b0491...b19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Er dere ikke "venner" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vet ikke om vi tenker på det samme, men hun er veldig flink til å lytte til meg, og få meg til å føle meg forstått. Jeg føler meg som hennes best venn iblant. Men så går det to dager, og jeg får nyss i at hun har hatt like "dype og ekslusive" samtaler med noen andre. Hun kan snakke drit om andre til med, men det får meg til å tenke at hun like gjerne kan snakke drit om meg til andre. Jeg strekkes mellom å føle at hun virkelig bryr seg om meg, til at hun bare manipulerer meg til å tro at jeg kan redde henne, til at jeg utnytter henne siden hun faktisk stiller opp for meg i forhold til praktiske gjøremål rett som det er. Det er vanskelig, jeg vet ikke hva som er vennskap, hva som er sykdom og kanskje til ogmed hva som er paranoide tanker hos meg.

Du svarer på ditt eget spm. Det finnes mange andre å ha som fuckfriend, og med så mye tvil er det beste å styre unna. Livet er ofte dramatisk nok i seg selv, man trenger ikke skape ekstra drama ved å inngå bekjentskap med folk når det er så mye som kan gå galt.

Anonymous poster hash: 188f9...281

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Du svarer på ditt eget spm. Det finnes mange andre å ha som fuckfriend, og med så mye tvil er det beste å styre unna. Livet er ofte dramatisk nok i seg selv, man trenger ikke skape ekstra drama ved å inngå bekjentskap med folk når det er så mye som kan gå galt.

Anonymous poster hash: 188f9...281

Bra svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det forskjell på å være "emosjonelt ustabil", som mange kan være, og å faktisk ha diagnosen emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse.

Jeg har selv hatt diagnosen, og skal innrømme jeg er glad i sex, har hatt mange sexpartnere (rett over 30), og hadde en stygg tendens til å være utro så fort jeg kjedet meg. Noen grenser hadde jeg selvsagt, ville aldri blitt med på wetsex feks, men eksperimenterte mye.

Jeg ble heldigvis friskmeldt fra diagnosen, og ser jeg har blitt som et helt nytt menneske. Jeg har hatt et langt forhold hvor jeg ikke en gang følte meg fristet til å være utro. Det kommer aldri til å skje igjen. Jeg krever heller ikke like mye i senga som før. Klart jeg liker litt eksperimentering og variasjon, men nærheten til en man er glad i er det viktigste.

Jeg trengte nok mye bekreftelse, og generelt kaster en med den diagnosen seg ut i alskens impulsive handlinger, bare for å føle at "det er liv". Man har gjerne en konstant tomhetsfølelse. Jeg vil ikke si noen av sexpartnerne gjorde noe verre, bare at jeg vil velge annerledes i dag.

Anonymous poster hash: e89aa...2ff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nå er det forskjell på å være "emosjonelt ustabil", som mange kan være, og å faktisk ha diagnosen emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse.

Jeg har selv hatt diagnosen, og skal innrømme jeg er glad i sex, har hatt mange sexpartnere (rett over 30), og hadde en stygg tendens til å være utro så fort jeg kjedet meg. Noen grenser hadde jeg selvsagt, ville aldri blitt med på wetsex feks, men eksperimenterte mye.

Jeg ble heldigvis friskmeldt fra diagnosen, og ser jeg har blitt som et helt nytt menneske. Jeg har hatt et langt forhold hvor jeg ikke en gang følte meg fristet til å være utro. Det kommer aldri til å skje igjen. Jeg krever heller ikke like mye i senga som før. Klart jeg liker litt eksperimentering og variasjon, men nærheten til en man er glad i er det viktigste.

Jeg trengte nok mye bekreftelse, og generelt kaster en med den diagnosen seg ut i alskens impulsive handlinger, bare for å føle at "det er liv". Man har gjerne en konstant tomhetsfølelse. Jeg vil ikke si noen av sexpartnerne gjorde noe verre, bare at jeg vil velge annerledes i dag.

Hvordan ble du friskmeldt? Trodde dette var noe som fulgte en hele livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble du friskmeldt? Trodde dette var noe som fulgte en hele livet?

Ja det tenkte jeg også. Personlighetsforstyrrelser og trekk generelt er relativt stabile trekk ved en person som er dannet tidlig i livet og sitter i den gamle hjernen, altså delvis utenfor vår "bevisste sone". Man kan aldri bli kvitt trekkene helt. Det eneste man kan gjøre er å lære seg strategier for å unngå at ens personlighet blir for negativt dominerende, ved å bygge opp nye sterke sider ved seg selv. Og det er jævli tungt, men mulig. Har min psykolog fortalt meg.

Det er blant annet også derfor enkelte personer later til å være positive og glade nesten uansett hva de møter av dritt i livet, fordi en blanding av gener og heldige påvirkninger i tidlig barndom har gjort dem robuste i forhold til å håndtere motgang på en konstruktiv måte.

Endret av straamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

jeg er også friskmeldt fra emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse :laugh:

Tommel opp for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...