Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 13 har såååååå lyst til å gå opp trolltunga i sommer. Vi har tenkt til å gå prekestolen og bessegen og da er vi på en måte i området... Jeg har ikke tenkt å gå opp men, hun og faren må gjerne gjøre det for min del... Men dette er en krevende tur(?) er det noen sprekinger her som har gått den og kan hjelpe meg?

-kan ei sprek jente(trener 3 ganger i uka) klare å gå opp?

- overnatter man oppe ved toppen

- går man som ei gruppe med mange andre?

- jeg har jo sett mange bilder av folk dom sitter på kanten, hvor står de som tar bilder? Er det enkelt å stå der?

-når man kommer opp, er det sånn at alle vil ta bilde samtidig?

Stiller sikkert super dumme spørsmål... *flau*

Beklager hvis jeg feilplasserte

Anonymous poster hash: 616b1...ddb

Anonymous poster hash: 616b1...ddb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke gått den selv, men mener å ha lest at det er en passe krevende tur. Tror den er på rundt 8 timer. Dere bør høre med Odda Turlag (om det heter det) eller turistinformasjonen i Odda. De kan gi dere god informasjon om det dere lurer på.

God tur!

Anonymous poster hash: cce29...29a
  • 2 uker senere...
Skrevet

Trolltunga ligger ikke i området rundt Prekestolen eller Besseggen.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

Trolltunga ligger i Odda. Der anbefaler jeg en overnatting før dere tar turen opp. Antas å ta ca 10 timer (må regne såpass med barn), men den kan lett gåes på 8.

Om du er i området Prekestolen så er Kjerag et bedre alternativ. Dette er i Lysefjorden. Begynn med Prekestolen - det er en lettgått tur nå som alle sherpaene har lagt steintrapper opp ura. Kjerag er mer krevende med 3 topper så ha godt fottøy, men det er en nydelig tur.

Besseggen ligger temmelig langt fra Kjerag så du må evt. ta fly til Gardermoen og kjøre derfra for starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...