snexi Skrevet 13. april 2004 #1 Skrevet 13. april 2004 Er gift med en herlig mann. Vi er begge i starten av 30 årene og har blitt velsignet med 3 flotte barn. Min mann sier at det er definitivt stopp når det gjelder flere barn, jeg er litt mer usikker men respekterer hans meninger. Da er vi komt dit hen; Jeg føler jeg har brukt prevensjon i et siden jeg var 16 år med unntak av tre opphold (har blitt gravid umiddelbart). Vi har snakket om at HAN skal sterilisere seg. Hadde vert fantastisk og slippe bivirkinger og vektøkning, men det er vel "endelig" synest vi begge. Noen som har erfaring ang. dette? Ønsker gjerne å høre fra begge kjønn.
Nabodama Skrevet 13. april 2004 #2 Skrevet 13. april 2004 Jeg er i nesten samme situasjon som deg, har to barn med min eks, er gift med en mann som ikke har egne barn, og heller ikke ønsker det. Jeg har også vurdert sterilisering, fordi jeg er helt sikker på at jeg ikke ønsker flere barn, og for å slippe å bruke prevensjon. Likevel har jeg ikke gjort det enda, av flere årsaker: -gruer meg til inngrepet -bruker hormonspiral, slipper mensen, har ingen bivirkninger (mange legger faktisk inn hormonspiral til tross for at de er steriliserte, kunne en gynekolog fortelle meg) -sterilisering koster over 6000 kr, det er mye annet jeg vil bruke penger på Så langt er det altså greit som det er. Du må ihvertfall være helt sikker på at du ikke ønsker flere barn. Jeg ville aldri vurdert det om jeg hadde vært i tvil om det. Det hadde jo vært lettere om mannen min hadde sterilisert seg, men dette må hver enkelt bestemme selv.
Suzy Skrevet 13. april 2004 #3 Skrevet 13. april 2004 Dette blir en aktuell problemstilling for meg også om ikke så mange år. Jeg er temmelig kllar på at jeg ikke skal ha flere barn og Mannen har heller ikke lyst på flere, så når den hormonspiralen jeg har inne nå skal ut så kommer jeg til å foreslå at han skal "klippe strengen". Jeg syns han kan gjøre det fordi jeg hittil har hatt ansvaret for prevansjonen og inngrepet er mye mindre og mye mindre risikofylt for ham. Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt mannen din sterilisere seg. Enklet og greit
snexi Skrevet 13. april 2004 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2004 Det er jo det som blir aktuelt eventuelt, det er ikke et alternativ for noen av oss at jeg skal gjør det. Men husker helsesøsteren fortalte (klassen min den gang) at menn kunne føle seg mindre maskuline dersom de var sterilisert. Min mann har ikke nevnt noe om dette, men vet han grubler fælt på om han skal ta spranget. Vi får se hva det blir til- maser ikke på han men håper det ordner seg. Noen som forresten vet hvordan det foregår? Regner med det er lokalbedøvelse og dagkirurgi???
minniepus Skrevet 13. april 2004 #5 Skrevet 13. april 2004 Kjæresten min har fortalt at flere av hans kolleger som har fått de barna de skal ha, har sterilisert seg. Tror ingen føler seg mindre maskuline. Må jo være en befrielse å slippe styr med prevansjon.
Suzy Skrevet 13. april 2004 #6 Skrevet 13. april 2004 Kjapt inngrep, lokalbedøvelse - faren min steriliserte seg for mange, mange år siden og har vært kjempefornøyd :-)
Gjest Moonshadow Skrevet 13. april 2004 #7 Skrevet 13. april 2004 Det skal vist nok være en enkel og smærtefri opprasjon. Har hørt at det som er smærtefult er om man skal gjøre det om.
Gjest Madam Felle Skrevet 13. april 2004 #8 Skrevet 13. april 2004 Jeg steriliserte meg etter sistemann, og har ikke angret et sekund på det. Men det var grundig gjennomtenkt fra mins ide, og jeg får en følelse av at dere kanskje ikke er helt sikker. Det er flere ting en må tenke igjennom. Som for eksempel: -ønsker en flere barn, eller har en fått de barna en ønsker? - Hva om noe *bank i bordet* skulle hende med et eller flere av de barna som lever, ønsker en da å få et barn til? - er mannen innstilt på dette, også mentalt? - hva om *bank i bordet* dere skulle gå fra hverandre, er det fortsatt uaktuelt med barn? Da spesielt om den "nye" partneren ikke har barn fra før. ( dette blir jo spesielt rettet mot den personen som steriliserer seg) Dette er noen av spørsmålene en må stille seg, og det er veldig viktig at det ikke er noen kanskje inni der. For det er ikke så lett som de sier å fikse det igjen. Selv ikke på mannen. Skal en sterilisere seg så bør det være 100% gjennomtenkt før en gjør det. Dette gjelder dere begge, men selvfølgelig har han full rett til å enten nekte eller gjøre det uten ditt samtykke om det er han som skal gjøre det. For det er tross alt hans kropp. Men jeg har ikke angret en eneste gang på at jeg gjorde det, og sexlivet har bare blitt bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå