Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten tass på 2,5 måned. Har siden fødsel slitt med luftsmerter og problemer med å komme på do så grått og hylt hele veien. Han har nå kommet dit at han klarer å sove litt når vi setter han i vippestolen. Jeg har prøvd at han sovner der og så flytter han men da våkner han jo bare å setter i gang igjen. Jeg har hørt at de ikke skal oppholde seg for mye i vippestolen, er det noen som vet hvor lenge for mye er? Vi har forresten baby bjørn vippestol og den blir jo veldig lav når vi har den nederst.

Anonymous poster hash: 823c9...9c0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lar min lille sove i vippestolen (har også baby bjørn), men prøver å begrense tiden hun sitter i den utenom når hun sover. Når hun sover kan det være i alt fra 15 min til 2 timer.

Tenker at det går greit i bbvippestolen da den blir mer som en "hengekøye" på det laveste nivået, slik at hun ikke sitter/ligger med tyngden på rumpa.

• Liker 1
Gjest Duftlys
Skrevet

Hei:) Min baby på 3,5 mnd er helt lik. Kun Babybjørn-vippestolen og trilling i vogn som får han til å sove på dagen. Det gjør ingenting når det er på det nederste hakket, og han sover jo ikke i timesvis av gangen heller, ca en time toppen tenker jeg. Heller det enn hyl og skrik fordi han ikke finner roen! Han har hatt kolikk, så kan hende det er derfor han trives med å bli gynga på sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Når kan babyer sitte i vippestol?

Anonymous poster hash: e9596...79f
AnonymBruker
Skrevet

Når kan babyer sitte i vippestol?

Kommer litt an på hvilken stol, men de som kan legges helt flatt som bl a Babybjørn, kan man begynne med i løpet av de første ukene.

Jeg har hvertfall gjort det med mine barn.

Anonymous poster hash: f55b7...fea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde min i baby bjørn-vippestolen fra han var nærmest nyfødt. Maks 14 dager i alle fall. Har en annen vippestol også, men den er ikke like godt egnet for de minste. Alt for vid i setet.

Anonymous poster hash: 3cef7...6f7
AnonymBruker
Skrevet

En vippestol vil aldri bli helt horisontal som ei seng eller vogn er, så mtp ryggen så ville jeg ikke latt en nyfødt sove lenge i vippestolen.

Anonymous poster hash: 5eb45...17e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte når kan babyen SITTE i en vippestol ;) Altså ikke ligge, vet at babyer ikke skal sitte i begynnelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge (frem til hvilken alder) kan en baby bruke vippestol da?

Frem til 1 eller 2 år?

Anonymous poster hash: 9c192...477

AnonymBruker
Skrevet

Frem til 1 eller 2 år?

Babybjørn kan brukes til 13 kg og mine har vært godt over 2 år når de har nådd den vekten. Men det er nok de færreste som bruker de fram til 1 år.

Her brukte vel eldstemann den til 8-9 mnd, han var aktiv og satt ikke lenger i ro i den da

Yngste var av den rolige typen så da stod den framme til hun var ca 20 mnd. Men den siste tiden brukte hun den som hvile/kosestol og gikk inn og ut av den selv.

Den var også god å ha hvis hun var syk, for da skulle hun bare bæres, men godtok å ligge en kort stund i vippestolen.

Anonymous poster hash: f55b7...fea

AnonymBruker
Skrevet

Mene når kan babyen begynne å sitte i vippestolen? Når den kan snu seg selv? Løfte hodet? Eller senere?

Beklager hvis jeg ødelegger tråden din TS :)

AnonymBruker
Skrevet

legge noe under foran, da vippes den helt bakover så ungen blir liggende flatt ;)

Anonymous poster hash: b57b0...95d
Skrevet

Frem til 1 eller 2 år?

Du får neppe en 1 åring til å sitte i en vippestol, hvertfall ikke en 2 åring. Vi slutta da gikk hun helt ned i gulvet selv om stolen var på det øverste hakket. Husker desverre ikke hvor gammel hun var. 8-9 mnd kanskje?
Skrevet

Du får neppe en 1 åring til å sitte i en vippestol, hvertfall ikke en 2 åring. Vi slutta da gikk hun helt ned i gulvet selv om stolen var på det øverste hakket. Husker desverre ikke hvor gammel hun var. 8-9 mnd kanskje?

Ingen problem å ha en 1-åring i en babybjørn vippestol, den går opp til 13 kg :) Snuppa vår på straks 22 mnd sitter enda godt i den.

Gjest Keikolina
Skrevet

Unga mine lå vel i vippestol til de ble et halvt år.

Skrevet

Ingen problem å ha en 1-åring i en babybjørn vippestol, den går opp til 13 kg :) Snuppa vår på straks 22 mnd sitter enda godt i den.

Seriøst?! :o
AnonymBruker
Skrevet

Det var da et veldig rart svar. Min lille gutt på 16 måneder sitter helt fint i vippestolen. Krabber oppi når han vil og går da ikke i bakken den. Og han er verken liten eller sped på noen måte, men heller litt lubben.

Anonymous poster hash: 6636b...4f7

Skrevet

Det var da et veldig rart svar. Min lille gutt på 16 måneder sitter helt fint i vippestolen. Krabber oppi når han vil og går da ikke i bakken den. Og han er verken liten eller sped på noen måte, men heller litt lubben.

Anonymous poster hash: 6636b...4f7

Hvorfor i alledager bruker dere vippestolen på så store barn?
Skrevet

Det finns vippestolar som man kan användas som stolar för lite större barn också, det beror helt på vilken typ av vippestol man har :)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje barna liker å sitte i den? Tviler for at det tvinger barna til å sitte i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...