Gå til innhold

Din favoritt rett/mat

Anbefalte innlegg

Gjest nicola
Skrevet

Hva er din favorittrett?

Favoritt bakverk?

Favoritt kake?

:)

Skrevet (endret)

Hva er din favorittrett? Klarer ikke å velge én rett. Det står mellom taco, pannekaker, pizzarundstykker, ost- og skinkepai, medisterkaker, mammas lapskaus og kyllingfilét i fløtesaus med ris og grønnsaker.

Favoritt bakverk? Bringebærboller, kanelboller og skoleboller

Favoritt kake? Blåbærpai, lapper, fyrstekake, marvposteier, smuldreeplepai, farmors vafler, pinnsvinkake, kanelmuffins og daimkake

Det er altfor mye godt der ute. :)

Edit: glemte mammas lapskaus!

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest nicola
Skrevet

Hva er din favorittrett? Klarer ikke å velge én rett. Det står mellom taco, pannekaker, pizzarundstykker, ost- og skinkepai, medisterkaker og kyllingfilét i fløtesaus med ris og grønnsaker.

Favoritt kake? Blåbærpai, lapper, fyrstekake, marvposteier, smuldreeplepai, farmors vafler, pinnsvinkake, kanelmuffins og daimkake

Oj oj nå ble jeg jammen meg sulten! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er din favorittrett? Pannekaker, kyllinggryte og hjemmelaga kjøttkaker.

Favoritt bakverk? Skillingsboller og skoleboller.

Favoritt kake? Sjokoladekake med rom, mandelterte og daimkake.

Anonymous poster hash: d0530...e2c
Skrevet

Jeg spiser faktisk i snitt oftere på Michelinrestauranter enn jeg spiser favorittrettene mine, men dette er det som gir meg en skikkelig godfølelse:

Favorittrett: Pinnekjøtt, makaronigrateng og pappas kjøttsuppe.

Favorittbakverk: Kanelboller.

Favorittkake: Gulrotkake.

Skrevet

Hva er din favorittrett? Taco og (når jeg er på tur) pasta med muslinger.

Favoritt bakverk? Kanelknuter og croissanter (gjerne med krem i) eller turnovers.

Favoritt kake? Står mellom pavlova, sjokoladeterte, key lime pie eller rik (mørk) sjokoladekake. Og oppned creme brulee og panacotta (som også er enklere å lage), men det er ikke direkte kaker...

Skrevet

Hva er din favorittrett? Laksemiddag, kjøttboller i brun saus med makaronistuing, enchiladas, gratinert baguette

Favoritt bakverk? Skolebrød

Favoritt kake? Sjokoladefondant, verdens beste, fromasjekake

aah, sikkert mye mer og! Elsker mat :D

Skrevet

Favorittrett: Winerpølser av svin, med masse ketsjup, sennep, rå løk. Og pølsebrød eller lompe til. Fiskekaker. Tørrfisk, evt røkt torsk med gulrotstuing. Pizza. Kylling eller scampiwok med sursøt saus. Alle slags gryteretter med ris og salat og rømme til. Heh, det ble visst litt mer enn en.

Favorittbakverk:Kanelboller om det er masse sukker, kanel og smør i. Hjemmelagde horn med masse ost og skinke i. Grove frokostbrød.

Favorittkake: Er ikke så glad i kaker, men skal det være noe så kanskje en sjokoladekake med masse glasur. Sånn smørkremaktig greie med sjokoladesmak. Krydder og gulrotkake er også ok om det er mye osteglasur på.

Skrevet

Hva er din favorittrett? Stekt kveite/steinbitt/flabb som er brei, eller indrefilet av div.sorter

Favoritt bakverk? :vetikke:

Favoritt kake? Hjemmelagde kjøtt-kaker, evt napoleonskake.

Skrevet

Hva er din favorittrett? Morfars lapskaus, møsbrømlefser, lammelår, scampi, innbakt indrefilet

Favoritt bakverk? Skillingsboller, rosinboller

Favoritt kake? Pavlovakake, blåbærpai, daimiskake

Skrevet

Hva er din favorittrett? Alt etter dagshumøret, egentlig. Men favorittene må vel helst bli: grillet flintstek med ris og stepappas potetsatat, lasagne med fetaostsalat (helst 50/50 med fetaost og grønt :P), taco, biff/stek med fløtegratinerte poteter ELLER timianstekt kylling og min egen potetmos..

Favoritt bakverk? Boller (.. hjemmelagde). Gjerne med sjokoladebiter i.

Favoritt kake? Sånn rosa fromasjkake, gulrotkake eller oreokake står vel høyest her :)

Gjest Funky Punk
Skrevet

Hva er din favorittrett?

Favoritt bakverk?

Favoritt kake?

:)

Alt som ikke er "lov" å spise :fnise:

Favorittrett endres hele tiden egentlig. Veldig glad i kylling i creme fraiche og salat...og hjemmelaget pizza...og hamburger :)

Bakverk...må være kanelboller. Veldig deilig etter å ha vært ute hele dagen om høsten/vinteren og avslutte dagen inne med varm kakao og varme kanelboller.

Når det kommer til kake så er det ostekake. Ingen over, ingen ved siden av :ler: den beste er New York Cheesecake (stekes i ovnen med creme fraiche som topping)

Gjest winston
Skrevet

Pinnekjøtt, rakfisk og sushi.

Bakverk og kaker står jeg helst over.

Gjest Snyltefluen
Skrevet

Favorittrett: Akkurat nå er det delt førsteplass mellom falafel og komle med kålrabistappe.

Bakverk: Wienerbrød.

Kake: Suksessterte!

Gjest Gjest
Skrevet

Pizza og Butterchicken.

Rugbrød.

Ostekake.

Skrevet

1. Enchiladas, sushi, hjemmelaget pizza eller grillmat. Vanskelig å velge.

2. Croissanter.

3. Pavlova-kake.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hva er din favorittrett? Klarer ikke å velge én rett. Det står mellom taco, pannekaker, pizzarundstykker, ost- og skinkepai, medisterkaker, mammas lapskaus og kyllingfilét i fløtesaus med ris og grønnsaker.

Edit: glemte mammas lapskaus!

du glemte ikke lapskausen:)

Favorittrett: liker så mye. Men skal jeg velge en må jeg velge biff med bernaisesaus (ekte hjemmelaget bernaisesaus) med stekte potetbåter

Favorittbakverk: Kanelboller med sånn gult i midten som på skolebollene og melisglasur på eller mammas vafler

Favorittkake: Jeg elsker kake. Elsker gulrotkake, ostekake, bløtkake, marsipankake, lys sjokoladekake (liker best sånn typ barnebursdagsaktig sjokoladekake).

AnonymBruker
Skrevet

MIN FAVORITTMAT ER BRØD MED BLÅMUGGOST ELLER GAMMALOST!!!!!!

Anonymous poster hash: bc31d...fd2
  • Liker 2
Gjest Puravida
Skrevet

Favorittmat: sushi og fisk wok og vårruller.

Favoritt bakverk: ingenting. Liker ikke så godt kaker, men hveteboller er godt.

Favoritt kake: oreokake.

Akkurat nå vil jeg ha hamburger med masse dressing haha.

Skrevet

Hva er din favorittrett?

Fenalår, levergryte, ovnsbakt og marinert ørret, og nygrillet makrell. Kunne nok dratt denne lista ut i evigheten...

Favoritt bakverk?

Nystekt hjemmelaget grovbrød med smør og brunost.

Favoritt kake?

Blåbærpai og verdens beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...