Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis jeg legger jenta vår i senga når hun skal legge seg, og går ut av rommet, snur hun seg rundt og åler seg rundt i senga, ganske fornøyd er ho. Er det dumt å la ho gjøre det? Tror hun da at senga også er til å leke i, og ikke bare sove? Eller kan jeg la ho ligge der å holde på til hun blir sutrete?

Har pleid å amme ho til hun nesten søver før jeg legger ho over, men har lyst til at hun ikke skal være avhengig av puppen for å sovne lenger.

Hun er 7måneder.

Også lurer jeg på om jeg kan legge ho i sengen sin på dagen også, eller bør sengen bare brukes når hun skal legge seg på kvelden?

Endret av Sissa
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har latt mine styre på som de vil og det har ikke vært ett problem. Vi har også brukt sengen til dagsoving om det er det du tenkte på :)

Endret av Nerine_
  • Liker 2
Gjest Clafoutis
Skrevet

Sånn er det her også, lillegutt på 9 måneder styrer mye rundt i senga før han sovner, men jeg lar han bare holde på (så lenge han ikke gråter).

De siste par månedene har han dessuten holdt på med å reise seg opp i senga, da går vi inn og legger han rolig ned igjen og sier natta. Men lar han som sagt bare styre og ordne til han blir trøtt nok til å sovne.

• Liker 1
Gjest Duftlys
Skrevet

Tror nok den styringa er rimelig vanlig:) Vi voksne gjør jo også det før vi sovner veldig ofte:) Min baby skravler og tar noen hallingkast med beina før han sovner:P Få ut siste krampetrekninger:D Bare la de styre på, og gå inn dersom de gråter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For et teit spørsmål! Ikke noe er vel bedre enn at ungen liker seg i senga si og kan ligge og småpludre frem til det sovner? Hva tenker du at du burde gjøre da? Underholde henne??????????

Anonymous poster hash: 018db...7f0
  • Liker 2
Skrevet

Enig med de over.

Min første sov i senga på dagtid også, da han sov bedre der enn i vogna. Litt trøblete når vi skulle ha han til å sove andre steder (for eksempel i vogna fordi vi var ute på farten), men det gikk stort sett greit.

• Liker 1
Skrevet

Rettelse: Er ikke enig med AB over meg :P Synes ikke det er et dumt spørsmål!

• Liker 5
Skrevet (endret)

For et teit spørsmål! Ikke noe er vel bedre enn at ungen liker seg i senga si og kan ligge og småpludre frem til det sovner? Hva tenker du at du burde gjøre da? Underholde henne??????????

Anonymous poster hash: 018db...7f0

Hvorfor er det et teit spørsmål? Forumet er til for at man skal kunne spørre om alt man lurer på mellom himmel og jord, ikke for å komme med unødvendig teite kommentarer.

Jeg tipper at TS spør fordi hun lurer på om babyen kan bli forvirret i forhold til om det er sovetid eller leketid.

Endret av Nerine_
  • Liker 3
Skrevet

Har ikke fått babyen min ennå men har skjønt det sånn at det er veldig normalt at babye ligger og "leker" i sengen hvis de ikke sov når de blir lagt, og sovne gjør de jo i de fleste tilfellene. Så null problem :)

Skrevet

Du klarer nok neppe å få henne til å ligge pinn i ro uansett ;)

Jeg var nøye med å ikke bruke senga på dagtid, men nå er hun 7 mnd så jeg vil tro det går. Åpn gardinene og gjør forskjell på dag og natt så går det nok bra :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er nøye på å ikke behandle sengen som en lekegrind, den er til å sove i. Men slik som du beskriver der er helt normalt, og noe ganske annet enn å parkere ungen der med leker mens du vasker rommet, for eksempel..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...