Gå til innhold

igjen sykemeldt og ny arbeidsgiverperiode

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble friskmeldt av legen for 3 uker siden, så jobbet de 2 første ukene så hadde jeg 1 uke ferie, jeg skulle bynne på jobb i forrige uke men ble sykemledt for samme problem igjen.

Er det slik at arbeidsgiver må på nytt betale de 16 første dagene av denne sykemeldingen også? eller kan nav fortesse og overta utbetalingene??

jeg prøvde og ringe nav men ingen kunne forklare meg det.

håper dere forstår hva jeg mener......

Anonymous poster hash: 245e1...3db
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg ja. Det er jo en ny periode.

Anonymous poster hash: b309d...344
AnonymBruker
Skrevet

hehe ser skrivefeilene, gikk litt fort unna når jeg skrev:-O

okei, har hørt det må gå 16 dager mellom hver sykemeldingsperiode men er usikker og med tanke på jeg har hatt ferie oppi dette også så om reglene blir det samme?

Gjest Naria
Skrevet

Dersom det ikke er mer enn 16 kalenderdager siden forrige fravær teller det inn under samme arbeidsgiverperiode. ( Du var friskmeldt i mer enn 16 dager derfor må arbeidsgiver betale nye 16 dager.

AnonymBruker
Skrevet

hehe ser skrivefeilene, gikk litt fort unna når jeg skrev:-O

okei, har hørt det må gå 16 dager mellom hver sykemeldingsperiode men er usikker og med tanke på jeg har hatt ferie oppi dette også så om reglene blir det samme?

Jeg er veldig usikker på dette så egentlig bør jeg ikke svare. Men de 16 dagene er vel gjerne mellom hver egenmelding? Men så lenge du har sykemelding fra legen trenger det ikke å gå så lenge.

Anonymous poster hash: b309d...344

Skrevet

Hvis ikke du har en kronisk sykdom ( kan være hyppig migrene), da kan legen bekrefte det og så dekker NAV arbeidsgiverperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...