Gjest BabyBlue Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Nå vet jeg at dette er risikofullt nok i seg selv siden det er flust med falske varer, men la oss si at jeg skal kjøpe en bag som koster godt over 1000 kroner, også får jeg selger til å merke den "gift" og under 200 kroner - er det da stor sjanse for at tollerne åpner pakken, ser at det er en dyr veske, sender meg en dyr regning eller at de rett og slett trekker inn veska eller destruerer pakken? Noen som vet hvordan det funker, og er det noen som har vellykket kjøpt brukte designervesker på ebay?
Creure Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Hei! Jeg har kjøpt et par-tre designervesker fra eBay, men har alltid betalt moms (har dog ikke prøvd å slippe unna heller). Jeg har derimot hørt om andre som ber kjøperen sende kvittering og bevisene på at vesken er ekte i en adskilt konvolutt, slik at om tollvesenet åpner til tross for at det er merket som gave, vil det ikke se ut som et kjøp. Ellers er det en grei regel å se at selgeren har minst 99% positiv feedback, og den bør ha solgt flere hundre varer. Også lurt å google navnet på selgeren og se om noen har erfaringer
Miah Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Eneste blir jo da at du ikke får forsikret pakken for det vesken egentlig er verdt. Om du betaler 1400 for den, men merkes bare som verdt 150, så vil den bare under transport kunne forsikres for 150. Om den da forsvinner i posten vil du bare kunne få tilbake... badam badam.... 150 kroner.
Gjest BabyBlue Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Så det er ikke noe stort mer enn det som kan skje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå