Dagensdiva Skrevet 13. april 2004 #1 Skrevet 13. april 2004 Hei, Har veldig lyst til å komme meg litt bort fra Oslo, og f.eks studere i Bergen. (Jus). Noen her som vet noe om; - Er det lett å finne et bosted?som er bra økonomisksett - Får man feks tid til å jobbe ved siden av studiet, er det mange av dere som studerer + har en deltidsjobb? - (Lett å finne jobb?) Når er det vanlig at det er studiestart?Må man bruke sommerferien på å organisere seg i forhold til skolen(flytte, osv)? Har mange spørsmål som dere ser, vet lite, går på 2 året VGS og prøver å planlegge litt. :-? Takk for svar. :-)
Saeria Skrevet 13. april 2004 #2 Skrevet 13. april 2004 Tenkte jeg skulle tipse deg om at det er nettmøte på Dagbladets sider i dag, hvor det vil bli gitt en del svar om det å studere i Bergen. Selv har jeg bodd her i over 4 år, og trives kjempegodt. :D Det er litt dyrt å bo her, men sikkert ikke verre enn i Oslo. Desuten kan en prøve å få plass å bo i en av studentbyene. Studentmiljøet i Bergen er det mange som skryter av, og det er fullt mulig å få deltidsjobb hvis en ønsker det. Jobbmarkedet er vel som i andre større byer. Det varierer. :-? Det er kaskje lurt å øke i nettannonser som her for å finne sted å bo i løpet av sommeren. Skolestart er vel i slutten av august - begynnelsen av september, tror jeg. Det varierer vel fra skole til skole, og studie til studie.
Dagensdiva Skrevet 13. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2004 Tror ikke jobb blir det største problemet, kan prøve å få jobbe i samme butikk jeg jobber i Bergen! Går sikkert bra :-) Tuse-Tusentakk for at du tok deg tid til å svare *neie*
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2004 #5 Skrevet 13. april 2004 Ang. bolig kan du jo titte litt på hybel.no, der leitar eg litt - sidan eg skal til Bergen å studere til hausten. Må finne meg nokon å bu sammen med då, vi får sjå... Er litt dyrt å bu åleine..
Emma3 Skrevet 13. april 2004 #6 Skrevet 13. april 2004 Ang. studentboliger i Bergen, så veit eg at dette er under utbedring. Dei held på å bygge ei stort studenthus, med ca 10-15 min gange til jussbygget, veit ikkje når dette skal vere ferdig. Har forøvrig nokon kjente som går på juss i Bergen, og dei likar seg kjempe godt. Eg har inntrykk av at det er mykje som skjer på jussbygget på kveldstid (festa ol.) Lykke til iallefall
Rio Skrevet 13. april 2004 #7 Skrevet 13. april 2004 er lett å finne seg en plass å bo i bergen.. men jeg er tidlig ute, har funnet en hybel allerede.. og tror jeg satser på den..
CecilieB Skrevet 14. april 2004 #8 Skrevet 14. april 2004 Bare et lite tips til studenter som ønsker å komme hit: Artikkel i BA
Dagensdiva Skrevet 14. april 2004 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2004 Takk til alle som har svart :-) Alltid like hyggelig & få litt hjelp! Leste nettmøte også, fikk en del informasjon. Nå har jo jeg heldigvis god tid til å planlegge... :-?
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2004 #10 Skrevet 14. april 2004 Jeg har flere venninner som studerer i Bergen, og har vurdert det selv også.Det beste tipset jeg har fått fra dem er å skaffe deg noe midlertidig, f.eks i avisen eller på hybel.no. Så, når du er blitt kjent med folk (engasjer deg litt i studentmiljøet) er det lett å få tak i hybel, "alle" kjenner noen som kjenner noen som skal leie ut et rom/hybel.De beste og billigste hyblene går kun på "kjenning", de blir ikke annonsert.Ei av venninnene mine bor i et lite kollektiv 3 min fra sentrum, nyoppusset leilighet, store fellesarealer og et realtivt stort rom.Hun betaler 2300 kr i mnd..!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå