AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Jeg ble offisielt sammen med en fantastisk mann for noen uker siden, og på alle andre områder går det veldig bra. Men! Han både snorker og lager noen merkelige lyder når han sover. Han lager de samme lydene når han er våken, men da fordi han klør i halsen. Det er vanskelig å beskrive denne lyden, men kanskje det er som en kalv som blir foret med en flaske. =p Problemet er jo at jeg våkner av disse lydene, og snorkingen holder meg våken. Legen sa han ikke kunne gjøre noe med snorkingen siden han har tatt mandlene. Jeg har prøvd å bruke ørepropper, men jeg syns ikke de virket godt nok. Nå har det kommet dit hen at han sier han kan sove på sofaen, men jeg liker ikke tanken på at vi ikke skal sove sammen i det hele tatt. Jeg har blitt litt vant til snorkingen, men disse lydene irriterer meg veldig. Det blir til at når jeg våkner av lydene, så ligger jeg bare og irriterer meg og venter på at han skal lage dem igjen. Jeg vet ikke om jeg klarer å bli vant til dem. Noen som har erfaringer med slike ting? Blir jeg vant til det? Er det andre muligheter enn ørepropper og å sove separat? Takker for svar på forhånd Anonymous poster hash: a95df...e50
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har ingen råd, for sliter med det samme selv:-( Har akkurat blitt samboer med min fantastiske kjæreste. Men han snorker hver natt og holder meg våken i timesvis. Ender med at jeg sover på sofaen etterhvert eller på rommet til sønnen min når han er borte. Har blitt til at jeg gleder meg til han har nattvakt så jeg får sove i ro. Så venter spent på svar her, synes heller ikke sov i ro har særlig effekt.Anonymous poster hash: b5fd4...10d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 ørepropper. Anonymous poster hash: b8b99...834 1
EttaJ Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 ørepropper. Anonymous poster hash: b8b99...834 Er det da noen ørepropper som fungerer bedre enn disse av skumgummi?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har ingen råd, for sliter med det samme selv:-( Har akkurat blitt samboer med min fantastiske kjæreste. Men han snorker hver natt og holder meg våken i timesvis. Ender med at jeg sover på sofaen etterhvert eller på rommet til sønnen min når han er borte. Har blitt til at jeg gleder meg til han har nattvakt så jeg får sove i ro. Så venter spent på svar her, synes heller ikke sov i ro har særlig effekt.Anonymous poster hash: b5fd4...10d Ja føler med deg der, man vil jo gjerne sove sammen med mannen man er glad i og. Jeg går også og legger meg på sofaen til slutt. Kanskje ørepropper av kitt fungerer bedre? Anonymous poster hash: a95df...e50
MalloryK Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 disse er gode https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=30064&c=&g=false&ref=search 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Du prøve ut forskjellige typer ørepropper. Noen er bedre enn andre. Du kan jo få skikkelige formstøpte også. Jeg bruker disse. Lager han samme lydene i alle stillinger? Min samboer kan ikke sove på ryggen, så med en gang han kommer over på ryggen så tar jeg tak under skulderen hans og dytter, da legger han seg automatisk over på siden vendt fra meg. Skal han legge seg mot meg drar jeg i armen lengst borte fra meg. Anonymous poster hash: 68d1e...a55
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 disse er gode https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=30064&c=&g=false&ref=search Tusen takk Anonymous poster hash: a95df...e50
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Tusen takk. Ja han gjør det, snorker på ryggen og lager lydene på ryggen og siden. =p Jeg håper jeg blir vant til det så jeg til slutt ikke får sove uten Anonymous poster hash: a95df...e50
bebisss Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Mannen min snorker og smatter i søvne og jeg var helt gal av det, jeg ble voldelig i søvne og slo han. Men han funker bedre når han ligger på siden, hvis han liggger på ryggen så begynner trompeten å spille igjen. Jeg sover med ørepropper, de hjelper ikke alltid men bedre enn ingenting. Eneste problemet med ørepropper er at jeg blir så utrolig sår i ørene mine av de.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Ikke bruk skumgummi propper.. Bruk de som er sånn at du må mose de selv mellom fingrene dine og som så fyller opp inne i øret. De man blir litt seig på fingrene av. Jeg hører ikke en skit hvis jeg bruker de. I tillegg kan du også ha en pute du ligger på (som vanlig) og ha en annen pute på andre siden av hodet, slik at putene isolerer litt lyd. Det fungerer også fint her. Anonymous poster hash: 47cfd...4dc
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Jeg ble offisielt sammen med en fantastisk mann for noen uker siden, og på alle andre områder går det veldig bra. Men! Han både snorker og lager noen merkelige lyder når han sover. Han lager de samme lydene når han er våken, men da fordi han klør i halsen. Det er vanskelig å beskrive denne lyden, men kanskje det er som en kalv som blir foret med en flaske. =p Problemet er jo at jeg våkner av disse lydene, og snorkingen holder meg våken. Legen sa han ikke kunne gjøre noe med snorkingen siden han har tatt mandlene. Jeg har prøvd å bruke ørepropper, men jeg syns ikke de virket godt nok. Nå har det kommet dit hen at han sier han kan sove på sofaen, men jeg liker ikke tanken på at vi ikke skal sove sammen i det hele tatt. Jeg har blitt litt vant til snorkingen, men disse lydene irriterer meg veldig. Det blir til at når jeg våkner av lydene, så ligger jeg bare og irriterer meg og venter på at han skal lage dem igjen. Jeg vet ikke om jeg klarer å bli vant til dem. Noen som har erfaringer med slike ting? Blir jeg vant til det? Er det andre muligheter enn ørepropper og å sove separat? Takker for svar på forhånd Anonymous poster hash: a95df...e50 Hva har mandler med snorking å gjøre? Jeg anbefaler heller å finne ut hvorfor han snorker og så gjøre noe med det. Grunner kan være: -overvekt (slanke seg) -Tett nese (bedre dette med skyllerutiner eller allergimedisin) -"slark" pga alder (tape eller inngrep) Så gjør dere det samme med kløen i halsen. Det finnes jo en grunn til at mannen klør. Har han aldri selv ønsket å bli kvitt kløen? Anonymous poster hash: b7924...c15 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 Hva har mandler med snorking å gjøre? Anonymous poster hash: b7924...c15 det blir ofte bedre hvis man fjerner mandlene, og polyppene. Anonymous poster hash: 47cfd...4dc
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #14 Skrevet 17. juni 2013 Er du sikker på at han ikke har søvnapne? En eks snorket, men når jeg dyttet bort i ham sånn at han snudde seg så ble det bedre. Samboer snorker som et uvær i tillegg til litt andre lyder. Jeg blir sur av å ikke få sove og at jeg må tilbringe netter på sofaen. Det viste seg at han hadde søvnapne. Først så tok han en operasjon som hjalp en hel del. Så la han på seg en del kilo og vi var tilbake til start. Nå sover han med et apparat som sørger for frie luftveier. Alt jeg hører er duren fra apparatet og det kan jeg leve med. Jeg prøvde også ørepropper, men syntes det var ubehagelig og forstyrrende for meg. Hadde problemet vært like sterkt i dag så hadde jeg bedt om adskilte soverom. Jeg ofrer ikke nattesøvnen min for dette. Anonymous poster hash: 56559...bc1
Mynona Skrevet 17. juni 2013 #15 Skrevet 17. juni 2013 Jeg hørte på radioen i dag at han slutter å snorke hvis du lager smattelyder. Sånn smatting som når du skal imitere et ekorn. Visstnok funker det gull. Aldri prøvd selv, men det er jo verdt å prøvde det.
Gjest gjest Skrevet 17. juni 2013 #16 Skrevet 17. juni 2013 Ser for meg en litt amper versjon av Nøtteliten- midt på natten, hehe;-)
Gjest KalleAnkas onkel Skrevet 17. juni 2013 #18 Skrevet 17. juni 2013 Hvorfor må dere sove sammen? Hvorfor kan ikke dere kvinner forstå at det er mye bedre for begge parter å ha minimal kontakt utover det rent seksuelle mtp å slippe å gå lei, få for lite søvn og diverse som går utover hverdagstrivselen. Det er derfor dere kvinner er så ulykkelige hele tiden, fordi dere insisterer på å få opplegg og oppvartning som hindrer selvstendighet som gjør dere avhengig av den andre parten for trivsel. Dere er i en sirkel dere ikke kommer dere ut av fordi dere aldri tørr å prøve alternative løsninger som er bedre på sikt, men gir dårligere emosjonell stimuli der og da.. La nå den stakkarn få snorge i fred og finn deg en annen seng å sove i, så vil du ha overskudd til så mye mer enn du aner, og mannen din, og menn generelt, vil ha mer humør til overs for dere fordi vi enedelig kan få litt pusterom og slippe å investere alt for tilgang til sex.
Gjest Snorkfrøken Skrevet 17. juni 2013 #19 Skrevet 17. juni 2013 Kalle ankas onkel, hvorfor stikker du ikke heller tilbake til Diskusjon.no. Du er kun på KG for å lage kvalm. Jeg snakker for meg selv: Jeg blir kvalm av deg og det stadige gnålet om mannens seksualitet etc. Ikke gidd å svar meg på dette. Jeg kommer ikke inn i denne tråden og leser igjen. Jeg vil ikke høre hva mer oppgulp du har å uttrykke. Steinar40 får meg ofte til å fnise, men du er ikke i nærheten engang. Gå heller og få deg en diagnose/husarrest/sommerskole etc Til TS: Jeg har eget soverom. Det var stusselig i starten, men ordnet seg kjempegreit. Her i huset var det så ille etterhvert (han la på seg dobbelt så mange kilo som jeg, når jeg gikk gravid, han ville visst være gravid han også :D ), det ble så ille etterhvert at babyen våknet At det er 2 år siden nå, og han har lagt på seg minst 6-7 kilo til får være en annen sak. Men snorkingen har blitt verre for hvert kilo. Jeg sto en stund utenfor en natt for jeg fikk ikke sove. Han hørtes langt borti veien. Stakkars naboer:P
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #20 Skrevet 17. juni 2013 Kalle ankas onkel, hvorfor stikker du ikke heller tilbake til Diskusjon.no. Du er kun på KG for å lage kvalm. Jeg snakker for meg selv: Jeg blir kvalm av deg og det stadige gnålet om mannens seksualitet etc. Ikke gidd å svar meg på dette. Jeg kommer ikke inn i denne tråden og leser igjen. Jeg vil ikke høre hva mer oppgulp du har å uttrykke. Steinar40 får meg ofte til å fnise, men du er ikke i nærheten engang. Gå heller og få deg en diagnose/husarrest/sommerskole etc Til TS: Jeg har eget soverom. Det var stusselig i starten, men ordnet seg kjempegreit. Her i huset var det så ille etterhvert (han la på seg dobbelt så mange kilo som jeg, når jeg gikk gravid, han ville visst være gravid han også :D ), det ble så ille etterhvert at babyen våknet At det er 2 år siden nå, og han har lagt på seg minst 6-7 kilo til får være en annen sak. Men snorkingen har blitt verre for hvert kilo. Jeg sto en stund utenfor en natt for jeg fikk ikke sove. Han hørtes langt borti veien. Stakkars naboer:P Men kjære vene, da må dere jo ta tak i det. Han må få henvisning fra fastlegen til en søvnklinikk. Mye mulig han har søvnapne han også, og det kan jo faktisk være farlig. Og så burde han virkelig slanke seg, ikke bare pga dette, men for helsens og barnet deres skyld. Anonymous poster hash: 68d1e...a55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå