Gå til innhold

Første møte med hund - såååå nervøs og spent!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til uken skal jeg møte en hund som skal selges/omplasseres, og jeg er så nervøs! Eieren sa at hun likte godt det jeg har å tilby av hjem og tid, vi er enige om pris, så det eneste som gjenstår for hennes del før avgjørelse er om hunden liker meg.

Og jeg har så forferdelig lyst til å kunne inkludere denne lille hunden i min familie. Jeg har fått tilbud om å overta noen andre også av samme rase, til en langt rimeligere pris, men lynnet til akkurat denne passer oss så godt. Merker at jeg kommer til å ta det veldig tungt om eieren føler det ikke fungerer optimalt mellom meg og hunden.

Er det noen som har noen tips? Hva er det eier spesifikt ser etter, hva bør jeg gjøre, ikke gjøre? Har hatt hund før, jeg, jeg vet jo at jeg er fullstendig kapabel til å ta meg av denne. Men det føles som om jeg skal på date med en jeg har vært forelsket i kjempelenge, nesten, og jeg er så redd for å tråkke i salaten.

Det er en veldig liten hund, om det har noe å si, og den er like under året.

Hilsen pinlig nervøs voksen dame

Anonymous poster hash: 6ea68...1c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går sikkert helt fint. Du sier du har hatt hund før, så du vet jo hvordan du skal opptre. La hunden komme til deg, bli kjent med deg og snuse på deg.

Det er ofte sånn at hunden velger litt eier selv. Om du ikke får den mener damen bare at det ikke er så god match, det går ikke nødvendigvis på deg som hundeeier. Om hun har rett i det syns jeg du heller burde bli glad for at da velger damen en eier som VIRKELIG passer til hunden, så hunden kan få et aller mest lykkelig liv (jeg mener ikke at du ikke kan gi den det, altså!).

Men dette går så fint, og jeg likte så godt det du sa om at dette var som å gå på date med en du har vært forelsket i lenge.... :) Jeg håper du får den - du er jo allerede så glad i den :)

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer som (forhåpentligvis) snart hundeeier! :)

Det jeg vil komme med av tips er at du ber om å få ha hunden på prøvetid i minst 2 uker. Gjerne 3-4 uker hvis det er mulig. Ingen vet hvordan den hunden oppfører seg i et annet hjem, så for begge parter er det greit å prøve det ut først så den slipper en ny omplassering om det ikke fungerer.

Det er også best om hunden har vært forsikret siden den var valp, siden det er noen ting som ikke dekkes ellers.

Anonymous poster hash: cb407...6d7
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for lykkeønskninger og gode råd, det betyr mye.

Pga omstendigheter i eierens familie, er det ikke mulig med prøvetid eller tilbakelevering, så jeg forstår godt at dette er et valg eier tar svært seriøst.

Det var et godt råd det med å forhøre seg med forsikring, det skal jeg huske på.

Jeg føler meg allerede så knyttet til den, hvor enn absurd det måtte låte... Jeg har jo aldri møtt den engang. Krysser fingrene og håper på det beste. Det må være vanskelig og forvirrende for en hund å forlate hjemmet sitt med en fremmed, så jeg har det i bakhodet at det kan ta tid før alt faller på plass for oss.

Om det blir slik :)

AnonymBruker
Skrevet

Hilste på hunden idag, og det gikk veldig fint :)

Har nå en liten en her som sover søtt i sengen sin.

Skrevet

Ikke kast den i veggen.

• Liker 1
Skrevet

Ikke kast den i veggen, nei. :fnise:

Så fint at det gikk bra! Masse lykke til og håper dere får et fantastisk lv sammen <3 Hunder er det beste som finnes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...