Gå til innhold

forventer jeg for mye av min 4 mnd gamle baby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

han har ingen faste leggetider, men sover alt fra 1 - 2 timer på dagen, våken 1,5 time og så sove igjen. Når han sover så trilles han i søvn, det tar 5 min og så våkner han lett etter ca 30-40 min hvor jeg må trille bittelitt og deretter igjen etter 30 min til hvor jeg må trille en liten stund før han sover videre. Han er ikke våken, men litt urolig og trenger trilling for å klare fortsette å sove. Jeg blir irritert siden han har så mange "oppvåkninger", men er det for mye å forvente av meg at en baby skal sove i 2 timer i strekk uten trilling??

Anonymous poster hash: f89b1...edb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg syns det er mye å forvente. Det du beskriver høres normalt ut for meg.

• Liker 5
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Min er snart 6 mnd og har ikke sovet 2 timer i strekk på dagtid siden hun var helt nyfødt. Tror ikke det er veldig vanlig, så ja jeg syns du forventer litt mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oj, irritert på en liten baby som ikke sover sammenhengende... skremmende spør du meg.

Ja, du forventer for mye!

Anonymous poster hash: daed1...68c
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min er et år nå og har aldri i hele sitt liv sovet 2 timer i strekk på dagtid. Da hun var på ditt barns alder måtte hun bysses i armene mine til hun sovnet og hun våknet om jeg la henne fra meg....slitsom tid.

Anonymous poster hash: d0c8b...fc9
  • Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Ja, du forventer for mye,

Forstår det er frustrerende, men bedre å innfinne seg meg at slik er det, enn å irritere seg

• Liker 1
Skrevet (endret)

To av mine tre barn hadde alltid smålurer på alt fra 15-40 minutter når de var på den alderen.

Hvorfor er det så viktig at babyen skal sove to timer i strekk?

Endret av Nerine_
Skrevet

Skulle tenkt på dette før du spredde låra frøken! Irritert på et lite hjelpeløst spebarn på 4 mnd??? Fordi søvnrytmen ikke gagner deg??? Skam deg!

• Liker 2
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvorfor så krass?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Min lille er 2,5 måned og aldri sovet lenger enn 20 min i strekk. Og når han da våkner holder det ikke å trille litt så sovner han igjen. Da er han våken 1 - 2 timer for så å sove i 15-20 min igjen.
Ja synes du "forventer" mye. Og ikke bli irritert på h*n da, de kan jo ikke velge dette.

Anonymous poster hash: bd0f5...2a3
Gjest Elyssa
Skrevet

Kjære dere, skal dere sitte der og late som om dere aldri blir irritert på ungene deres? Jeg har mang en gang følt for å hive hele den elskede ungen min ut av vinduet klokka 4 på natta, men det betyr jo ikke at jeg hadde gjort det!

Heldigvis er det helt normalt og helt LOV å bli irritert noen ganger når du er midt i den mest slitsomme tiden i livet ditt!

Når det er sagt, så kan man egentlig ikke forvente noe som helst av disse små. Du får i hvert fall ikke gjort noe med det.

Jeg hadde det litt sånn som deg, trillet og trillet og trillet. Kjempeslitsomt, men det måtte til. Var bare glad han tross alt sov, jeg! :)

Og plutselig en dag løsnet det, og han sovnet i stillestående vogn! Er ikke så lenge siden egentlig, tror det var rundt 6 mnd. Det blir bedre! :klem:

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Noen veldig krasse svar her...

Men jeg forstår deg, man hører jo at barn bare spiser og sover, hører om de som pusser opp alle møblene i huset mens de er hjemme i perm.

Selv innså jeg at det heller er unntakene, her hadde jeg en som tok powernapper på 30 min 3 ganger om dagen frem til ett års alderen hvor to timers duppene plutselig ble virkelighet (dvs en om dagen). Og det er faktisk godt at de sover feks to timer i strekk, da kan man få en ordentlig pause selv (spesielt viktig da man kanskje ikke sover så godt om natten).

Prøve heller å fokuser på at han sover den tiden han sover og nyt den tiden uten å stresse med at det skulle vært mer.

Anonymous poster hash: 130bc...38c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner man kan bli irritert, men det virker litt "kortluntet" å bli irritert av en baby som faktisk sovner med lett og kort trilling? :vetikke: Det er jo sikkert fordi du sover lite om natten, men likevel.

Prøv å tenke på alle kolikkbabyene der ute som skriker i timesvis daglig og må bæres/holdes/mates/gudvetikkehva i søvn for en liten periode for de våkner med illskriking igjen........altså; jeg tenker at sålenge man ikke er der, så må man forsøke å se det positive med at babyen faktisk sovner raskt selv om det ikke skjer helt av seg selv, og selv om det kan være slitsomt å ikke få tatt seg et skikkelgi ettermiddagslur selv.

Anonymous poster hash: f33f1...fde
AnonymBruker
Skrevet

Mine har alltid sovet flere timer i strekk fra de var nyfødte. Litt av cluet tror jeg er å la de ligge litt etter at de ser ut som om de har våknet, for da har ihvertfall mine sovnet igen nesten med en gang, virker også som de da sovner en litt dypere søvn.

Jeg har aldri trillet de i søvn, rett og slett fordi jeg syntes det er en uvane å venne de til det... Eller kanskje jeg bare er lat...... Jeg har heller aldri bysset de i søvn eller latt de sovne på meg, rett og slett fordi de da blir vant til det og jeg syntes det er mye bedre at de sovner uten alt styret. Enkelt og greit...

Naboen må ut og kjøre med ungen for å få henne til å sovne. Da de er så dumme at de starter med noe sånnt så vel bekomme!

Anonymous poster hash: 38d30...cec
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine har alltid sovet flere timer i strekk fra de var nyfødte. Litt av cluet tror jeg er å la de ligge litt etter at de ser ut som om de har våknet, for da har ihvertfall mine sovnet igen nesten med en gang, virker også som de da sovner en litt dypere søvn.Jeg har aldri trillet de i søvn, rett og slett fordi jeg syntes det er en uvane å venne de til det... Eller kanskje jeg bare er lat...... Jeg har heller aldri bysset de i søvn eller latt de sovne på meg, rett og slett fordi de da blir vant til det og jeg syntes det er mye bedre at de sovner uten alt styret. Enkelt og greit...Naboen må ut og kjøre med ungen for å få henne til å sovne. Da de er så dumme at de starter med noe sånnt så vel bekomme! Anonymous poster hash: 38d30...cec

:roll: Ja, for alle vi som har hatt barn som må ammes/bysses/trilles/bæres osv. i søvn, har hatt dette fordi vi selv har vent dem til det! Babyer er vant til å "bysses" i søvn når de ligger i magen, det er ikke egentlig naturlig for en baby å kunne sovne av seg selv liggende på et flatt underlag. Derfor er det også mange babyer som sliter med nettopp dette, og som foreldre må man da gjøre det som trengs for at den lille skal få sove. Når du har sluppet det med dine barn er det jo fordi du har vært heldig og ikke har hatt barn som har hatt dette behovet.

Anonymous poster hash: c2433...cd2

• Liker 4
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Mine har alltid sovet flere timer i strekk fra de var nyfødte. Litt av cluet tror jeg er å la de ligge litt etter at de ser ut som om de har våknet, for da har ihvertfall mine sovnet igen nesten med en gang, virker også som de da sovner en litt dypere søvn.

Jeg har aldri trillet de i søvn, rett og slett fordi jeg syntes det er en uvane å venne de til det... Eller kanskje jeg bare er lat...... Jeg har heller aldri bysset de i søvn eller latt de sovne på meg, rett og slett fordi de da blir vant til det og jeg syntes det er mye bedre at de sovner uten alt styret. Enkelt og greit...

Naboen må ut og kjøre med ungen for å få henne til å sovne. Da de er så dumme at de starter med noe sånnt så vel bekomme!

Noen ganger så har man ikke noe valg. For noen uker siden ble babyen syk, og da ville hun bare sove på meg. Jeg lar ikke en syk baby ligge våken hele dagen fordi jeg er redd for at hun blir vant til det. Fortsatt er det slik at hun på dagtid sover best på meg, så da lar jeg henne gjøre det foreløpig. Hennes søvn går foran min komfort, så da tar jeg heller kampen med å avvenne henne det etter hvert.

Min mening er at når babyene er så små så gjør man det man kan for at de skal sove best mulig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi mer mat, amm mer, eller gi flaske. Men babyer 0-6 mnd har sjelden en politisk korrekt døgnrytme som gagner en fin bloggfrue som skal ha perfekte og sovende barn fra dag 1 ;)

Anonymous poster hash: 8f9b9...48f
Gjest Eurodice
Skrevet

han har ingen faste leggetider, men sover alt fra 1 - 2 timer på dagen, våken 1,5 time og så sove igjen. Når han sover så trilles han i søvn, det tar 5 min og så våkner han lett etter ca 30-40 min hvor jeg må trille bittelitt og deretter igjen etter 30 min til hvor jeg må trille en liten stund før han sover videre. Han er ikke våken, men litt urolig og trenger trilling for å klare fortsette å sove. Jeg blir irritert siden han har så mange "oppvåkninger", men er det for mye å forvente av meg at en baby skal sove i 2 timer i strekk uten trilling??

Anonymous poster hash: f89b1...edb

Et spedbarn gjør nok dette bare for å irritere deg :ironi:. Hvor tåpelig går det an å bli? Du skulle ikke hatt barn.

• Liker 1
Gjest Nikki09
Skrevet (endret)

-

Endret av Nikki09
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Her er det visst noen med dårlig kunnskaper om hvordan de fleste babyer fungerer. Jeg har hatt tre babyer, og ingen av dem har sovnet helt av seg selv da de var små. Så med mindre man er så hjerteløs og lar dem ligge å gråte seg i søvn, må man faktisk hjelpe dem til å klare å sovne.

Beklager, men er du virkelig så "kort" at du tror flertallet av mødre bysser/bærer babyene sine i timesvis uten at det er behov for det?

Og jeg må si at hvis du aldri har latt babyen din sove på deg har du virkelig gått glipp av noe fantastisk fint og minneverdig...

Endret av Nerine_
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...