Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg og kjæresten min har nå vært sammen i et halvt år. Vet det er tidlig å flytte sammen, men vi har det veldig fint sammen og vi får dessuten større plass og mer for pengene om vi heller flytter sammen og deler utgiftene der.

Jeg er førstegangsutflytter, så jeg er litt bekymret for dette med leieavtaler og sånn.. Er det noen feller jeg bør passe meg for? Og det jeg egentlig er mest bekymret for: om han ikke betaler sin del av månedsleia en måned, faller da ansvaret på meg? Jeg vet han har hatt en del gjeld i sin fortid, og siden jeg er student har jeg ingen mulighet til å legge ut for han om han ikke skulle betalt sin del av leia. Huff, komplisert dette her, men har virkelig lyst til å flytte med ham, men vet bare ikke hvor mye jeg skal stole på han når det gjelder penger..

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står begge på kontrakten må begge betale halve husleien, og ingenting faller tilbake på deg om du betaler din halvdel. Skriv samboerkontrakt! Del utgifter som strøm, mat, tv/nrk-linsens etc. og skriv også dette i samboerkontrakten.

Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i et halvt år, og bodd sammen i kanskje 2 uker nå ca... Først var jeg redd, men nå kjennes det helt riktig og fint. Mye krangling helt på starten, fordi det er rotete, lite og mye stress rundt penger og møbler og sånn, men nå er ting mer på plass og vi har det bra. Har til og med en katt sammen (eller, egentlig min katt, men den er på en måte vår nå :lillesky: )

Elsker å bo med han. Overtenker det først og den første uken er det vanskelig, men det legger seg på plass og det blir bra! Jeg syntes du burde gjøre det jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...