Gjest NN Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Jeg er en dame i 30 årene. Er selv skilt med barn fra før. Jeg har møtt en mann med barn fra før som også har vært gift. Det er 2 år siden det ble slutt med de. 4 år siden for min del. Uansett jeg tenker en del på dette å skulle innvolvere seg med en mann som ble dumpet. Vi har snakket en del om eksene/bruddet. Jeg var den som gikk i mitt ekteskap, men han ble dumpet brått. Hun hadde komt hjem fra jobb og plutselig sagt at hun ønsket skilles. Hun jobbet borte den gangen. Han hadde ikke følt at noe var galt. Hun hadde visst funnet seg en ny mann kjappt og han tror de møttes før det ble slutt mellom de. Jeg har sagt at jeg er skeptisk pga det skjedde på den måten og enkelte ting han har sagt virker det som han har vært ganske bitter. Han sier at han er helt ferdig. Han viser meg at han er veldig forelsket og snakker allerede oss/fremtid. Jeg klarer bare ikke helt slå meg til ro med dette. Jeg ønsker ikke å være andre valget, noe han mener at jeg ikke er. Er det noen som har hatt det på denne måten som ønsker dele erfaringer med meg?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Uhm, de aller fleste opplever vel å bli dumpet en gang da. Jeg ble dumpet av kjæresten min fordi han ikke hadde følelser for meg, og er jo sur på han fortsatt pga noen ting om jeg tenker på det selv om jeg er over han Anonymous poster hash: 7efaa...45c 1
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Ja du har nok rett. Jeg må bare stole på det han sier. Tenker at det er litt anerledels når det er barn inni bilde og når man er gift. Spes siden han ikke følte at det var noe galt i forholdet. Han har sagt at de hadde hatt 10 fantastiske år sammen, at det siste året pga jobben hennes var det som sikkert ødela. Han har sagt en ting til som var sårende å høre, men han unnskyldte seg for dette med en gang han hadde sagt det. Det var i forhold til at jeg og eksen har omtrent samme jobb. Håper du ikke blir som eksen min sa han.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har også blitt dumpet, men man kommer seg jo videre. I ettertid ville jeg ikke ønsket eksen tilbake, man ser jo at mye ikke var bra. Når man får bearbeidet følelsene blir man ferdig med vedkommende. Jeg har også en eks jeg dumpet en gang. Han har etter det blitt dumpet mange ganger, men han er nå lykkelig gift og tror han er glad for at de andre forholdene ikke fungerte da han nå er lykkelig med sin nye kone.Anonymous poster hash: 14b94...602 2
Gjest Lille-pus Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 2 år etter et 10 år langt forhold som han vel egentlig ikke ønsket å se avsluttet...... Kombinert med det du nevner så ville jeg vel sagt at han desverre ikke er helt ferdig med hverken sin ex eller med sitt eget forhold til henne. Jeg tror (vet ikke, men jeg tror, - utifra det du beskriver), - jeg tror han ikke er mentalt ferdig med det som skjedde, han er ikke menstalt kommet til det jeg kaller en 'avklaret tilstand' hvor han ser, innser og forstår alle sider av saken, også sine egne reaksjoner. 1
Gjest Ts Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Takk for svar. Han kommer uansett til å nekte å inrømme mine mistanker. Han er en skikkelig bra mann. Jeg tenker at man ikke klarer å bli forelsket om man fortsatt har føleser for sin eks, men han har kanskje akseptert bruddet og i hode sitt godt videre. Men at han fortsatt e bitter kan det virke som. Han sa det hadde vært naivt om jeg ikke tenkte på dette, men at han var helt ferdig med henne. De har ikke prøvd på nytt i løpet av disse 2 årene. Han får meg til å føle meg spesiell, men kanskje frykten min gjør at jeg tenker på dette. Jeg har ikke lyst å gi slipp på han, men jeg kjenner jeg må prate mer ang dette med han. Selv om jeg helt sikkert ikke blir klokere på svarene hans. Det skal ikke være enkelt.
Gjest Lille-pus Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Bruk tid tror jeg er mitt beste råd til deg og dere. Kos dere, nyt tiden og hverandre. Ikke legg press på ham i forbindelse med å få behandlet bitterheten ferdig (det var den som gav meg forståelsen av at han emosjonelt sett ikke er ferdig avklaret med det som fant sted for 2 år siden). Ikke spring inn i noe stort med flyttinger og salg og kjøp av hus. Bruk tiden og vær kjærester når dere har tiden til det. Jeg tror (vet ikke) han trenger den tiden du kan og er vilig til å gi ham. Tid og tanke er det beste botemiddel og den beste behandling også mot bitterheten. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Jeg tror man aldri blir ferdige med forhold der man blir vraket på den måten. Bitterheten over måten det gjøres på vil alltid ligge der, spesiellt om man har barn. Men det er en type bitterhet som ikke handler om at man vil ha exn tilbake. Mer om at man ønsker karma skal sørge for å returnere den følelsen man fikk den gangen til rett plass... Jeg er så glad for at det ble som det ble med meg og ex, så glad at det føles som å ha vunnet i lotto når jeg ser på min nye mann. Men fortsatt har jeg lyst å se exn krepere i sin egen møkk..
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Man vil aldri kommer over å bli dumpet så tvert etter et langvarig forhold, og de følelsene man hadde vil alltid være der. Slik er det med alle langvarige forhold - også når man selv er den som gikk, man har jo en lang historie sammen. En lang historie og fremtid kan man også få ovenfor andre, selv om man skulle ha enkelte gjenværende følelser for den forrige. Man kan fint elske en annen samtidig som man erkjenner at en eks alltid vil ha en spesiell plass - det tar jo ikke bort din rolle og at dere kan bli lykkelige sammen(eller ikke). Du forventer nok litt vel mye synes jeg, mennesker sletter ikke opplevelser og relasjoner fra sine minner - spesielt ikke mennesker man har elsket. Det har uansett ingen betydning for hvorvidt han kan elske deg. Anonymous poster hash: 6991a...aec
Gjest Ts Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Tusen takk for svar. Jeg har selv gått gjennom en skilsmisse og selv om det var jeg som gikk. Brukte jeg ca 2 år for å få roen i hjerte mitt. Jeg skal ikkje mase på han. Vi nyter den tiden vi har sammen. Han gjør meg heller ikke utrygg og han minner meg statid på hvor sterke følelser han har for meg. Vi er begge enig i at vi ikke ønsker flytte sammen så lenge barna går på skole, uansett man skal aldri si aldri. Vi har det ialelfall ikke travelt. Setter pris på alle tilbakemeldingene som er komt.
Herr Langbein Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Husk på: Det er godt mulig å ikke være over bruddet, og sorgen - og samtidig være helt over forholdet, og henne. Dette er to forskjellige følelser. Man kan føle sorg uten å føle savn. 5
Gjest Ts Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Jeg vet alt om det, men på en måte er det litt anerledels da jeg og eksmannen ikke hadde det så bra i en del år. Uansett sorgen om den tapte familien er vel det som var værst. Kan ikke forestille meg hvordan det må være for en som blir dumpet ut av det blå og som mest sansynlig hadde møtt en ny mann. Jeg får bare stole på det han sier. Eksen vil alltid ha en spesiell plass pga ungene og sånn er det bare. Hun er mor til hans barn, men håper så klart at han er helt over henne på den måten.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 Jeg tror også det er fullt mulig å være over eksen - ikke savne, ikke ville ha tilbake, men likevel være bitter på ting som førte til at forholdet tok slutt. At den andre ga faen eller bare gjorde det slutt helt uventet. Men man kan likevel gå videre helt ærlig og 100 % i et nytt forhold, tror jeg, så lenge en har bearbeidet nok følelser til at de ikke tar noe særlig plass lenger og preger hvorvidt man kan gi seg hen eller ikke. Også tror jeg det er viktig at man er i stand til å reflektere ordentlig over bruddet, ikke BARE tro det var den andres skyld osv - med mindre man virkelig har blitt sveket. Det kan være viktig for hvordan neste forhold skal kunne fungere, at man har selvinnsikt og lærer av erfaring... Jeg kjenner en som ble skikkelig sviktet av ekskona, som fant seg ny kjæreste mens de var gift og hadde småbarn. Han trekker seg alltid ut av forhold når de blir for seriøse, fordi han er så redd for å bli sviktet (han gikk på en kjempesmell, var dypt deprimert lenge osv). Mens mange andre tross alt greier å se videre, fortsette å tro på kjærligheten og tørre å satse på nytt. Anonymous poster hash: 2e880...391
Gjest Ts Skrevet 17. juni 2013 #14 Skrevet 17. juni 2013 Takk for flott svar til deg annonym ovenfor her. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Det er veldig viktig å tenke over det du skriver. Har også opplevd å blitt redd selv og jeg har også møtt menn som er livredd for å bli såret og som stakk når følelsene kom. I vår alder har oss fleste "baggasje" og det er opp til oss selv hvordan vi ønsker å ha det i livet. Livet går videre og det blir som vi gjør det til selv. Han virker veldig reflektert/bevisst og jeg kan snakke med han om det meste, så det er veldig positivt iallefall.
Gjest spavalica Skrevet 17. juni 2013 #15 Skrevet 17. juni 2013 Min ble dumpet også og jeg ser ikke noe negativt med det. Man blir dumpet, kommer seg videre, finner enn annen. Sånn fungerer livet. Ikke tenk for mye. Bruk tiden på å li bedre kjent med han og nyt forelskelsen.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2013 #16 Skrevet 18. juni 2013 Det skal vel godt gjøres å være voksen og finne en kjæreste som aldri har vært forelsket før, og heller aldri har hatt kjærlighetssorg. Men om han egentlig er klar for et nytt forhold, eller om du er en hyggelig opplevelse på veien for han? Ja det er det bare dere to som kan finne ut av!
Gjest Ts Skrevet 18. juni 2013 #17 Skrevet 18. juni 2013 Det er helt sant. Jeg er den av oss som tar ting rolig og som tar ansvar når han har lyst å gå for fort frem. Jeg får ta en dag om gangen så ser vi hva fremtiden bringer. Kanskje bare jeg som er redd for å binde meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå