Gå til innhold

Hvem er mest innbilske, menn eller kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som dame har jeg ofte opplevd at menn tar vanlig høflighet som flørting og en invitasjon til noe mer (og jeg er ikke av typen som kniser og fniser og tuller med menn, bare så det er sagt). I syden holder det ofte bare å møte blikket til en mann og så får du ikke være i fred resten av DEN ferien...

Husker jeg hadde jobb i kassa, og da var det noen kolleger av et familiemedlem som var innom, og jeg oppførte meg som jeg pleier og sa ingenting spesielt. Likevel fikk jeg melding av dette familiemedlemmet om å ikke flørte med kollegaene hans. Ehmm? Så tydeligvis hadde de ment at jeg flørta med dem, og ikke bare det, men så mye at de måtte sende han melding... Herre

En annen gang var jeg sammen med en fyr som venninna mi IKKE likte i det hele tatt, heller ikke før vi ble sammen. Og senere så fikk jeg høre at han trodde hun likte han fordi hun hadde smilt én gang til han. Ok...

Men på en annen side hadde jeg også en venninne som trodde at min homofile kamerat var interessert i henne. Helt til jeg fortalte henne om hans legning... Da ble det tyst gitt.! :P

Er de fleste mennesker innbilske generelt, eller er det forskjellig for kvinner og menn? Hører gjerne om dine opplevelser og meninger, kjør debatt!

Anonymous poster hash: de50e...6f7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Puravida
Skrevet

Jeg tror mange sliter med skille høflighet og flørting. Tenker ikke at de er innbilsk bare pga. det. Har selv slitt litt med at gutter tror jeg flørter, når jeg bare er vennlig. Men det bryr jeg meg ikke om. Jeg har ikke tenkt til å slutte å smile og interessere meg for andre bare fordi noen ikke klarer å skille mellom flørt og en vennskapelig tone. De jeg faktisk flørter med merker nok det utrolig godt;)

Mye av det du ramser om skjedde med meg når jeg var sånn 14 år, så kanskje omgangskretsen din er litt "barnslige", eller at du er så pen at alle tror du flørter bare fordi du ser de i øynene:)

Gjest Svampebob1
Skrevet

Og man kan ikke engang prate til mange kvinner uten at de tror at de blir sjekket opp..

Så dette går nok begge veier ;-).

• Liker 6
Skrevet

Menn er mer opportunistiske enn kvinner, og kvinner er mer innbilske enn menn.

• Liker 1
Gjest KateW
Skrevet

Menn har mindre selvinnsikt, og dermed framstår de som innbilske. Dette fordi kvinner har altfor GOD selvinnsikt, ofte for god, noe som resulterer i dårlig selvtilitt. Så når de ser en mann som har god selvtillitt, uten grunn, så skjønner kvinnene ikke hvordan i helspretten de klarer å ha det, og ergo ser de på mennene som innbilske.

• Liker 2
Gjest Svampebob1
Skrevet

Menn har mindre selvinnsikt, og dermed framstår de som innbilske. Dette fordi kvinner har altfor GOD selvinnsikt, ofte for god, noe som resulterer i dårlig selvtilitt. Så når de ser en mann som har god selvtillitt, uten grunn, så skjønner kvinnene ikke hvordan i helspretten de klarer å ha det, og ergo ser de på mennene som innbilske.

Hadde man hatt så altfor GOD selvinnsikt, så hadde man sett årsaken til at man har dårlig selvtillit. Ser man årsaken, så har man og mulighet til å endre dette ;-). Her tenker jeg at din egen teori biter deg i rompa, søte lille deg ;-).

Haha! ;-)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde man hatt så altfor GOD selvinnsikt, så hadde man sett årsaken til at man har dårlig selvtillit. Ser man årsaken, så har man og mulighet til å endre dette ;-). Her tenker jeg at din egen teori biter deg i rompa, søte lille deg ;-).

Haha! ;-)

Men det at man vet hvorfor man har dårlig selvtillit gjør ikke nødvendigvis at man kan endre det. Jeg har dårlig selvtillit fordi jeg er sjenert og innadvendt. Dette kan jeg bare delvis endre, derfor prøver jeg å akseptere det. Dessverre får man altfor ofte negative tilbakemeldinger på dette, da er det vanskelig å akseptere det.

Anonymous poster hash: 2223f...293

• Liker 1
Skrevet

Med dette innlegget bekrefter du hvor dårlig innsikt enkelte kvinner har...

• Liker 6
Skrevet

Det "morsomste" er jo egentlig at det er mannfolks opportunistiske/aggressive natur (inklusive manglende selvinnsikt) som gjør kvinnfolka innbilske.

Du snakker om å få fram det verste i hverandre :ler:

• Liker 3
Gjest Svampebob1
Skrevet

Men det at man vet hvorfor man har dårlig selvtillit gjør ikke nødvendigvis at man kan endre det. Jeg har dårlig selvtillit fordi jeg er sjenert og innadvendt. Dette kan jeg bare delvis endre, derfor prøver jeg å akseptere det. Dessverre får man altfor ofte negative tilbakemeldinger på dette, da er det vanskelig å akseptere det.Anonymous poster hash: 2223f...293

Å akseptere det er første steg i å utvikle seg.

Neste du gjør er å spørre deg selv hvorfor du er sjenert og innadvendt.

Og så må du jobbe med å lære deg å sette grenser ovenfor de som drar deg ned. De som kun drar deg ned og som ikke klarer å ta dette til følge kutter du ut.

DU sitter bak rattet her! Det er bare å begynne...

Skrevet

Men i all verden. Innbilskhet?

Biologisk sett er menn mer predisponert til å tolke vennlighet fra kvinner som seksuell interesse. Altså - det er bare "sånn tingene er" fra naturens side. For min del - hender det ofte sånn: jeg er vennlig/spøker med mannen - han tror jeg viser interesse, og "reagerer positivt" på det med å flørte tilbake, jeg blir så usikker på om han flørter med meg og er interessert når jeg bare er vennlig...og sånn ruller snøballen. Jeg tror imidlertid jeg generelt ofte "flørter" med folk - både jenter og gutter. Jeg liker å snakke med folk, spøke og erte, og gir mye øyekontakt, så det kan nok lett misforstås. Derfor: Er jeg interessert, så sier jeg det tydelig (gjerne på fylla...uff)! :) ..og får jeg invitasjoner jeg er usikker på hensikten med, så takker jeg enten nei, eller spør om han mente som venner? :) Oppklaringen kan være litt flau, men det går som regel alltid fint! ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Menn generelt, fordi de er innbilske uansett hvordan de ser ut.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Som jeg har skrevet her inne før, en gang for leeeenge siden:

En mann kan, helt uten skrupler, rusle gatelangs med fett hår i hentesveisen, halvskitten singlet som buler over ølmagen, joggebukse og crocs og seriøst mene at han er Guds gave til kvinnen(e).

Om det er å være innbilsk, dum eller totalt mangle selvinnsikt vites ikke, rart er det uansett.

Men det forekommer :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

En mann kan, helt uten skrupler, rusle gatelangs med fett hår i hentesveisen, halvskitten singlet som buler over ølmagen, joggebukse og crocs og seriøst mene at han er Guds gave til kvinnen(e).

Om det er å være innbilsk, dum eller totalt mangle selvinnsikt vites ikke, rart er det uansett.

Litt for ofte.

AnonymBruker
Skrevet
De fleste menn er litt innbilske eller altfor selvsikre.
Jeg har ikke telling på antallet ganger jeg har møtt menn i midten av tredveårene som tror de ser ut som tyveåringer. Og det er sjelden det stemmer med virkeligheten. Jada, de ser nogelunde kjekke ut, men de ser ikke ut som tyveåringer. "Kvinner tror alltid at jeg er er i tyveårene", jeg nikker samtykkende og sier meg enig mens jeg blir litt oppgitt og tenker "you wish."

Anonymous poster hash: 0d715...bd3
  • Liker 3
Skrevet (endret)

De fleste menn er litt innbilske eller altfor selvsikre.
Jeg har ikke telling på antallet ganger jeg har møtt menn i midten av tredveårene som tror de ser ut som tyveåringer. Og det er sjelden det stemmer med virkeligheten. Jada, de ser nogelunde kjekke ut, men de ser ikke ut som tyveåringer. "Kvinner tror alltid at jeg er er i tyveårene", jeg nikker samtykkende og sier meg enig mens jeg blir litt oppgitt og tenker "you wish."

Trur du han lærer mye når du bare jatter med?

Da tror han jo at du er enig! Naturlig nok.

Endret av Steinar40
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal jeg si da? "Nei, du tar feil, du ser ut som en trettifemåring, du, faktisk litt eldre også." Det er ikke så mye jeg kan si, og da sier jeg meg bare enig, bare for å være høflig.

Skrevet

Hva skal jeg si da? "Nei, du tar feil, du ser ut som en trettifemåring, du, faktisk litt eldre også." Det er ikke så mye jeg kan si, og da sier jeg meg bare enig, bare for å være høflig.

Det er jo ikke akkurat så veldig smart å si seg enig når man ikke er enig.

Si heller ingenting.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet (endret)

En ting jeg ikke skjønner helt med deg er at du ikke alltid forstår hvorfor folk ikke er brutalt ærlige i det virkelige liv. Slik jeg forstår det anser du deg selv for å være ærligheten selv, og at du ser gjennom alle floskler i samfunnet - hvorfor ser du da ikke nødvendigheten i at man drar hvite løgner IRL? Tror du virkelig at alle står parat til å ta opp kamper med mennesker de møter på i livet? Jeg pleier å velge minste motstands vei, jeg jatter med. Hva har jeg å vinne på å fortelle mennesker noen sannhetens ord? Er ikke interessert i å bli stilt i et hjørne, og aller minst er jeg interessert i å kverulere med noen som setter opp et fullt selvforsvar.

For å holde meg til saken, jeg tror menn er mest innbilske. Hvis jeg ler og smiler tolker en del menn det som at jeg er interessert i noe mer, noe jeg svært sjeldent er.

Endret av Valiumsjunkie
Gjest Svampebob1
Skrevet

Bedre selvfølelse, tenker jeg..

For kvinner er ikke like opptatt av at menn skal se strøkne ut som det menn er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...