wahaj Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Usikker på hvor denne passer inn, så satte den her. Flyttet inn i leilighet i aug 2010 (flyttet fra en annen leil med fullt av muggsopp), fikk da beskjed av utleier at det ikke var sopp her, og alt så egentlig ok ut. Har etterhvert blitt veldig ofte syke alle vi 4 som bor her, minste jenta har fått astma og er alltid syk. Det er mugg i vinduene (bare fått beskjed av huseier om å vaske det vekk.) og vi mistenker egentlig mugg ellers pga alle symptomene vi har. I går gikk jeg ned i kjelleren (disponerer en bod der) og det er muggsopp langs alle veggene i kjelleren, og inne på boden, i tillegg til at det lukter ekstremt kjellerlukt nå. Alt som stod inne i boden er enten full av mugg, eller stinker mugg. Og det er snakk om f.eks babytøy til mange tusen kroner som mest sannsynlig bare må kastes. Hva er mine rettigheter når det gjelder oppsigelse, og alle tingene som nå må kastes som er verdt mye penger, og hva bør gjøres? Huseieren er veldig slu/sleip og prøver å åle seg unna det han kan. Er det noen mulighet for at jeg kan ringe han i dag og si opp på dagen (egentlig 3 mnd oppsigelse). Skal også sies at de som bodde her før oss, hadde ei jente som fikk astma da hun bodde her, og var konstant syk (fikk vite dette for noen mnd siden). Har sett oss om etter nytt sted å bo, og faktisk får leil, så det beste hadde vært hvis vi kan flytte ut på dagen.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Kanskje dette er til hjelp, http://www.boligjegeren.no/Underleieforholdet/Temasaker/Husleielovenogfuktproblemer.aspx Anonymous poster hash: 095ed...121
kalinka85 Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Tror ikke jeg ville lagret dyre klær i en potensielt fuktig og rå kjeller i utgangspunktet, i frykt for fuktskader og råte. 1
wahaj Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 21. juli 2013 Kjelleren var tørr, og luktet kun vanlig kjeller. Men tydeligvis ikke vært drenert, derfor plutselig mugg og råte i hele kjelleren.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #5 Skrevet 24. juli 2013 Så fort det oppdages mugg skal du si ifra til huseier,og huseier skal gjøre noe innen rimelig tidAnonymous poster hash: 428a7...540
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #6 Skrevet 24. juli 2013 ta bilder som dokumentasjon, evt få en fagperson til å komme og se Anonymous poster hash: 644c9...2b2 1
Gjest meh Skrevet 24. juli 2013 #7 Skrevet 24. juli 2013 Du får bare bort muggsoppen på overflaten når du vasker det vekk, at det i det hele tatt er mugg på vinduene tyder på et underliggende problem som bare vil komme tilbake før dette er fikset, og det er utleiers ansvar å utbedre skadene pluss å erstatte alle dine økonomiske tap. Nå fatter jeg da uansett ikke at du faktisk fortsatt bor der sammen med små barn når du i flere måneder har vært klar over at barn allerede har pådratt seg astma av å bo der, dette er tross alt snakk om ganske omfattende lungeskader som varer livet ut.
Gjest Rori Skrevet 24. juli 2013 #8 Skrevet 24. juli 2013 Kontakt en advokat om huseier ikke er behjelpelig..
Orchideae Skrevet 24. juli 2013 #9 Skrevet 24. juli 2013 Les min tråd: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=719875&page=1 Du kan heve kontrakten og flytte på dagen. Alt du har fått ødelagt skal erstattes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå