AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Det er mange tråder om svigerfamilie som ikke liker sin svigerdatter eller lignende. Jeg har motsatt problem. Min svigersøster liker ikke noen i familien til sin kjæreste, som er min bror. Hun hever seg langt over alle oss, himler med øynene, snur seg vekk og kommer med negative belærende kommentarer til alt som skjer i familien. Forstår hun ikke at han er en del av dette som hun forakter så sterkt. Hvorfor i alle dager er hun sammen med ham hvis hun ikke kan fordra allt han står for. Ser med sorg på at hun jobber hardt og intenst med å forandre ham. Ser også med sorg på at han ikke klarer å stå i mot, og at han er falsk mot henne, når vi er alene med ham er han helt anderledes. Tenk litt på dette dere svigersøstre som starter tråder om den vonde svigerfamilien. Hvordan er dere mot ham og hans familie? Anonymous poster hash: 4f96c...597
Gjest Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Det heter ikke svigersøster, men svigerinne! Ellers får du faktisk spørre din bror om hvordan han egentlig har det med henne, hva han føler om at hun i dine øyne jobber hardt med å forandre han og at hun ikke liker dere. Som regel er det mer enn en part som har andel i en konflikt. Det er like mye din bror som har valgt seg en dame som ikke kommer overens med dere, som at det er noe feil med henne. Enkelte mennesker trives ikke sammen. Sånn er det bare. Man får ta konsekvensen av det.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har en svigerinne som ikke er helt ulik. Hun smisker og innynder seg for å få foreldrene til mannen å spandere på dem, og når hun ikke får viljen sin er hun pottesur, og reagerer med raseri. Hun lyver og finner på ting, og blir forbannet når folk sjekker opp det hun sier fordi løgnene høres for utrolige ut til å være sanne. Hun kan finne på å si slike ting som "Jeg kan ikke få studielån fordi jeg er gift", noe som hun da tydeligvis har fortalt min bror så hun skal kunne snylte på han og reagerer med raseri om noen sier at det høres rart ut. Om man skal dele en regning etter å ha spist ute for.eks så kan hun finne på å nekte for å ha drukket vin til maten, selv om hun har gjort det, og nekter å betale. Min bror har blitt forandret av å være sammen med henne. Før var han snill og grei, og kanskje litt forsiktig med å si noe. Det var litt positivt når han møtte henne for da fikk han litt selvtillit og snakket mer, men nå har han blitt storforlangende, frekk, nedlatende og rett og slett en ufyselig klyse.Det er vanskelig å snakke med han for alt han snakker om er penger, hvor mye han tjener og nysgjerrighet på hvor mye alle andre tjener og han er veldig opptatt av å vise fram ting han har fått av våre foreldre og skryte og late som om han har ordnet det selv (for.eks hus, bil og båt har han tatt opp lån, krevd(jepp) forskudd på arv osv av foreldrene våre til). Jeg føler det egentlig som en pest og en plage at mine foreldre på død og liv skal ha våre familier samlet hele tiden. Våre barn og deres barn osv. Vi er ikke interessert å være med dem, og jeg lar dem aldri være alene med barna våre for da ender vi opp med at svigerinnen min kommer med en regning over ting som barna visstnok skal ha ødelagt, spist eller hva det nå måtte være... Jeg er glad vi bor noen få timer unna så det ikke blir besøk og møte så ofte... Anonymous poster hash: d1a4e...947 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Det heter ikke svigersøster, men svigerinne! Ellers får du faktisk spørre din bror om hvordan han egentlig har det med henne, hva han føler om at hun i dine øyne jobber hardt med å forandre han og at hun ikke liker dere. Som regel er det mer enn en part som har andel i en konflikt. Det er like mye din bror som har valgt seg en dame som ikke kommer overens med dere, som at det er noe feil med henne. Enkelte mennesker trives ikke sammen. Sånn er det bare. Man får ta konsekvensen av det. Hvis du hadde lest innlegget mitt, så hadde du sett at jeg er fortvilet over at han bare jatter med henne,og er falsk mot henne, og når hun ikke er tilstede så svikter han henne egentlig, for han er helt anderledes mot henne da. Det må jo være et tragisk utgangspunkt for et forhold. Dette er ikke en konflikt, men vi blir ofte sjokkert og såret og lei oss av avvisningene hennes. Vi har ikke kranglet eller hatt konfrontasjoner av noe slag. Og jeg har ikke sagt at det er noe feil med henne. Jeg sier at hun liker ikke oss, og at hun avviser oss. Jeg vet ikke helt hvorfor du reagerte slik på mitt innlegg...hva du egentlig vil frem til? TS Anonymous poster hash: 4f96c...597 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 http://en.wiktionary.org/wiki/sviger ts Anonymous poster hash: 4f96c...597
Gjest Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Poenget er vel at du plasserer problemet der det hører hjemme. Det er ikke hun som er problemet. Det er din bror som synes det er OK at hun oppfører seg sånn. Så lenge han jatter med, og ingen av dere konfronterer han på det og forlanger at han tar tak, så skjer det ingenting.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Poenget er vel at du plasserer problemet der det hører hjemme. Det er ikke hun som er problemet. Det er din bror som synes det er OK at hun oppfører seg sånn. Så lenge han jatter med, og ingen av dere konfronterer han på det og forlanger at han tar tak, så skjer det ingenting. Helt enig med deg. Jeg har nok konfrontert ham, men han har ikke guts til å ta tak i noe. Det er bare trist. Så til alle dere svigerinner eller svigersøstre der ute: Det er ikke sikkert at det alltid er en hel familie det er noe galt med. Alle har en rolle i slike ødelagte relasjoner. Dere svigersøstre eller svigerinner der ute, håper dere ser dere selv og deres oppførsel, før dere går ut og "slakter" en hel familie. TS Anonymous poster hash: 4f96c...597
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Det heter ikke svigersøster, men svigerinne! Man kan bruke både svigersøster og svigerinne. Slutt å vær så belærende. Nobody likes miss KnowItAll. Anonymous poster hash: 0b3fe...f9b 1
Gjest Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Det er en del mennesker som er ensomme, litt underkuet av natur, og redde for å stå for sine meninger. Om de ender opp med en person med sterke meninger, litt avvikende personlighet eller adferdsforstyrrelser (i verste fall) hender det ofte de støtter opp om partneren samme hva det koster av egenverdi, relasjon til familie, økonomisk sikkerhet og andre ting. Hva som gjør at folk ønsker å være tøfler er jeg ikke sikker på. Muligens et behov for å ha "noen". At det lokker med regelmessig sex. At man alt er etablert som en "eiendel" til den dominante, og derfor ikke hevder egne meninger? Hva vet jeg. Poenget er at man ikke kan frata den underkuede parten ansvar for situasjonen han eller hun er oppe i. De utvikler seg ikke i det hele tatt av det. Man må plassere ansvar, forvente en reaksjon, og komme med en motreasjon etter hva som skjer. Folk som jatter med og lyver har liten selvrespekt, og liten respekt for andre. Når nære familiemedlemmer oppfører seg sånn blir det trist.
Gjest Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Man kan bruke både svigersøster og svigerinne. Slutt å vær så belærende. Nobody likes miss KnowItAll. Anonymous poster hash: 0b3fe...f9b Hva om at du kommer med en konkret løsning på problemet, da? Istede for å komme med en pekefinger etter at TS har påpekt at hun mener begge betegnelser kan brukes? Jeg mener fortsatt at utrykket "Svigersøster" gir meg grøssninger, men det er nå så. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Hva om at du kommer med en konkret løsning på problemet, da? Istede for å komme med en pekefinger etter at TS har påpekt at hun mener begge betegnelser kan brukes? Jeg mener fortsatt at utrykket "Svigersøster" gir meg grøssninger, men det er nå så. Men at utrykket svigersøster gir DEG grøssninger er ikke ts sitt problem. Anonymous poster hash: 0b3fe...f9b 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Men til deg ts: Hva om foreldrene dine tar en prat med sønnen sin? Ikke en anklagende prat, men at de uttrykker sin bekymring for om han har det godt i forholdet og at de blir lei seg når svigersøsteren din holder på slik? Kanskje det vil hjelpe? Anonymous poster hash: 0b3fe...f9b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 Joda, vi håndterer det. Jeg vil bare at alle som klager over sin svigerfamilie, at de ser seg selv, sin rolle i forhold til familien, hvordan de selv forvalter sin rolle. Anonymous poster hash: 4f96c...597
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå