Gjest Spiderpig Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 http://www.ringblad.no/nyheter/article6712801.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0 Syntes det er helt fantastisk at eier går til avisen og henger ut en person som tok ansvar for deres katt og klipte den. Floker er VONDT for en katt, og all ros til hun som tok ansvar for katten som ikke en gang var hennes og barberte den. Håper eier har lært! 10
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Huff, som eier hadde jeg heller vært småskamfull for at andre måtte gjøre denne jobben. Forstår ikke helt hvorfor de ikke selv har tatt den til vetrinæren. Og synes ikke den så så ille ut jeg (har selv langhåret katt som har en tendens til å få skikkelig flokepels på slutten av vinteren og den ser omtrent lik ut etter klippetime hos vetrinær). Anonymous poster hash: 13e42...a13 3
Uglen Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 (endret) Skal glatt innrømme at jeg også har klippet en langhåret løskatt. Den dukket opp på hytta vår, midt inni skogen. En nydelig, grå, langhåret damepus, kosete og oppmerksomhetssyk. Forsøkte å finne eier, ikke noe hell. Stakkars pusen hadde kjempefloker av "størknet", hard, pels, og bak den skjulte det seg klaser av flått. Prøvde først å kamme henne - men det var helt umulig. Så da ble det klipping og barbering, til jublende kos og maling. Selvsagt ikke den første dagen hun dukket opp, men etter en stund. I artikkelen ovenfor er det klart at "klipperen" har ventet i en måned - forhørt seg via facebook m.m, til og med tatt katten med til politiet for å lete etter microchip. Det er m.a.o ikke snakk om en "crazy cat lady" som springer rundt med barbermaskin og vilt bikk. Edit: tegnsetting Endret 17. juni 2013 av Uglen 11
Pinkee Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Hadde jeg vanskjøttet katten min på en slik måte at andre måtte ta ansvar for at den skulle ha det bra, så hadde jeg ikke kontaktet noen avis nei, jeg hadde låst meg inne, å rødma Ting tyder jo på at hun eieren ikke har allverdens peiling på kattehold da, stakkar skjønne pusen. 1
kalinka85 Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Det står jo at de hadde prøvd å klippe, men katta virket utrygg og de skulle ta det forsiktig... Men hun kunne jo tatt den til dyrlegen, fått den neddopa og deretter klipt, for katten har det ikke bra på det viser. Tror jeg ville gjort det samme selv hvis den var så ofte hos meg.
Santflows Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Det er ikke lurt å bare barbere en ukjent katt som du ikke kjenner. Du vet ikke hvordan den vil oppføre seg, og det er jo ikke din katt. Her var selfølgelig eieren dum og ikke klippet katten, men personene kunne iallefall ha sagt i fra at hvis hun ikke gjorde det ringte de dyrevernet eller dyrebeskyttelsen f.eks. (Hvis det hadde vært helt umulig å finne eieren hadde det vært annderledes.) Men det blir feil å ta en katt på den måten, så det er jeg enig med eieren i.
Gjest Sunshine23 Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Jeg synes heller ikke denne damen gjorde noe galt. Det er ikke godt for en katt å ha flokker i pelsen. Merkelig denne damen ikke tok med katten til dyrlegen da.
Guadaloupe Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Jeg så det faktisk i avisen i dag tidlig, jeg hadde søren meg ikke turt å stått frem, det kommer jo frem av katten hadde svære floker, det føles vel som konstant lugging. "Vitner" har også fortalt at katten allerede hadde floker og så ustelt ut når den mindre og, så det virker som om eieren lar det gå virkelig langt før hun klipper den. 1
Gjest Amber Rose Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Godt at noen tok ansvar å hjalp katten fra å bli lugget og sikkert overopphetet med tovet pels. Idiotisk eier! 3
Leo Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har selv tatt med meg en katt med enorme floker i pelsen til veterinæren og da viste det seg at katten hadde så store sår under flokene at det var med nød og neppe den overlevde.Denne eieren kunne jo bare ha spandert på seg å chipmerke katten sin, så ville ikke dette ha blitt noe problem i det hele tatt. Bortsett fra kanskje for katten som måtte ha gått med flokene sine lenger enn nødvendig... 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 Her var selfølgelig eieren dum og ikke klippet katten, men personene kunne iallefall ha sagt i fra at hvis hun ikke gjorde det ringte de dyrevernet eller dyrebeskyttelsen f.eks. (Hvis det hadde vært helt umulig å finne eieren hadde det vært annderledes.) De prøvde ganske mye for å finne eier, leste du ikke artikkelen? Anonymous poster hash: 5eda6...285 4
Perelandra Skrevet 18. juni 2013 #14 Skrevet 18. juni 2013 Folk som skaffer seg Norsk skogkatt burde vite at pelsen deres har lett for å tove seg. Hvis de hadde gredd katten jevnlig ville ikke problemet oppstått. Jeg trodde også at de som skaffer seg rasekatt var såpass bevisste katteeiere at de ville chipmerke katten. 2
Santflows Skrevet 18. juni 2013 #15 Skrevet 18. juni 2013 De prøvde ganske mye for å finne eier, leste du ikke artikkelen?Anonymous poster hash: 5eda6...285 Hadde jeg ikke lest artikkelen, hadde jeg ikke skrevet det jeg gjorde.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #16 Skrevet 21. juni 2013 Har gjort akkurat det samme selv. En katt som dukket opp i hagen, ingen chip, ikke noe halsbånd, ingen reagerte på etterlysning. Fikk katta til veterinær og så ble den barbert. Eieren reagerte først en uke etter barberingen, ble sur, men heller en sur eier enn en katt som lider i min nærhet. Anonymous poster hash: ef44f...332 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #17 Skrevet 21. juni 2013 Hadde jeg ikke lest artikkelen, hadde jeg ikke skrevet det jeg gjorde. Hva mer mener du de skulle gjort for å finne eieren? Og hvor lang tid skulle de bruke på det, mens katten lider? Anonymous poster hash: 5eda6...285 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #18 Skrevet 23. juni 2013 Synes damen gjorde helt rett i å barbere katten. Eieren burde ordnet med katten sin pels lenge før det ble så ille. Anonymous poster hash: 583a8...c66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå