Gå til innhold

naboens kanin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den bare står der i det hjemmesnekrede, lille buret sitt. Det buler ned og inn i buret en stor plastbit som er overfylt med vann (den er spikret fast i taket for å ta i mot for vann - isteden har den gitt etter).

Kaninen har pellets, vann og høy. Naboen er imidlertid mye borte (gjerne over noen dager). Jeg ser ALDRI at noen koser med den. Har sagt til nabo at jeg gjerne slipper den løs i min hage, for her er det inngjerdet. Har forsøkt, men kaninen tør ikke og gjemmer seg.

Nøkkel henger lett tilgjengelig og jeg har mest lyst til å ta den med meg til dyrebeskyttelsen. Den bare ER liksom. Gudene vet når plasten gir etter for vann i taket og den lille pelsdotten får seg en skyllebøtte også.

Får seriøst vondt i magen når jeg ser over til nabo.

Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 71f93...810

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

Så fint at du bryr deg! Du begynner med å snakke ordentlig med nabo. Her gjelder det å finne et tidspunkt hvor naboen er glad og ikke stressa. Inviter naboen over på kaffe og kaker og snakk om vær og vind en stund før du tar opp problemet.

Deretter burde du trå varsomt. Du burde fortelle om kaninens natur og fysiologi. Forklar at de er designet for å hoppe og at et inaktivt liv vil gjøre dem syke og triste. Fortell at man kan hustrene dem til å bli stuerene. Fortell at de er sosiale dyr som liker å ha en kompis. Vis noen videoer på youtube av kaniner som gjør triks.

Om du ikke lykkes kan det eneten være fordi naboen er en ignorant idiot, eller så forklarte du ikke bra nok. Da kan du ta en telefon til dyrebeskyttelsen, som sikkert kan råde deg videre!

PS: grunnen til at kaninen ikke vil hoppe i hegen din er mest sannsynlig at den blir redd for friheten. Musklene dens er stive og vonde og psyken er brutt ned av å være passiv. Det kan være en ide å lage en stor innhegning med tak i begynnelsen, for å aklimatisere den :)

Edit: skrivefeil

Endret av Kevlarsjäl
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså... den torde ikke komme ut av buret. Har også sagt til nabo at de kan bruke vår hage til kaninen siden de mangler gjerde.

Begrenser seg dog siden vi har to hunder. Så ikke til at hun tok hintet.

Anonymous poster hash: 71f93...810

Skrevet

Kjenner jeg får vondt langt inn i margen... Men Siden de har latt deg få ha kaninen sin i hagen din, er du jo på god vei til å hjelpe den ;) Vær tålmodig og gi kaninen god tid, den trenger tid til å bli kjent i nye omgivelse og med deg... Og som Kevlarsjal skrev, nytter det ikke å snakke med naboen, kontakt dyrebeskyttelsen pronto!

Skrevet

hvordan står det til med den nå da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...