Gå til innhold

Overaktiv bekkenbunn syndrom - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest Marthe Pannekake
Skrevet

Jeg er en jente på 19 år som nylig har fått diagnosen kronisk overaktiv bekkenbunn syndrom, og syns det er skuffende lite informasjon å finne på nett :( Er det noen der ute som har erfaringer eller kunnskap å dele bort? :lillesky:

Videoannonse
Annonse
Gjest Marthe Pannekake
Skrevet

Ingen som har noe på hjertet...? :(

• 5 år senere...
Skrevet

Hei, har du fortsatt dette. Hvordan går det. Jeg sliter veldig og har fått halvveis denne diagnosen, så lurer jeg litt på erfaringer? Jeg vet posten er gammel, men finner ingenting annet og er desperat, så prøver?

• 2 år senere...
Skrevet

Hei. Jeg er også på jakt etter noen med erfaringer rundt å ha denne diagnosen. Har fått påvist det selv, og er forferdelig plaget! Hvordan går det med deg nå?

Erlos skrev (På 22.1.2019 den 21.11):

Hei, har du fortsatt dette. Hvordan går det. Jeg sliter veldig og har fått halvveis denne diagnosen, så lurer jeg litt på erfaringer? Jeg vet posten er gammel, men finner ingenting annet og er desperat, så prøver?

• Hjerte 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Hei. Jeg har vært på utredning på sus i 3 år og det ser ut som  de nå går mot denne diagnosen. Dette er det værste jeg har vært med på i hele mitt liv, ingen gjør noe som helst. Det eneste jeg har fått av behandling er biofeedback og elektrostimmulering .Tror dette har veldig liten effekt på en bekkenbunn som allerede er overaktiv. Noen erfaringer? Jeg har ikke født barn, men på grunn av at de ikke har utredet meg fort nok har jeg nå fått rectocele, cystosele og en livmor som er på veg ned. Dette har de ikke tenkt å gjøre noe med til tross for at rectocele nok ligger og trykker ned på bekkenbunnen som gjør det enda mer håpløst med tanke på å trene opp noe som helst. 

Skrevet (endret)

Har du funnet hjelp noe annet sted @Elliss? Sykehuset har tenkt å bare sende meg tilbake til fastlege for oppfølging. Synes dette er helt pyton. 

Endret av Annaf84
  • Hjerte 1
  • 6 måneder senere...
Skrevet
Annaf84 skrev (På 19.12.2022 den 11.27):

Hei. Jeg har vært på utredning på sus i 3 år og det ser ut som  de nå går mot denne diagnosen. Dette er det værste jeg har vært med på i hele mitt liv, ingen gjør noe som helst. Det eneste jeg har fått av behandling er biofeedback og elektrostimmulering .Tror dette har veldig liten effekt på en bekkenbunn som allerede er overaktiv. Noen erfaringer? Jeg har ikke født barn, men på grunn av at de ikke har utredet meg fort nok har jeg nå fått rectocele, cystosele og en livmor som er på veg ned. Dette har de ikke tenkt å gjøre noe med til tross for at rectocele nok ligger og trykker ned på bekkenbunnen som gjør det enda mer håpløst med tanke på å trene opp noe som helst. 

Hei Annaf84, har du kommet noe lenger i din oppfølging/prosess? Jeg har store smerter i bakre bekkenledd (gjennom mange år, helt forferdelige smerter til tider) og fått rectocele.. som skal opereres. Tror jeg kan ha det som heter overaktiv bekkenbunn..? Men litt usikker.. og søker informasjon. 

• 5 måneder senere...
Skrevet

Hei! Jeg har også denne diagnosen mest trolig. Send meg gjerne melding. Sliter veldig. Hvordan vil opperasjon kunne hjelpe? Hva er rectocele? Setter pris på svar

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg har forsøkt både Botox og lokalbedøvelse uten virkning. Er det noen som har fått hjelp som fungerer?

Anonymkode: ae3c5...05a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme diagnose. Det som har hjulpet meg VELDIG er osteopatbehandling og da hos noen som har spesialisert seg på kvinnehelse og bekkenbunnen. 

Anonymkode: edb6a...633

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har samme diagnose. Det som har hjulpet meg VELDIG er osteopatbehandling og da hos noen som har spesialisert seg på kvinnehelse og bekkenbunnen. 

Anonymkode: edb6a...633

Jeg tror nok Ts har funnet ut av det siden det er 10 år siden hun opprettet tråden.

Anonymkode: 1b1cd...dca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...