Gå til innhold

Føler meg slem.......kjempe skuffet over forlovelsesringen....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel.....min kjære har fridd til meg og jeg er super glad! Men samtidig er jeg utrolig super skuffet over ringen...Merkelig følelse å være ekstatisk av glede og samtidig ha en klump i magen over at jeg må gå med ringen...Gruer meg litt å vise den frem liksom.....Samboeren min har god råd, men ringen ser ut som den er kommet ut av ett kinderegg..Den er i tilegg justerbar, skeiv og gir inntrykk av å være ujevnt sølvmalt plastikk....Tror max den har kostet 135NOK.....Føler meg så utrolig slem!!!!! Hva skal jeg gjøre? Skal jeg si noe? Er så redd for å såre han :( Samtidig er jeg så skuffet at jeg sitter med tårer i øynene her....

Anonymous poster hash: 2308d...556
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med forlovelsen :)

Skjønner du er skuffet. Vet ikke helt hva du skal gjøre.. Hvis du sier noe så blir han jo sikkert såra. Samtidig er det jo en ring du skal bruke masse..

Jeg tror nok ikke jeg hadde sagt noe. Og heller valgt ut en superfin giftering ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe, men så kan jeg ikke se for meg at jeg hadde brydd meg noe særlig heller. Det er jo ganske langt fra det viktigste, og ikke noe han burde få dårlig samvitighet for ved at du tar det opp.

Jeg hadde dog brydd meg mer om gifteringen, den skal tross alt (gjerne) brukes hele livet. Når det kommer til kjøp av de har vel din smak like mye å si som hans, så du får holde ut de månedene/årene du må bruke den andre.

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer så mye:)

Selv har jeg vært i din situasjon og etter 6 mnd klarte jeg ikke lenger å skjule skuffelsen min. Han kom hjem med en katalog og ba meg velge. Men tanken på å gi fra meg ringen han selv hae plukket ut var vanskelig og valgte likevel å beholde den. Kanskje du skal gi deg selv tid til å venne deg til ringen?

Anonymous poster hash: e10bc...e60
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gratulasjoner :) Æsj....dette er vanskelig altså.....Han var så søt når han fridde og han virket så oppriktig spent på reaksjonen min når jeg så ringen. Åååååååh! Føler meg så utrolig slem!!! Selve designet på ringen kan jeg leve med. Men det er kvaliteten på den som er skjemmende....Den er justerbar sånn at jeg kommer til å henge meg borti alt også klyper den i fingeren når jeg knytter neven, den er jo såpass skeiv.....Jeg holder på med hest så jeg er litt usikker på om jeg i det hele tatt kan bruke den i stallen uten å ødelegge den helt. Sølvmalingen på den er ujevn og har renne noen steder og steinen i den ser ut som om den er laget av glass...Kanskje jeg kan prøve å få gullsmeden til å sveise igjen så den iallefall ikke klyper....Fy søren dette er en kjip følelse. Han kjenner meg så godt at jeg tror han har merket at jeg er skuffet selv om jeg ikke har sagt noe....

• Liker 1
Skrevet

Kjære deg,

Det er lov å ha ulik smak, og du skal ikke føle deg slem bare fordi du ikke deler hans smak for bling-bling (som jeg ser for meg ringen utifra din beskrivelse)

Råder deg til å fokusere på forlovelsen, og ergre deg over ringen så lite som mulig. Det er bare en ting. Følelsene, derimot - dette er fantastisk stort!

Selv om det er blitt vanlig de seinere åra, er det ikke alle som har forlovelsesring engang. Og du trenger ikke å bruke den _hele_ tida?

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Skrevet

... nå så jeg det nyeste innlegget ditt.

Smak er en ting, det er bare å akseptere at man ser forskjellig på ting. Men du har jo et par praktiske hensyn du må ta her. Det kan det være lettere å få ham til å akseptere enn at du bare synes ringen er stygg, om du nå vil bytte den eller få forandret på den så den blir mer praktisk.

Tror du fort finner ut om du kan leve med ringen.

Og så står jeg fast på at dette bare er en liten, materiell ting, og at følelsene og frieriet er det viktigste. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ligge å tenkt litt i natt......erlep har ett poeng. I kveld skal jeg ta mot til meg å spørre om vi kan bytte den inn i en som ikke er justerbar. Om vi får ordnet det så skal jeg kunne leve med at den er skeiv, sølvmalt og har en stein av glass. Min kjære er tross alt ikke den mest romantiske i verden og om jeg kjenner han rett så kjøpte han akkurat den fordi den "blinket så fint" eller no...

Tross alt så er jo frieriet det viktigste her og ikke ringen i seg selv....Men fy.....jeg skulle virkelig ønske han hadde kommet hjem med en annen ring....selv om det får meg til å føle meg slem når jeg tenker sånn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Siden du holder på i stall er du nødt til å ha en ring som ikke stikker ut. Egentlig er det vel greit å plukke av ringer uansett; om en ring blir hengende fast blir det fort stygge skader...'Men det kan jo være en grei måte å si at du må bytte ringen til noe mer praktisk?

Og unnskyld; men sølvmaling? Er det en ring fra Glitter????

Jeg er kanskje litt kresen når det kommer til smykker; men jeg bruker ikke juggel.Hadde samboere kommet med en forlovelsesring i uekte metall hadde den ikke kommet på fingeren; uansett hvor romantisk han syntes den var...... Og hvorfor skal du føle deg slem? Det er du som skal gå med ringen, ikke han.

Anonymous poster hash: afe44...c59
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden du holder på i stall er du nødt til å ha en ring som ikke stikker ut. Egentlig er det vel greit å plukke av ringer uansett; om en ring blir hengende fast blir det fort stygge skader...'Men det kan jo være en grei måte å si at du må bytte ringen til noe mer praktisk?

Og unnskyld; men sølvmaling? Er det en ring fra Glitter????

Jeg er kanskje litt kresen når det kommer til smykker; men jeg bruker ikke juggel.Hadde samboere kommet med en forlovelsesring i uekte metall hadde den ikke kommet på fingeren; uansett hvor romantisk han syntes den var...... Og hvorfor skal du føle deg slem? Det er du som skal gå med ringen, ikke han.

Anonymous poster hash: afe44...c59

Ja jeg er innerforstått med at det er upraktisk med en ring som stikker ut i stall..Kanskje jeg er så heldig at den blir ødelagt, hehe.Det er heldigvis ikke en ring fra glitter, den har stempel så jeg nå så det er sølvbelagt i det minste....Jeg er ganske kresen på smykker selv og han har tidligere kjøpt smykker til meg som jeg har vært veldig fornøyd med og bruker daglig. Men det har noe med det at han har valgt ut denne mindre vakre ringen så jeg vil ikke skuffe han. Han har egentlig ekstrem forpliktelsesangst så det var et super stort steg for han å faktisk fri til meg, og jeg føler meg så utrolig smålig når jeg går med de tankene jeg har om denne ringen.....Den er seriøst justerbar! Hvem har justerbar forlovelsesring annet en meg liksom.....Hele greia er egentlig bare litt tragi-komisk

• Liker 3
Skrevet

Ringen din er dyrere enn min - gratulerer med forlovelsen ;)

• Liker 4
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg synes du skal skjerpe deg. En ring er bare en fysisk gjenstand! Det som burde bety noe er at du skal hifte deg med en flitt fyr. At ringen er stygg burde faenmeg ikke bety noe som helst. Dessuten er det jo bare forlovedelsringen, ikke selve gifteringen.

Hvis den derimot sitter ukonfortabelt er det jo en annen sak.

• Liker 7
Skrevet

Er det bare jeg somreagerer på at han tydeligvis frir med en plastring?

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Bare for å tenke litt høyt her- Kan det hende han plutselig ble sikker på at ha ville fri, og derfor kjøpte noe som ikke trengte å bli tilpasset? Nå som du har sagt ja, så kanskje det dukker opp en ring som er dyrere og finere?

Anonymous poster hash: 4c794...028
  • Liker 3
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

*snip* Kanskje jeg er så heldig at den blir ødelagt, hehe. *snip* Han har egentlig ekstrem forpliktelsesangst så det var et super stort steg for han å faktisk fri til meg, og jeg føler meg så utrolig smålig Anonymous poster hash: 2308d...556

Hører du deg selv eller? Kjenner jeg blir mektig provosert over deg og håper du bare troller fordi du kjeder deg på jobb.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bruke den i stallen, da? Hvis den er så grusom? Men gratulerer med forlovelsen! :klem:

Anonymous poster hash: 8ef3c...d19
Gjest Hyssingen
Skrevet

det er bare en forlovelsesring.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er innerforstått med at det er upraktisk med en ring som stikker ut i stall..Kanskje jeg er så heldig at den blir ødelagt, hehe.Det er heldigvis ikke en ring fra glitter, den har stempel så jeg nå så det er sølvbelagt i det minste....Jeg er ganske kresen på smykker selv og han har tidligere kjøpt smykker til meg som jeg har vært veldig fornøyd med og bruker daglig. Men det har noe med det at han har valgt ut denne mindre vakre ringen så jeg vil ikke skuffe han. Han har egentlig ekstrem forpliktelsesangst så det var et super stort steg for han å faktisk fri til meg, og jeg føler meg så utrolig smålig når jeg går med de tankene jeg har om denne ringen.....Den er seriøst justerbar! Hvem har justerbar forlovelsesring annet en meg liksom.....Hele greia er egentlig bare litt tragi-komisk

Jeg syns du er litt tragi-komisk akkurat nå!

Anonymous poster hash: 8ef3c...d19

Skrevet

Må du bruke ringen da? Hvis han spør kan du jo bare si at den er litt upraktisk fordi den hekter borti. Det gjør forøvrig en ring med diamant også (klassisk forlovelsesring), så jeg ville vel kanskje uansett ikke brukt ringen i stallen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...