Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må kjøpe sete nr 2 snart til vesla,men hva skal vi velge? Alle jeg kjenner som har sete nr 2.har Besafe x3 å er kjempe fornøyde! Men vi har lest litt på best i tester,å funnet et sete som heter Kiddy Guardian Pro 2 som har fått best score,men har aldri hørt om det setet før! Noen som har kjennskap til det?

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg ville så definitivt valgt er bakovervendt sete (noe annet er uaktuelt her før han blir 4-5 år). Kiddy Guardian Pro er vel forovervendt?

Skrevet

Ja,er det som er det negativet med det... Så det fikk mindre score der,men var bedre enn besafe når det kom til side-kollisjoner.

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Det sete ville jeg ikke vurdert engang.

Det er bakover som gjelder. Sett deg inn i rådene fra trygg trafikk, og unngå fremovervent.

Endret av Magdalene
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor tenke om kolisjoner? Man skal ungå de for det går ikke å være forberedt uansett. Situasjoner er så mange.

Jeg skulle tenke meg å ha bakovervendt da den type sette er anbefalt overalt.

Gjest pysepusen
Skrevet

Ja,er det som er det negativet med det... Så det fikk mindre score der,men var bedre enn besafe når det kom til side-kollisjoner.

Men det er jo ikke de som er de "verste". Følg rådene til Trygg Trafikk. Søk opp kræsjtest av setet du nevner kontra bakovervendt så blir valget lett.

Skrevet

Vi har denne til jentene og er veldig fornøyde. De sitter selvfølgelig bakovervendt.

Vi hadde besafe, men likte ikke den til vår eldste.

Hva med å ta en tur på butikken med barnet deres og prøvesitte???

Skrevet

Okei,så du fikk satt den bakovervendt? Ja,må få gjort d snart men greit å være litt viten på hva man skal ha...

Skrevet

Siden du snakker om å kjøpe sete nr 2 så regner jeg med ungen er rundt ett år, eller til og med under (vår datter begynte med sete nr 2 da hun var 10 måneder).

Da ville jeg aldri engang vurdert et fremovervendt! For meg er det bare galskap.

Se på Besafe x3 eller et av Britax sine (MultiTech for eks, det hadde vi og var fornøyd).

Gjest Magdalene
Skrevet

Vi har denne til jentene og er veldig fornøyde. De sitter selvfølgelig bakovervendt.

Vi hadde besafe, men likte ikke den til vår eldste.

Hva med å ta en tur på butikken med barnet deres og prøvesitte???

Kiddy guardian pro kan jo bare monteres fremovervent?

Skrevet

Vi har Britax highway, og er fornøyde med det. Det går til 25 kg, så det kan fint brukes til ungen er 4 år og enda lenger. Det er bakovervendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...