Gå til innhold

Uteplass-ideer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:)

Er det noen som har lenker/bilder/evt. ideer til hvordan "sprite" opp en ellers gørr kjedelig uteplass? Alt fra potteopplegg, levegger, alt... Alt som kan gjøre det mindre "kaldt". Elsker hager/balkonger med masse grønt! Skulle gjerne hatt min egen hage, men har dessverre bare asfalt på bakken, men ønsker likevel å gjøre det beste ut av det:)

Setter kjempepris på alle innspill!! :D

Videoannonse
Annonse
Gjest chiki
Skrevet

http://www.hegemor.com/2013/05/hvordan-bygge-utembler.html

jeg skal bygge slik sittegruppe med sofa, bord og "krakker". Så skal jeg ordne noen blomsterkasser slik der blir litt grønt og fargerikt også. Men har ikke funnet ut hvilke enda:p Skal iallefall ha ett jordbærtårn:D

Vi har bygd helt ny veranda på rundt 60kvm som nesten er ferdig nå, så kikker titt og ofte etter inspirasjon:)

Skrevet

Hva med å lage noen opphøyde bed som f.eks dette: post-20835-0-64220900-1371495354_thumb.j

Blomsterkasser på hjul som dette: post-20835-0-56994000-1371495602_thumb.j

...for å lage litt miljø. Om dere griller en del på uteplassen, kan dere jo plante urter som dere bruker i maten i et slikt opphøyd bed/ blomsterkasse eller kanskje litt salat og noen grønnsaker. Det er også mulig å ordne seg til en mer permanent stor blomsterkasse med gitter på, slik at dere kan plante klatreplanter som .f.eks klematis for å lage litt avskjerming og til pryd, selvfølgelig. Busker og små trær kan også få plass i en slik kasse om du bare gir den rikelig med plass og litt dybde. Rundt treet eller busken kan dere plante sommerblomster om dere synes det blir for glissent.

Det går også an å stable stein uten å mure, slik at det blir et bed som kan flyttes om dere plutselig synes at det blir i veien om noen år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...