Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har siden jeg ble gravid, ikke hatt sex en eneste gang (penetrering). Jeg tør rett og slett ikke. Jeg har lest at det er helt ufarlig å ha sex når det er snakk om et helt vanlig svangerskap, uten noen form for komplikasjoner. Men problemet er jo at man vet ikke om man har svak livmormunn før det evt oppstår en komplikasjon pga sex. Hvordan kan man vite om det er trygt å ha sex, uten å ha testa det ut først? Er så redd for å skade livmormunnen (om den allerede er svak). Det er jo ikke noe jeg kan vite. Dessuten har vært redd for at jeg har lekket fostervann. Enkelte dager er det våte flekker i trusa i tillegg til utfloden.

Til nå har alt forløpt som vanlig, bortsett fra litt gammelt blod som kom ut i uke 12. Har vært på tidlig ultralyd i uke 13 og alt så bra ut. Skal på ordinær om en uke. Men de ser vel ikke om det er trygt å ha sex på UL. Da fokuseres det jo bare på fosteret.

Har så lyst! Men tør ikke :(.

Anonymous poster hash: 2dcb4...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med at dere prøver dere litt forsiktig frem? Bruk stillinger hvor han ikke vil treffe veldig dypt, og at han er forsiktig og tar det rolig? Evt stillinger hvor du får mer kontroll over hvor dypt og hardt det blir. Ville uansett spurt når dere skal til ul om det er noe som skulle tilsi at dere ikke burde ha sex, evt tatt det opp med fastlegen. Det er fortsatt lenge igjen av svangerskapet, og lenge å skulle bekymre seg for noe som kanskje ikke er et problem.

Skrevet

Snakk med legen din om dette. Han/hun vil nok kunne berolige deg, eller gi deg et realistisk syn på eventuelle risiko.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen din om dette. Han/hun vil nok kunne berolige deg, eller gi deg et realistisk syn på eventuelle risiko.

Takk. Det skal jeg gjøre på neste kontroll :)

Anonymous poster hash: 2dcb4...61b

Skrevet

Tråden er ryddet for ufint innlegg, samt siteringer av dette

Sophie-Ann, mod

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt trygt å ha sex, og du kan også ha sex uten penetrering før GU om du føler du ikke tør å ha vanlig samleie.

Jeg har svært lettblødende livmorhals i utgangspunktet, og har blødd under all slags sex - og tok derfor en pause.

Gynekologen sa det ikke var farlig, men at pga blødninger som og ekstra følsomme slimhinner kunne jeg vente til uke 14 - men det er jo fordi jeg allerede blør kjempelett selv når jeg ikke er gravid.

Det var uansett ikke farlig, og kunne ikke skade fosteret - ventingen er mer for min egen del fordi jeg blir kjempeengstelig av blødninger.

Anonymous poster hash: d715c...5a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...