Gå til innhold

Trenger litt oppmuntring ang. sukker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg straks vært singel ett år etter et langvarig forhold. Ventet med vilje med å begynne med datingen, og har så langt kun datet én i noen uker, men det er nå over. Er litt usikker på hva som egentlig gikk galt, men vi passet kanskje ikke så godt sammen likevel når vi ble bedre kjent. Uansett, denne fyren var egentlig kjempebra, jeg møtte ham på sukker og han var interessert selv før han fikk se bilde eller hadde lest noe profilinfo (ok, mao kanskje han var desperat, men han var faktisk en oppegående, attraktiv fyr).

Etter å ha oppdatert profilen (fokusert på at jeg er snill, ordentlig og positiv), samt lagt ut bilder og skrevet melding til tre kandidater er resultatet nada.. Mennene jeg har skrevet til har virket som ordentlige menn som ikke er helt øverst på kjekkhetsskalaen, men som jeg likevel synes virker attraktive ut fra profiltekst og interesser. Er det noe spesielt jeg gjør feil eller jeg bare ikke pen nok? Hvor mye vekt pleier menn å legge på profiltekst versus bilde? Er litt deppa nå, og er redd for at det å finne nye dater blir kjempevanskelig..

Anonymous poster hash: aa2a3...f77
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send nicknamet ditt til meg på PM, så skal jeg ta en titt og se om jeg kan hjelpe.

Skrevet

For min del så er profilteksten viktigere enn bilde, for jeg syns det er lettere å bedømme en person ut ifra en profiltekst enn et bilde.

Nå vet ikke jeg hvordan du har fokusert på at du er snill, ordentlig og positiv i profilen din, men dersom jeg syns en jente ser bra ut på profilbildet så går jeg inn på profilen hennes, men hvis hun bare skriver at hun "liker turer i skog og mark", så er det svært liten sjanse for at jeg sender henne en melding, for dette er noe de fleste skriver og sier meg da liten om hvem hun er.

Jeg tror ikke du gjør noe galt eller at det er noe galt med utseendet ditt. Det er bare sånn nettdating er :)

Skrevet

For de fleste menn er bildene desidert viktigst. Man må finne dama tiltrekkende, ellers er det ikke håp.

Jeg bryr meg lite om teksten. Er bildet bra, og interesser likeså, så sender jeg ofte melding. Har også møtt mange uten profiltekst.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men er det da bedre å bare ha bilder og heller lite tekst? Jeg er ikke akkurat så billedskjønn, så ser liksom ikke for meg at jeg kan tiltrekke menn uten en god profiltekst. Må legge til at når jeg møter folk i virkeligheten, så pleier ikke utseendet å være noe problem, i hvert fall ikke ut fra tilbakemeldingene.

I teksten har jeg skrevet ganske mye og detaljert synes jeg, men det skiller seg kanskje ikke ut fra andre.

Vet ikke om jeg tør å sende pm, skal tenke på det :-)

Skrevet

Få ei venninne eller kompis til å ta masse bilder. La gjerne gutten velge hvilke du bør ha i profilen. Om jeg ikke finner deg tiltrekkende spiller det ingen rolle hva som står i profilteksten dessverre.. Men er den utfyllende så la den gjerne stå.

Overfladisk hele greiene..., men sånn er det for begge kjønn...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er godt å vite at det finnes damer som deg, som ikke bare sitter der som en prinsesse og venter på at meldingene skal strømme inn. Du tar derimot kontakt selv, og skal ha kred for det. Jeg har egentlig ikke noe annet å bidra med, men ble så "glad" over at det finnes damer med litt tak og initiativ i.

Anonymous poster hash: 08052...d98
  • Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

I teksten har jeg skrevet ganske mye og detaljert synes jeg, men det skiller seg kanskje ikke ut fra andre.

Er du sikker på at du gjorde det? I åpningsinnlegget skrev du:"fokusert på at jeg er snill, ordentlig og positiv" Det er jo alle.

AnonymBruker
Skrevet

For de fleste menn er bildene desidert viktigst. Man må finne dama tiltrekkende, ellers er det ikke håp.

Jeg bryr meg lite om teksten. Er bildet bra, og interesser likeså, så sender jeg ofte melding. Har også møtt mange uten profiltekst.

Dette ble litt sånn: Jeg driter i bilde og personligheten hans, så lenge han har penger. Har han ikke god økonomi, er det ikke håp.

Jeg bryr meg lite om hvem han er. Har han penger og interesser likeså, sender jeg han ei melding. Har også møtt mange andre uten tekst/bilde, så lenge han er rik.

Håper at sånne menn som deg en dag "våkner" og skjønner hvilket blikk du ser mennesker gjennom. Egentlig fortjener du ikke dame når du har slike holdninger.

Anonymous poster hash: 4bd92...bc5

• Liker 3
Gjest Svampebob1
Skrevet

Er du sikker på at du gjorde det? I åpningsinnlegget skrev du:"fokusert på at jeg er snill, ordentlig og positiv" Det er jo alle.

Snille mennesker strekker seg lengre for andre enn det som er vanlig. Ikke si at alle du kjenner er slik? ;-)

Og alle er ikke ordentlige. Noen bruker dop, banker kjerringa og rydder ikke kåken. Ikke alle ønsker å være positive. Hørt om sarkasme? Noen gjør sport i å være sarkastiske.

Skrevet

Når jeg var der inne så hadde jeg null profiltekst, men haglet inn med meldinger som bare det. Jeg hadde da et profilbildet der jeg smilte, og en fire-fem bilder i albumet som "beskrev" meg litt som person i forhold til fritidsinteresser. Og hvis jeg sendte melding til en mann først - aldri opplevd at han ikke svarte. Jeg tror bilder kan være vel så bra som ord, selv om det var en del som kommenterte at de savnet litt tekst. Men det er jo en fin icebreaker. Så har du faktisk ting å fortelle fyren, siden han ikke vet så mye på forhånd (hehehe).

Skrevet

Dette ble litt sånn: Jeg driter i bilde og personligheten hans, så lenge han har penger. Har han ikke god økonomi, er det ikke håp.

Jeg bryr meg lite om hvem han er. Har han penger og interesser likeså, sender jeg han ei melding. Har også møtt mange andre uten tekst/bilde, så lenge han er rik.

Håper at sånne menn som deg en dag "våkner" og skjønner hvilket blikk du ser mennesker gjennom. Egentlig fortjener du ikke dame når du har slike holdninger.

Du misforstår helt. Dette er grensen man har for å sende en melding til en profil på en webside. Det er veldig begrenset hva man finner ut av ved den andre personen gjennom bilder og tekst.

Man må møtes.

Derfor er teksten veldig lite viktig.

Gjest KateW
Skrevet

Jeg syns Sukker er en overfladisk drittplass, for folk som bare er ute etter å ha sex, under pretens om at de er seriøse. Anbefaler ikke Sukker om du faktisk er ute etter forhold.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også dårlig erfaring med sukker. Enten driver menn og dater den ene etter andre kun for å få seg masse sex, eller så er de så forelsket i seg selv at ingen er bra nok (mitt inntrykk fra diskusjonsforumet på sukker), evt bruker de siden kun for å styrke eget ego.

Anonymous poster hash: da6bd...5ad

• Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet

Du misforstår helt. Dette er grensen man har for å sende en melding til en profil på en webside. Det er veldig begrenset hva man finner ut av ved den andre personen gjennom bilder og tekst.

Man må møtes.

Derfor er teksten veldig lite viktig.

Jeg bruker profilteksten som en liten pekepinn for å filtrere ut de jeg ikke vil ha noe med å gjøre.

Men uansett enig.. profilteksten bør være kort og enkel og med minst mulig folk kan henge seg opp i om man skal lykkes på sukker. Ihvertfall for menn.

Resten får man ta når man møtes. Det inntrykket man sitter med før man møtes stemmer jo aldri helt uansett.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo bare sånn det er. Blir du sammen med noen du ikke vil være sammen med? Nei. Hvilke kriterier folk har for å bli sammen med noen er forskjellige.

Gjest Summers
Skrevet

Snille mennesker strekker seg lengre for andre enn det som er vanlig. Ikke si at alle du kjenner er slik? ;-)

Og alle er ikke ordentlige. Noen bruker dop, banker kjerringa og rydder ikke kåken. Ikke alle ønsker å være positive. Hørt om sarkasme? Noen gjør sport i å være sarkastiske.

Nei alle er ikke snille, men de aller fleste er det og ingen ville skrevet på sukker at de ikke var snille. Snill er også en egenskap man nesten må oppleve.

Gjest Svampebob1
Skrevet

Nei alle er ikke snille, men de aller fleste er det og ingen ville skrevet på sukker at de ikke var snille. Snill er også en egenskap man nesten må oppleve.

Nei, men når noen skriver at man er en snill person, så tenker jeg at det er en som strekker seg litt ekstra. Som bryr seg litt mer om at andre rundt en har det bra. Som kanskje har høyere toleranse for feil og som ikke er redd for å strekke grensene litt ekstra for at noen skal få ha det bra.

Der er det stor forskjell på folk der, skal jeg si deg.

Man ser veldig svart-hvitt på ting hvis man tenker at det finnes kun snille og ikke snille mennesker. Der er jeg enig med deg og det er sikkert det du vil frem til.

En snill person kan sammenlignes med historien om den gode samaritan fra bibelen. Et litt ekstremt tilfelle kanskje, men den historien handler i hovedsak om et menneske som gadd å bry seg der andre bare gikk forbi.

Hvor mange gidder egentlig å gjøre litt ekstra for folk nå i dag, uten å forvente noe til gjengjeld?

Det er ikke mange! Ikke uten at man spør, ihvertfall.

Romfolket er et godt eksempel. Mesteparten av Norges befolkning vil bare ha de ut av landet i stedet for å hjelpe de (detaljene rundt dette er en annen diskusjon).

Jeg har hørt om mennesker som har vært i utlandet og tatt med seg barn i nød.

Jeg vet om folk som har adoptert barn fra land hvor tilstandene ikke var helt bra! Faktisk har jeg 2 søsken selv som er adoptert fra Sør-Korea.

Og så vet jeg om mennesker som har gjort sitt beste for å støtte andre som har det vanskelig. Folk som ikke er redde for å bli skitne på hendene eller gå ut av sin egen komfort-sone.

Så jo.. Det finnes ekstra snille mennesker og så finnes det et lass med mennesker som ikke engang har forståelse eller som gidder å bry seg om folk som har det vondt. Sistnevnte er faktisk ikke snilt.

• Liker 1
Gjest winston
Skrevet

Jeg syns Sukker er en overfladisk drittplass, for folk som bare er ute etter å ha sex, under pretens om at de er seriøse. Anbefaler ikke Sukker om du faktisk er ute etter forhold.

Min erfaring også. Gjelder ikke dette nettet generelt?

Skrevet

Jeg har også dårlig erfaring med sukker. Enten driver menn og dater den ene etter andre kun for å få seg masse sex, eller så er de så forelsket i seg selv at ingen er bra nok (mitt inntrykk fra diskusjonsforumet på sukker), evt bruker de siden kun for å styrke eget ego.

Anonymous poster hash: da6bd...5ad

:jepp:

Håpløst hele greia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...