Gå til innhold

Sliter veldig med sting/hold.. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg klikker snart. Uansett hva jeg gjør får jeg skikkelig vonde sting nårjeg løper. Vært sånn en god stund nå. Prøvd å ikke spise før, og generelt alle tips og triks som er. Skal løpe halvmaraton i sommer, og må per nå stoppe hvert tiende minutt fordi jeg får vansker med å trekke pusten grunnet stingene.. Noen som har opplevd lignende?? Har ikke slitet med dette før. Hilsen desperat løper :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Gjest Daenerys
Skrevet

Hvis jeg har spist middag, må jeg vente minst 2 timer, helst 3 timer til jeg jogger. 1 time om det er frokost. Har du forsøkt å vente så lenge?

Skrevet

Har prøvd på morgenen å ikke spise i det hele tatt, og også ventet så lenge som 3 timer. I og med at de har skjedd så plutselig føler jeg det kan være noe annet, men kan liksom ikke komme på noe.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan løper du? Har hørt at man lett får sting av å løpe foroverbøyd, mens det å rette seg opp og skyte fram brystet gir mindre sjans for sting.

Anonymous poster hash: 0547c...5eb
Skrevet

Som AB sier, er holdning viktig, hvertfall for meg. Prøver også å vente så lenge som mulig etter stort måltid eller løpe på tom mage/en yoghurt på morgenene. Jeg drikker også et stort glass vann før jeg går i gang siden jeg ikke drikker underveis.

AnonymBruker
Skrevet

Var forferdelig plaga med dette jeg også da jeg første begynte ål løpe. Men det gikk over av selg selv etterhvert som formen ble bedre. Du kan jo også passe på løpeteknikken din(finner sikkert how-to video på youtube).

Ellers passe på å ikke løpe etter store måltid eller å drikke for mye. Hjelper på:)

Anonymous poster hash: 77133...36a
Skrevet

Har prøvd på morgenen å ikke spise i det hele tatt, og også ventet så lenge som 3 timer. I og med at de har skjedd så plutselig føler jeg det kan være noe annet, men kan liksom ikke komme på noe.

Vet ikke nøyaktig årsaken - finnes diverse teorier. Men dersom du er i dårlig fysisk form, så øker sannsynligheten for sting. Det samme hvis du ikke varmer opp skikkelig, eller hvis du trener veldig intenst. Og hvis du plutselig endrer steglengde eller tempo i løpingen.

Jeg prøver også å unngå å spise/drikke mye rett før trening.

Jeg tror uansett du vil få mindre plager etter regelmessig trening over tid. Både fordi du kommer i bedre form, og fordi du kanskje klarer å holde et jevnt løpetempo.

Skrevet

Jeg har det litt sånn selv, og får veldig ofte "hold" selv om jeg ikke har spist i forkant. Noen ganger er det så jævlig at det nesten ikke går ann å løpe ;p MEN, min egen erfaring er i alle fall slik: Enten bare biter jeg tenna sammen og løper på, for da går det over når du kommer over "kneika". Noen ganger tar jeg en stein og klemmer hardt rundt den mens jeg løper (den hånda på den siden som "holdet" sitter på). Sistnevnte er jo et gammelt "kjerringråd", men det hjelper litt, i alle fall psykisk for min del.

Ta opp en stein neste gang du kjenner det, og klem den hardt mens du løper, og evt prøv å presse smertene litt.

Goood Luck :D

Skrevet

Takk for gode råd, er i ganske god form, men varmer ikke opp. Kanskje det kan være det. Skal tenke teknikk neste gang jeg løper. Det å holde stein i hånden hjelper hvis stingen ikke er så ille :) men takk for tips!

Skrevet

Hei!

Jeg har samme problem, greier kun å gå fort et kort stykke på flatmark før holdet kommer. Å trene i nedoverbakke er helt poengløst, da det fort blir så vondt at det er fysisk umulig å fortsette. Løsningen er at jeg kun trener i oppoverbakker :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...