Gå til innhold

Ser dette budsjettet overkommelig ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Singel etter et langvarig forhold, så må stå på egne ben etter mange år. Lurer litt på om jeg har råd til den leiligheten jeg skal ha med inntekten og de andre utgiftene mine. Det er veldig dyrt å leie i byen jeg ska flytte til, og jeg vil ikke kjøpe da jeg ikke vet om jeg vil bo i denne byen så lenge.

Netto lønn: 20 000

Billån: 2600

Lånekasse: 1500

Mobilregning: 200

Husleie: 7000

Strøm: ? (Usikker på hvor mye det blir, det er bare ei lita leilighet).

Sparing: 1000 (evt. mer)

12 300 + strøm da.

Variable utgifter er diesel og mat, det er så forskjellig fra måned til måned.

Da sitter jeg igjen med over 7000 kr. Det høres da greit ut det? Eller har jeg glemt noen utgifter? Kommer til å spare mer om det er rom for det, dukker jo alltids opp utgifter med bil :glare:

Anonymous poster hash: 38a31...665
Videoannonse
Annonse
Skrevet

NRK, innboforsikring, bilforsikring, vegavgift, eu kontroll, evt.bompenger. Var det jeg kom på i farten.

Skrevet (endret)

Tv og internett, medisiner, linser/briller, personlig hygiene

Endret av irrlys
AnonymBruker
Skrevet

Singel etter et langvarig forhold, så må stå på egne ben etter mange år. Lurer litt på om jeg har råd til den leiligheten jeg skal ha med inntekten og de andre utgiftene mine. Det er veldig dyrt å leie i byen jeg ska flytte til, og jeg vil ikke kjøpe da jeg ikke vet om jeg vil bo i denne byen så lenge.

Netto lønn: 20 000

Billån: 2600

Lånekasse: 1500

Mobilregning: 200

Husleie: 7000

Strøm: ? (Usikker på hvor mye det blir, det er bare ei lita leilighet).

Sparing: 1000 (evt. mer)

12 300 + strøm da.

Variable utgifter er diesel og mat, det er så forskjellig fra måned til måned.

Da sitter jeg igjen med over 7000 kr. Det høres da greit ut det? Eller har jeg glemt noen utgifter? Kommer til å spare mer om det er rom for det, dukker jo alltids opp utgifter med bil :glare:

Du har ikke satt av noe til bilutgifter. Forsikring, verditap (aka spare til neste bil), veiavgift. Også internett/tv - selv om begge jo kan kuttes ut om du får dårlig råd.

Ellers har du mer enn råd nok til å flytte. Om du solgte bilen og kjøpte en du har råd til å betale kontant som ikke er så dyr vil du også ha råd til ferie+++, men du må jo selv vurdere om transportmiddelet er verdt slike summer?

Anonymous poster hash: 05fa2...96c

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke satt av noe til bilutgifter. Forsikring, verditap (aka spare til neste bil), veiavgift. Også internett/tv - selv om begge jo kan kuttes ut om du får dårlig råd.

Ellers har du mer enn råd nok til å flytte. Om du solgte bilen og kjøpte en du har råd til å betale kontant som ikke er så dyr vil du også ha råd til ferie+++, men du må jo selv vurdere om transportmiddelet er verdt slike summer?

Anonymous poster hash: 05fa2...96c

Som jeg nevner er dieselutgiftene veldig variable, kan være alt fra under en tank i måneden til et par stykker. Og så skal jeg spare så jeg har til bilforsikring og veiavgift.

Bilen har jeg fått kjøpt veldig billig i firmaet til et familiemedlem, så den kan jeg selge for samme pris som jeg kjøpte den for etter et år. Med andre ord blir det ikke noe verditap, bytter bil hvert år.

Jeg skal skaffe meg innboforsikring, kan få et gunstig tilbud der jeg er organisert.

Internett og tv er inkludert der jeg skal leie, men jeg må ha nrk lisens.

Da satser jeg på at dette går rundt :)

ts

Gjest Wei Wei
Skrevet

Med 7000 kr til forbruk så ville jeg klart meg veldig bra.

Gjest Skogkar
Skrevet

Mat; 2000,-

Bilforsikring; 500?

lisens; 300,-

klær/hygiene; 300,-

Veiavgift; 300,-

Service; 150,-

spylevæske/verksted/dekk osv; 100,-

Bompenger; ??

Uforutsette utgifter; lyspærer, hva som helst som ryker; 100,-

Der har du cirka 2000 til.

Men ja, det skal gå an å leve greit på 20.000 utbetalt. Husleien var høy, men sånn er det vel å leie om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...