AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Håper dere kan hjelpe meg litt med et dilemma! Jeg er gift med verdens beste mann. Har vært gift i 4 år. Han er 35 og jeg er 28. Vi føler oss klare for barn nå, og har lyst å starte prøvingen nå i sommer. Vi har ingen barn fra før, og jeg har ingen anelse om hvor lang tid det eventuelt tar før det klaffer. Dilemmaet er at søsteren hans skal gifte seg i Thailand i april neste år. Han har bare et søsken og familien er liten. De er veldig nære og det er bare oss og foreldrene deres som skal komme i bryllupet (vi har bestilt reisen sammen). Dersom vi skulle startet prøvingen og blitt gravide nå snarlig, hadde vi ikke kunnet reise i bryllupet og søsteren og mannen hennes ville blitt kjempeskuffet. Jeg tenker på den dårlige samvittigheten jeg vil få ved å ikke kunne dra! Da er det bare foreldrene hennes (den kommendre mannens foreldre er døde) som kan være med på turen. Alternativet for oss er å vente et år med prøvingen, men jeg føler det blir feil det også. Da vil jeg eventuelt være over 30 når barnet kommer, og gjerne eldre også dersom vi skulle fått problemer med å bli gravide. Noen som har tanker rundt dette?Anonymous poster hash: 09e29...ad0 Anonymous poster hash: 09e29...ad0
Gjest Twelve12 Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 (endret) Jeg mener dere ikke skal sette livet deres på hold for andre. Dere vet heller ikke hvor lenge dere må prøve før det klaffer. Det er sjelden det klaffer på første forsøk da man som regel har litt prevensjon som skal ut av kroppen. Dette kan lett ta noen sykluser Jeg ville startet prøvingen nå og tatt ting som det kom. Dersom dere er så heldige å blir gravide nå og ikke kan dra, så burde de ha forståelse for det Endret 16. juni 2013 av Twelve12
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Hvorfor er alternativene enten nå eller neste år? Hva med om dere begynner prøvingen om 2-3 måneder. Da er ikke du høygravid når bryllupet er og mannen din kan eventuelt dra alene (alt ettersom hvor langt du er på vei, om du har blitt gravid). Om dere velger å ikke starte prøvingen nå så bør du uansett slutte med hormonell prevensjon nå, og heller bruke kondom. Mitt råd er å starter prøvingen med en gang begge er klare for det (nå), man vet aldri hvor lang tid det vil komme til å ta. Hvertfall ikke sette hele prøve prosjektet på hylla til etter bryllupet. Anonymous poster hash: 1bf53...550 1
Askmeagain89 Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Ville ikke ventet. Det kan ta flere år. Kan ikke alltid tenke på andre.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Takk fo tilbakemeldinger. Tenker som dere; det kan ta tid og vi kan ikke sette livet på "vent". Vi bruker ikke noe prevensjon pr.idag. Ønsker jo helst å få barn før 1. September, derfor alternativet var å vente til neste år. TSAnonymous poster hash: 09e29...ad0
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Jeg hadde aldri i verden ventet ett helt år, men et par tre måneder kunne jeg godt ha ventet for en veldig stor anledning. Samtidig er det jo de selv som har valgt en destinasjon som er veldig langt unna...... Dette med å time barn til barnehageopptak la jeg helt bort først som sist - vi brukte 9 måneder på bolla, og det er jo langtifra kjempelenge. Så må man jo også dessverre regne med at kanskje ikke første forsøk holder, selv om man kan være heldig. Anonymous poster hash: 0c869...1ce 1
Sveva Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Ville heller ikke ha satt eget liv på vent pga andres bryllup (selv om det var nær familie). Som resten her sier så vet dere ikke hvor lang tid det vil ta.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Takk for flere tilbakemeldinger. Jeg tror vi gjør rett i å være litt "egoistiske" i denne situasjonen. Man vet aldri hvor lang tid det tar, og vi har flere vennepar og jeg har flere i familien som har slitt med å bli gravid. Er litt synd å vente et år for så å oppdage at det ikke klaffer. Tenker jeg hadde angret da på at vi ikke hadde startet prøvingen tidligere! TSAnonymous poster hash: 09e29...ad0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå