Gjest Cloud9 Skrevet 16. juni 2013 #1 Del Skrevet 16. juni 2013 (endret) For nøyaktig to år siden kunne jeg ha lange negler uten at de fliste seg opp eller brakk av grunnet riller i neglene. Jeg brukte neglelakk hyppig før den tid og lot sjelden neglene få puste. I en periode var det grusomt mye stress og da jeg så på neglene mine så var det en del riller som var veldig fremtredende. Jeg har slike riller på 9 av 10 fingernegler. Fordi jeg synes det var stygt så filte jeg endel på dem, hvilket førte til at på ringfinger- og lillefingernegl så "løsnet" neglen litt. Når jeg da så ikke filte lenger så ble det jo ikke mer av det. Er det normalt rillene blir "gjennomsiktige" når de når den hvite kanten? Spesielt her synes jeg rillene er ganske fremtredende (de virker så "brede"). Midterste fingernegl kan av og til flise seg opp og brekke der hvor rillene er: Noe jeg kan gjøre for å unngå at neglene fliser seg opp og brekker? Eventuelt, er det noe jeg kan gjøre for å få mindre fremtredende riller? Nå klemte jeg for øvrig neglene litt hardt mot det papiret for å kunne ta bilde, men har det noe å si at neglene ser litt røde ut nederst mot den hvite kanten? (Jeg bruker forøvrig Trind Nail Balsam og en kalsium negleforsterker nå). I tillegg så lurer jeg på hvorfor neglemånen blir som den blir her. Jeg synes den ser litt "abnormal" ut? Det går to riller der og det virker som de "trekker ut" månen. Samtidig, er det røde over månen noe å bekymre seg over?: Videre synes jeg kanskje at noen av rillene ser litt "mørke" ut, men det er kanskje bare sånn? Prøvde å jeg å se litt etter sånt over på nett, men der var det snakk om "red bands" og kreft og greier, så jeg ble mørkredd (*Iiiip!*) og fant ut at det kanskje var best å spørre her i stedet. Endret 13. juli 2013 av Cloud9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #2 Del Skrevet 16. juni 2013 Helt normale negler! ikke bekymre deg Anonymous poster hash: 473f7...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superwoman! Skrevet 16. juni 2013 #3 Del Skrevet 16. juni 2013 Å herregud, trodde det sto "negergriller og sånt" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cloud9 Skrevet 16. juni 2013 #4 Del Skrevet 16. juni 2013 Å herregud, trodde det sto "negergriller og sånt" <---- På "kropp og helse"? :-o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superwoman! Skrevet 16. juni 2013 #5 Del Skrevet 16. juni 2013 <---- På "kropp og helse"? :-o La ikke merke til det, var inne på "nytt innhold" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #6 Del Skrevet 17. juni 2013 B.Ump.Anonymous poster hash: aebb8...05d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 17. juni 2013 #7 Del Skrevet 17. juni 2013 Jeg hadde sånne riller på neglene fra jeg var ganske liten til omtrent midt på videregående. Jeg gjorde ikke noe med det, de bare forsvant av seg selv. For alt jeg vet var det klimaforandring eller noe endring av kosthold som gjorde det, da jeg flyttet fra vestlandet til østlandet omtrent da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri L. Skrevet 29. juni 2013 #8 Del Skrevet 29. juni 2013 Neglene din ligner en del på mine, rent bortsett fra at dine ser lekre og feminine ut Langsgående riller har jeg på 7 fingre og på ukjet antall tær. (Har ikke vært der nede og titta så nøye i det siste.) Jeg spurte en ernæringsspesialist om disse rillene og hun kune si at det mest sannsynlig skyldes jern- eller generell næringsmangel. Det er ikke sikkert at det er reversibelt annet enn når man er ung. Jeg har fått opp jernstatus, som godt kan ha vært lav i hele oppveksten min. Rillene har ikke blitt bedre, men det ser faktisk ut som det har stagnert. DET er jeg glad for. Jeg husker bestemor hadde veldig rillete negler da ho var gammal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå