AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har tidligere bodd med en voldelig samboer, men kom meg etter et år ut av forholdet. Nå har jeg en ny, flott samboer som aldri ville gjort meg noenting vondt.. Istad lå vi i sofaen og jeg skulle bøye meg opp, lang historie kort, han så meg ikke og jeg fikk et kne i ansiktet. Jeg tittet på han og sa at det gikk fint før det stivnet litt for meg. Jeg følte redselen som var med min eks. Redd for at han ville slå meg eller gjøre meg vondt reiste jeg meg opp å gikk på badet en tur. Da j eg kom ttilbake var han veldig snill og lei seg. Han mente selvfølgelig ikke å gjøre meg vondt og det vet jeg! Likevel stopper det meg ikke fra å nå sitte her redd for min nye samboer som egentlig ikke vil meg annet enn godt... Fint å få det ut! Anonymous poster hash: e19fe...b01
Gjest The_Asian_ Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Kan skjønne at det er lett å forvente noe mer vondt ut i fra en situasjon når tidligere erfaringer har vist det. Det var helt naturlig av deg å bli redd med andre ord. Samtidig vet du hvorfor du ble redd og at det ikke var pga. han du er sammen med nå, men pga. dårlige erfaringer med din eks. Kanskje du og han du er sammen med nå kan sette dere ned og snakke om akkurat dette, om dere ikke allerede har gjort det? Jeg tenker at det blir lettere for deg å bevisst velge bort frykten som reaksjon når du reflekterer over at det faktisk ikke er logisk lengre å være redd for din samboer, og kanskje er det greit å gjøre dette ilag? Lykke til TS. Klem:)
Flynn Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Du må fortelle han dette, er viktig at han vet det. Da kommer han til å forstå bedre hvorfor du reagerer slik og han vil ta hensyn
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Du må fortelle han dette, er viktig at han vet det. Da kommer han til å forstå bedre hvorfor du reagerer slik og han vil ta hensyn Signerer. Det er så mye enklere å forstå folks reaksjoner når de vet bakgrunnen:) Særlig når det er noe så alvorlig. Men husk å fortelle at du skjønner at det ikke var med vilje, men det er bare gammel refleks å reagere som du gjorde. Easy as pie^^, Anonymous poster hash: 9bd43...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå