Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid! :bond:

Har gått på folsyre siden vi begynte å prøve (flere måneder siden), og har nå begynt å ta ren Omega-3 tabletter. Jeg tar i tillegg B-vitaminer for tynne og skjøre negler.

Er dette bra, eller mangler jeg noe? Er ca. 4 uker på vei.

Anonymous poster hash: 0a94f...63a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal ikke være nødvendig med noe mer så lenge du har et sunt og variert kosthold.

Anonymous poster hash: 3c206...6e6
Skrevet

Mulig du også bør ta D-vitamin, det sies å være bra for utviklingen til fosteret. Og her nord har vi gjerne mindre sol enn andre steder, så litt avhengig av hvor mye du er ut i solen, og hvordan kostholdet ditt ellers er, ville jeg vurdert det.

Skrevet

Jeg tok omega 3 multi. Inneholder eksagt det samme som de gravidpakkene. Men litt mindre kalsium, men da er det jo bare å drikke litt melk. Også tok jeg folat de første tre månedene.

Gratulerer! :)

AnonymBruker
Skrevet

Marin omega-3, folat, d-vitamin og eventuelt kalsium hvis du får i deg lite gjennom kosten er de tingene som de fleste bør ta ekstra av. Hvis du har et normalt kosthold trenger du ikke andre kosttilskudd.

Anonymous poster hash: 90a81...c57
Skrevet

Jeg tok forlat første tre mnd. Nå tar jeg tranpiller og jern. (Har jernmangel) også drikker jeg ekstra lett melk som er tilsatt vitamin D og pga kalsium.

AnonymBruker
Skrevet

Forresten er det en myte at Bvitamin styrker hud og hår, det er Dvitamin som trengs for det. Så Bvitamin inntak er unødvendig - eneste kan være hvis du får ekstrem svangerskapskvalme, da kan du få resept på høye doser B6.

Anonymous poster hash: f0bb7...ab5
AnonymBruker
Skrevet

Forresten er det en myte at Bvitamin styrker hud og hår, det er Dvitamin som trengs for det. Så Bvitamin inntak er unødvendig - eneste kan være hvis du får ekstrem svangerskapskvalme, da kan du få resept på høye doser B6.

Anonymous poster hash: f0bb7...ab5

Link?

Anonymous poster hash: 0a94f...63a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...