AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Hei! Jeg fikk barn i desember, og fikk litt slappere mage, men ikke noe jeg bryr meg vesentlig med. Under graviditeten slet jeg med kvalme og var 10 kilo lettere etter fødsel enn jeg var FØR jeg ble gravid, noe jeg også tror kan ha bidratt til denne litt slappe magen. Nå ønsker jeg å slanke med ytterligere 10 kilo (har alltid hatt litt runde kanter), og lurer på om det er noen andre her som har erfart at huden har trukket seg greit sammen under slanking (riktig kosthold og trening), eller om det er mer sannsynlig at jeg blir "dvask"? Har nylig slanket meg 3 kilo og ønsker å fortsette slik til jeg når målet mitt, men er veldig redd for at "dvask" hud og hengemage er verre for selvbildet mitt enn litt runde kanter. Anonymous poster hash: c75bc...dbf
belle_ Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Jeg gjorde ikke det. Men det er lurt å trene mens man slanker seg, ikke bare spise seg slank. Om man trener får man strammet opp underveis. Nå har ikke jeg vært gravid, men vet at noen får ganske slapp mage etter graviditet når de går ned i vekt igjen, derfor er det nok ekstra viktig å trene styrke og bygge opp magemusklene igjen. Eneste jeg har igjen er celluitter, men de tror jeg ikke jeg kan bli helt kvitt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Helt stram mage, gått ned 17 kg, har gått gjennom tre svangerskap (riktignok for noen år siden). Trener masse, da. Anonymous poster hash: 234fc...961
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Ja, jeg disser enda rundt magen og hoftene selv om jeg er trent og normalvektig. Kan være alderen? Er 40+ Anonymous poster hash: c7487...5a9
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Jeg er da bare 21, så satser på at jeg kanskje har naturen med meg? Vi har hatt kolikkbaby, så her i gården ble det lite tid til trening og slikt. Men NÅ har jeg tid og energi til det, så NÅ skal jeg trene. Som sagt er målet mitt 10 kilo, men jeg foretrekker heller å gå ned 5 kilo og ha litt "håndtak" fremfor å gå ned 10 kilo å få "hengemage". No offence dersom noen føler seg støtt Men godt å høre at det har gått greit for noen da. TS! Anonymous poster hash: c75bc...dbf 1
Elanore Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Tror det kommer an på gener også, helt ærlig... Jeg har alltid hatt slapp og hengete hud selv om jeg aldri har vært gravid... Gikk veldig ned i fettprosent, men huden har aldri strammet seg opp til tross for styrketrening.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #7 Skrevet 16. juni 2013 Tror det kommer an på gener også, helt ærlig... Jeg har alltid hatt slapp og hengete hud selv om jeg aldri har vært gravid... Gikk veldig ned i fettprosent, men huden har aldri strammet seg opp til tross for styrketrening. Jeg har ikke spesielt gode gener selv, med tanke på moren min. Men når det er sagt, så er mine skavanker etter svangerskapet ingenting i forhold til hennes, så noen gode gener har jeg da Men ja, jeg smurte meg med kremer og oljer, og begrenset strekkmerkene på den måten (tror jeg). Får ellers veldig lett strekkmerker. Fikk smertelig erfare det i puberteten :/ Så vet ikke om det er smøringen som kanskje gjorde min hud mer elastisk. TS Anonymous poster hash: c75bc...dbf
kubrak Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 har hørt at man bør å gå sakte men sikkert ned i vekt om man ønsker å unngå dvaskheten, så huden klarer å følge med, eller noe i den duren. Søk deg opp på det
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 Tror det kommer an på gener også, helt ærlig... Jeg har alltid hatt slapp og hengete hud selv om jeg aldri har vært gravid... Gikk veldig ned i fettprosent, men huden har aldri strammet seg opp til tross for styrketrening. Det tror jeg også. Har en mor som har like stram hud som meg og ingen celluliter. Fikk heller ikke strekkmerker under svangerskap. Har like stram hud nå som da jeg var 20. Mor til tre på 41 som svarte lenger opp. #3 Anonymous poster hash: 234fc...961
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #10 Skrevet 16. juni 2013 Det beste er som nevnt over å ha en stabil og rolig vektnedgang.. da strammer huden seg automatisk litt etterhvert som vektreduksonen tar plass :-) Om det går for fort klarer den desverre ikke å følge fremgangen din:-) Kvalitet i arbeid er alfa omega! Anonymous poster hash: c76d3...dda
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #11 Skrevet 16. juni 2013 Jeg gikk ned 20 kg på relativt kort tid, og huden endret seg ikke. Men jeg gikk ikke ned til syltynn - så huden kan se litt "slapp" ut om man slanker seg tynn synes jeg. Ser det på enkelte venninner som har latt slankingen gå hakket for langt. Anonymous poster hash: 7f931...ade
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Jeg gikk ned 25 kg på 8 måneder og bare bittelitt trening (1 økt på 1,5t i uka) og huden ble ikke slapp. Dette er nok alder og gener. Jeg er 28 år og legger på meg jevnt over hele kroppen og gikk også ned i vekt jevnt over hele kroppen. Jeg brukte samme klær til og med... De var bare litt løsere. Anonymous poster hash: bc86d...aa6
Kira-delta Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 Har ikke vært gravid, men gått ned 10kg og den var litt fluffy en periode, men den trakk seg helt sammen og ble stram
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2013 #14 Skrevet 19. juni 2013 Jeg har heller ikke vært gravid, men har veid ca. 50 kg helt siden jeg kom i puberteten(er nå 19 og anser meg som ferdig utviklet), men la dessverre på meg 12-13 kg for et par år tilbake. Har nå nylig gått alt ned igjen. Jeg har ikke slapp hud, for den er helt stram, derimot har jeg blitt litt mer dvask, til tross for at jeg er slank/tynn. Jeg tror nok løsningen er å trene styrke mer seriøst for å legge på meg mer muskelmasse, da en del forsvant i forbindelse med vektnedgangen, og man trenger nok muskler for å bli stram. Vil virkelig anbefale deg å trene styrke, da vil kroppen strammes opp og den løse huden vil hvert fall minke betydelig og kanskje forsvinne helt hvis du er flink! Lykke til! Anonymous poster hash: 6679f...766
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå