AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har nettopp reorganisert stuen min (bitteliten leilighet) og sitter igjen med en stor hvit vegg (betong). Lurer på hva jeg skal gjøre med den... noen som har noen forslag? Det er cirka 220 cm fra vinduet til enden av sofaen. Det er et slags mønster på den, så jeg tror ikke wall-decor hadde sett noe særlig fint ut. Kanskje noe oppbevaring.. jeg vet ikke. Alle forslag (møbler, løsninger, bilder) mottas med kjempestor takk! Også: er det vanskelig å bytte taklampe? Har sett en fin en på Ikea, men vet ikke om jeg kan bytte den selv, eller om jeg må ha elektriker til slikt? PS. Skal aldri kjøpe hvit sofa igjen! Hilsen noen som liker å male.. Anonymous poster hash: 2fcf5...ae2
fruBeist Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Veggdekor kan jo være kjempestilig! Hvordan er mønsteret i veggen?
fruBeist Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Tror forresten ikke jeg ville gått foroppbevaring over sofaen. Da heller et stort bilde.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Du har samme sofa som meg! Men jeg har brun Hva med et fint bilde og en hylle? Eller et stort speil? Anonymous poster hash: f29bd...06f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Stort speil eller stor hylle over sofaen og to hyller til venstre, feks. Anonymous poster hash: 63a4c...785
Kraula Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Veggdekor kan jo være kjempestilig! Hvordan er mønsteret i veggen? Det kan, men veggen er veldig ruglete (det var vel "in" på slutten av 60-tallet...), så det er et slags kjempetjukkt "oljemaling" mønster. Ikke sånn kjæææmpelækkert, men alt for mye arbeid å gjøre noe med det.
Kraula Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 (endret) Du har samme sofa som meg! Men jeg har brun Hva med et fint bilde og en hylle? Eller et stort speil? Anonymous poster hash: f29bd...06f Stort speil eller stor hylle over sofaen og to hyller til venstre, feks. Anonymous poster hash: 63a4c...785 Tror brun var et lurere valg! Den hvite var hvit i hele to timer.. Speil: sengen min står direkte på andre siden, og det blir så sykt ungkarsbule om jeg har speil (blir veldig sånn at jeg føler jeg ligger og glor på meg selv, haha). Hylle: en stor? liten? Hvit? Svart? Rød? En enkel hyllekant, eller en stor firkant á expedia som de har på Ikea? Trenger jo sårt oppbevaring, sånn eeeegentlig.. Hvor stor er et stor bilde? Og hvor får man tak i store fine bilder? Heeelst ikke bare Ikea da. :b Endret 17. juni 2013 av jolia
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Er det mulig å kjøpe trekk til sofaen? Jeg ville uansett kjøpt noen fargerike puter til den Når det kommer til bilder er det noe jeg leter etter selv for tiden, som ikke er ikea. Har funnet dette så langt http://www.photowall.no/canvas/categories men synes det blir litt kostbart. Du sier at du maler, kanskje du kan lage et bilde selv? Hvor mye oppbevaring har du behov for? Lack-hyllene har begrensninger på hvor mye de kan ha på seg. Og så sier du jo at veggen er betong, så da må du ha passende oppheng for det. Ang. lampe så kan man bytte det selv, men jeg aner ikke hvordan. Var mannen som byttet ut plafonden her. Men for å summe opp ville jeg fått noe på veggen i en farge du liker og hatt puter i sofaen som tar igjen det du har på veggen. Om du ikke får byttet plafonden kan du kjøpe en stålampe og ha i enden av sofaen eller en lysslynge som er pen. Anonymous poster hash: f7929...503
fruBeist Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 (endret) Bredde på bildet ville jeg hatt nesten lik som sofaen. Hvis du henger bildet midt over sofaen, så regn minst 10 cm luft fra vinduet. Du kan jo og ha en serie med f.eks tre mindre bilder på rekke. Når du har ca 220 cm å bruke, så er tre 50x70 bilder i stående format greit. Om du vil ha et personlig preg på bildene så kjøp deg tre lerret (deep edge er stilig) . Mal de i en farge du liker, akrylmaling er billig og bra. (gjerne noe som matcher pynteputer i sofaen) La de tørke, så fester du tape i kryss og tvers på lerretene og maler på nytt. Da gjerne forskjellig farge på hvert lerret. Så fjerner du tapen. For litt ekstra pynt kan du drysse litt glitter over det siste laget maling før det tørker. Vips, kunst uten store anstrengelser Her er bilde av prinsippet, tanken med to farger pr lerret gir et roligere resultat. Endret 17. juni 2013 av fruBeist
Lille Solstråle Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 http://www.finn.no/butikk/havikbotn Jeg syns de er utrolig fine, og har alltid hatt lyst til å kjøpe et slikt. Men så er det jo "de derre penga", da
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 http://www.finn.no/butikk/havikbotn Jeg syns de er utrolig fine, og har alltid hatt lyst til å kjøpe et slikt. Men så er det jo "de derre penga", da Huff, synes de var fryktelig harry. Det eneste jeg kunne gått med på er dette http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=28464542. Ikke frekt ment eller noe, det er jo bra at alle har forskjellig stil Anonymous poster hash: ada31...0af 1
Boudicca Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Vet du ikke ville ha Ikeabilder, men sånne store kart er utrolig fine! http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70119430/ Sånn som dette: 3
Lille Solstråle Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 Huff, synes de var fryktelig harry. Det eneste jeg kunne gått med på er dette http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=28464542. Ikke frekt ment eller noe, det er jo bra at alle har forskjellig stil Anonymous poster hash: ada31...0af Hver sin smak... og kan nok egentlig være enig i at noen av dem er litt harry
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #14 Skrevet 18. juni 2013 Vet du ikke ville ha Ikeabilder, men sånne store kart er utrolig fine! http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70119430/ Sånn som dette: Jeg synes det er kult om personen faktisk reiser mye. Har man bare vært i et par land og charterreiser synes jeg det blir feil. Anonymous poster hash: 63a4c...785
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #15 Skrevet 18. juni 2013 Tror brun var et lurere valg! Den hvite var hvit i hele to timer.. Speil: sengen min står direkte på andre siden, og det blir så sykt ungkarsbule om jeg har speil (blir veldig sånn at jeg føler jeg ligger og glor på meg selv, haha). Hylle: en stor? liten? Hvit? Svart? Rød? En enkel hyllekant, eller en stor firkant á expedia som de har på Ikea? Trenger jo sårt oppbevaring, sånn eeeegentlig.. Hvor stor er et stor bilde? Og hvor får man tak i store fine bilder? Heeelst ikke bare Ikea da. :b -Speil vil ihvertfall få rommet til å se større ut. -Se på Bohus om du finner et bilde du liker der, de er også ganske billige. -Hvilke hyller du skal ha kommer helt an på smaken din. Jeg synes store og permanente ting skal være enkelt (oftest hvitt) og så kan man variere småpynten oppå. Du kan ha mer enn bare en hyllekant, men vil absolutt anbefale deg å ikke kjøpe de aller største på Ikea heller. Så kan du sette oppå litt pynt og noen pene esker/kurver som du kan oppbevare ting i. Anonymous poster hash: 63a4c...785
Paprica Skrevet 18. juni 2013 #16 Skrevet 18. juni 2013 Det finnes endel nettsider hvor du kan bestille plakater med trykk. Så kjøper du enkle rammer på f.eks. Ikea:) Allposters har mye klassisk kunst, Society6 har mye moderne grafikk.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #17 Skrevet 18. juni 2013 Vil forresten absolutt anbefale deg å bytte lampe Anonymous poster hash: 63a4c...785
Boudicca Skrevet 18. juni 2013 #18 Skrevet 18. juni 2013 Jeg synes det er kult om personen faktisk reiser mye. Har man bare vært i et par land og charterreiser synes jeg det blir feil. Anonymous poster hash: 63a4c...785 Ja, det er kanskje sant.
Gjest Murica Skrevet 18. juni 2013 #19 Skrevet 18. juni 2013 Vil forresten absolutt anbefale deg å bytte lampe Anonymous poster hash: 63a4c...785 http://www.klikk.no/bolig/oppussing/article431420.ece Voila! 1
Gjest Zara Skrevet 18. juni 2013 #20 Skrevet 18. juni 2013 Finn bilder du liker på nettet - f.eks fra Etsy og Deviant art. Print i ulike str, invester gjerne i rammer i ulike str og voila. Personlig er jeg veldig glad i speil og har et i gull over sofaen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå