Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ca 5 uker på vei også. Men har mensensmerter som kommer og går? Burde jeg bekymre meg?

Skal på ultralyd på torsdag som kommer. Vil vi se om alt er i orden? Evnt om den har festet seg og hjerte rytmen?

Setter pris på litt råd.

Anonymous poster hash: e00d3...8ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mensensmerter er helt normalt. Det tyder på at livmoren vokser. Det hender jeg har det selv enda, og jeg er 18 uker på vei.

Om det har festet seg er jo ingen vits i å se etter på en UL. Du har vel allerede fått en positiv graviditetstest? Det er jo ikke før egget fester seg at det begynner å skille ut hormoner som slår ut på graviditetstesten.

Endret av Hattifnatten
Skrevet

Det er helt vanlig å ha smerter som ligner menstruasjonssmerter tidlig i graviditeten. Mener det er livmoren som utvider seg som gjør det. Men skjønner ikke hvorfor du skal på ultralyd så tidlig om du ikke blør? De ser jo gjerne ikke mye så tidlig, så det virker for meg litt bortkastede penger. Ville heller ventet hvertfall uke til, om du uansett vil på ultralyd for å se hjertet slå. Det er heller ikke vanlig at fosteret dør uten at det k ommer blødning, selv om det skjer noen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et veldig vanlig symptom, det er livmoren som strekker seg. Jeg hadde det hele tiden de første 5-6 ukene, og så sporadisk etter det.

Ultralyd vil ikke kunne si noe som at det går bra i de mest kritiske ukene fremover, så jeg ville virkelig vurdert å utsette det til uke 11-12.

Jeg har vært på en nettopp nå(bl.a for å sjekke blødninger, fikk henvisning), og selv om jeg hadde blitt veldig lei meg uansett så er det noe med å se babyen som gjør det ekstra tungt. Og sjansen er jo ganske mye større så tidlig, de fleste SA`er skjer jo etter uke 8 visstnok. Men det var ikke dette du spurte om - men tenkte bare si det uansett.

Anonymous poster hash: f05d7...51c
Skrevet (endret)

Du har ingenting å bekymre deg for, jeg er 22 uker i morgen og har ennå disse "menssmertene" innimellom. Det er livmora som vokser ja, voksesmerter rett og slett. Har hatt en spontanabort og viste ikke det før jeg begynte å blø, men det å blø trenger heller ikke bety at man mister barnet. Skjønner heller ikke poenget med ultralyd så tidlig, en ultralyd hindrer ikke en spontanabort som kan skje etter uke 6, men lykke til! :)

Endret av Yesterday
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å ha smerter som ligner menstruasjonssmerter tidlig i graviditeten. Mener det er livmoren som utvider seg som gjør det. Men skjønner ikke hvorfor du skal på ultralyd så tidlig om du ikke blør? De ser jo gjerne ikke mye så tidlig, så det virker for meg litt bortkastede penger. Ville heller ventet hvertfall uke til, om du uansett vil på ultralyd for å se hjertet slå. Det er heller ikke vanlig at fosteret dør uten at det k ommer blødning, selv om det skjer noen.

Jeg har hatt mange spontant abort så jeg ble innkalt fra sykehus.

Anonymous poster hash: e00d3...8ed

Skrevet

Jeg har hatt mange spontant abort så jeg ble innkalt fra sykehus for kontroll og oppfølging. Gruer meg utrolig mye.

Skrevet

Jeg har hatt mange spontant abort så jeg ble innkalt fra sykehus for kontroll og oppfølging. Gruer meg utrolig mye.

AnonymBruker
Skrevet

Kan skjønne at du gruer deg veldig og fort blir veldig engstelig.

Men uansett hva som er tilfelle nå eller siden så er disse symptomene helt normale, og slettes ikke et sjeldent/mindre vanlig symptom. Det er like vanlig som eks tretthet.

Håper det går bra for deg denne gangen! :) Lykke til på tidlig UL.

Anonymous poster hash: f05d7...51c

Skrevet

Tusen takk for så mange gode råd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...