Silfen Skrevet 16. juni 2013 #1 Del Skrevet 16. juni 2013 Er det slik at linser bruker samme styrke som briller, eller må den være tilpasset linsebruk? Altså må man ha egen kontroll for linser? Når man kjøper på nett, hvor er best og hva slags linser? Jeg bruker kun briller til vanlig, men nå har jeg bestilt tur til Sydenlandet. I fjor fikk jeg ikke lov å ta noen sklier i vannparker grunnet at det var forbudt med briller på, og den feilen har jeg ikke tenkt å begå igjen. Tenkte at dagslinser gjerne var greit? Men jeg er helt ny på nettkjøp av linser, så tips tas gjerne imot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasse1 Skrevet 16. juni 2013 #2 Del Skrevet 16. juni 2013 Man har ofte ikke samme styrke på linser og briller. Ofte er styrken på brillene litt høyere enn på linser, da de er lengre fra øyet. En må derfor ha både linse og brillekontroll, selv om det sikkert ikke er noe farlig om du bruker lik styrke fram til du har vært på kontroll. Jeg har bestilt linser fra lensway, og synes det har fungert bra. Har bare prøvd dagslinser. Jeg synes det virker for mye styr med månedslinser, men det vil jo være gunstigere pris på månedslinser enn dagslinser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 16. juni 2013 #3 Del Skrevet 16. juni 2013 Man må ha egen kontroll for linser ja. Man måler jo krumning på øyet og diverse annet. Har du skikkelig skjeve hornhinner så kan du heller ikke bruke dagslinser, da er det bare månedslinser som du kan bruke. Du må nok innom optikeren din for kontroll. Man kan heller ikke gå rett til å bruke linser med engang man får dem, øynene må vennes til linsebruk. Ikke sikkert at øynene dine har det bra med første linsetypen du prøver heller. For min del var det endel prøving og feiling før optikeren fant rette typen for meg. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 16. juni 2013 #4 Del Skrevet 16. juni 2013 Kjøpe linser på nett er veldig enkelt og greit når du først har vært hos en optiker og fått linseverdiene du skal ha. Selv kjøper jeg fra Lenson, men har årlig brille- og linsekontroll hos optiker for å holde verdiene oppdatert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 16. juni 2013 Jeg har brukt linser for mange herrens år siden. Jeg tenker også at det ikke er så innmari nøye nå, dersom de bare skal være på ved badebesøk på en ferie. Men jeg skal ta en telefon til optikeren jeg har brukt og høre hva de sier. Det er uansett bare to uker til vi drar, så store utgreininger er ikke akkurat det som går an nå uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 16. juni 2013 #6 Del Skrevet 16. juni 2013 Linsekontroll er veldig viktig. Jeg kan ha samme styrke på briller og linser fordi jeg ikke har skjeive hornhinner, men andre må kanskje justere. Og så er det diameter og krumning man må måle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SparDame87 Skrevet 16. juni 2013 #7 Del Skrevet 16. juni 2013 Jeg kjøper linser fra lensy.no går par-tre dager fra du bestiller til du får linsene i postkassen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #8 Del Skrevet 16. juni 2013 Ring optikeren, det går sikkert bra når du har brukt det før og han har tidligere mål på diameter og krumning. Generelt skal man jo ikke kjøpe linser uten opplæring på forhånd (hilsen legevaktslege som har behandlet mange med øyeinfeksjoner, sår og avhekting av hornhinnen pga linser kjøpt på nett og manglende opplæring i linsebruk ) Anonymous poster hash: 2d01d...582 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 16. juni 2013 Nei, han har ingenting, det er veldig mange år siden jeg har brukt linser. Annet enn da jeg fikk et par av optikeren da jeg skulle prøve briller sist, for jeg ser jo ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orgus Skrevet 16. juni 2013 #10 Del Skrevet 16. juni 2013 Kan også være greit å prøve et par hos optiker først, da det finnes utrolig mange typer og varianter, og det er absolutt ikke alle som funker for alle.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 17. juni 2013 Nå fikk jeg thumbs up fra optikeren, selv med litt skjeve hornhinner, siden det bare er snakk om noen dager/timer med linsebruk. Men nå ser jeg inne på lensy og det er en del forskjell i pris. Er billig like bra som dyrt, det er jo enkelte som har 2-300 kr forskjell i pris på en 30 dagers pakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SparDame87 Skrevet 17. juni 2013 #12 Del Skrevet 17. juni 2013 Jeg brukte før å bestille fra lensway men har det siste året (eller så) bestilt fra lensy. Jeg har ikke merket noen forskjell på kvaliteten. Bare at det ikke koster skjorten lengre med linser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå