Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått jobb på Ullevål sykehus og skal derfor flytte til Oslo :) Jeg er ikke så kjent i byen, så lurte på om noen lokale kan hjelpe meg litt... Jeg har lyst å bo i nærheten av jobb, men har forstått at det er et veldig dyrt område. Ellers kunne jeg tenke meg å bo et sted hvor det er lett å komme seg til Ullevål med kollektivtransport (helst ikke mer enn 15-20 minutters reise, helst uten bytte av buss/trikk), eller så kan jeg godt gå i 15-20 minutter.

(Ideelt bør det også være nær marka, siden jeg er veldig glad i naturen. Men jeg forstår jo at marka ikke ligger ved Ullevål sykehus!)

Finnes det et slikt område hvor det ikke er så dyrt å leie (dvs. opp til 10000 i måneden)?

Anonymous poster hash: a52b0...17e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sagene, f.eks. Der er det trivelig og ikke så dyrt. St. Hanshaugen er også veldig trivelig, men lurer på om prisene har gått litt opp der.

Anonymous poster hash: 4e168...475
AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke flytt til de gamle sykepleie-studentblokkene. De er bare ekle å bo i!

Anonymous poster hash: 76745...ec9
Gjest hva som helst
Skrevet

Gå inn på google maps og zoom en del inn nært Ullevål sykehus, og trykk på trikkestoppet som ligger rett ved siden av. Da vil du kunne se hele ruten til de trikkene som kjører forbi der. Så lenge du bor i nærheten av disse linjene vil det ikke ta særlig lang tid å komme til jobb uansett.

Området rundt Bislett er veldig fint synes jeg personlig, men det koster litt å bo der.

Skrevet

Du kan jo se på ruter.no

Det går både 20-buss og 18 og 19-trikk direkte. Se hvor de går og hvor lang tid de tar.

Du vil garantert finne noe til ca 10000 i mange av disse områdene, men det blir ikke særlig stort...

AnonymBruker
Skrevet

37-bussen til Lindern er også lett tilgjengelig.

Anonymous poster hash: b08fa...aaf

AnonymBruker
Skrevet

25-bussen passerer sykehuset og går opp langs Songsvann/Korsvoll, som er omtrent så nær skogen du kommer.

Anonymous poster hash: 6e8fc...85e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...