AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 http://multimedia.bt.no/janne/2.html Det var håpløst å lese artikkelen; bildene og videoene gjorde det vanskelig å scrolle. Men jeg har lest hele, og det er sjokkerende lesning. Ikke bare har søskenparet blitt oversett, men gutten har også blitt beskyldt for omsorgssvikt mot sin mor, det er så absurd og respektløst at man ikke skulle tro det var mulig. Anonymous poster hash: b80a9...452 10
JaVel Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2013 Hvis man selv går inn på Bt.no så vil man finne artikkelen om Janne, kanskje den er lettere å lese der. Jeg håper søskenparet går til sak mot Bergen kommune slik at de kan få erstatning for ødelagte liv. Lenge siden jeg har lest en artikkel som har gjort så stort inntrykk på meg, omsorgssvikten har vært så grov at den nesten ikke er til å fatte. Barn som har opplevd bare en brøkdel av hva dette søskenparet opplevde vil mest sannsynlig sitte igjen med følelsesmessige skader og allikevel ble dette søskenparet sviktet av bv på tross av at de fikk den ene rapporten etter den andre fra skole,leger og psykiater. 1
Gjest Superwoman! Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Herregud, så ufattelig trist! Leste dere hva stefaren svarte?... http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Stefar-nekter-for-a-ha-misbrukt-Janne-2913855.html#.Ub393hbXN1M
Missy1 Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Helt forferdelig. Har virkelig ikke ord :'( at det er sendt så mange konkrete bekymringsmeldinger uten at noe har blitt tatt tak i er ubegripelig. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Ja har lest og er lammet av sjokk. Fy faen hva feilte alle så visste her??? De måtte jo fått moren innlagt på psykriatisk og ungene tatt hånd om i fosterjem. Tenk hvor mange barn som leve slik i dag også, De barna som er stille og sjenerte, med skitne klær og ikke får mat. Vi må våkne, vi må tørre og bry oss, tørre og bryte inn. Barn i Norge skal IKKE leve slikt!!!!!!!!!!!!!!! Anonymous poster hash: 3e493...8e1 2
Djungelvrål Skrevet 16. juni 2013 #7 Skrevet 16. juni 2013 Sikkert trist, men det var en veldig forvirrende artikkel så jeg gadd ikke lese den.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 Sikkert trist, men det var en veldig forvirrende artikkel så jeg gadd ikke lese den. Så interessant. Anonymous poster hash: 78669...ea0 14
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Det er mange barn som vokser opp slik. Også i dag. Derfor må vi bli flinkere til å involvere oss. Ta med barna hjem, ring barnevern, ikke gi deg før det faktisk skjer noe. Kom til bunns i saken og følg med videre... Barnevernet er et system, systemer svikter mennesker. Den eneste måten å sikre endring er å følge opp personlig, over lang tid.Anonymous poster hash: c44a1...4d6 1
Djungelvrål Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Så interessant. Anonymous poster hash: 78669...ea0 Nei, helt motsatt.
Libe Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Helt forferdelig. Jeg har ikke ord. Sint og lei meg og provosert av det hele.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Dere må lese hele, og når bilder og utklipp av brevene kommer er det bare å scrolle sakte nedover så kommer teksten videre med. Dette burde alle lese, og alle som jobber i barnevernet. Dette føltes som Christoffer saken. ALLE VET, MEN INGEN GJØR NOE. De fortjener en klekkelig erstatning for tapt barndom, mishandling og rus. Broren hadde ikke blitt narkoman uten denne psyke moren og den steingalne stefaren. Hvor den ekte faren var vet jeg ikke, men han sviktet han også! Anonymous poster hash: 3e493...8e1 1
Anglofil Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 Utrolig trist, og intet mindre enn sjokkerende. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #14 Skrevet 17. juni 2013 Hvor den ekte faren var vet jeg ikke, men han sviktet han også! Anonymous poster hash: 3e493...8e1 Moren fortalte ingen hvem faren er. Anonymous poster hash: b80a9...452
Gjest Snyltefluen Skrevet 17. juni 2013 #15 Skrevet 17. juni 2013 Hvordan er det mulig at så mange voksne bare ser på at unger har det såpass jævlig?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #16 Skrevet 17. juni 2013 Hvordan er det mulig at så mange voksne bare ser på at unger har det såpass jævlig? De la så vekt på morens velbefinnende at de dreit i ungene, Janne fikk jo godkjent fravær på ungdomsskolen og fikk godkjent omsorg for moren som eget fag. Går fint an det, det er jo bare å omdefinere problemet. Hadde det vært opp til meg skulle ikke bare stefaren men også den "stakkars" moreb vært buret inne, i likhet med de i bv som sviktet. Anonymous poster hash: b80a9...452 2
JaVel Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #17 Skrevet 17. juni 2013 Da gutten i denne familien var 9 år hadde tennene hans begynt å råtne, det var ingen som hadde lært ham å pusse tennene, moren nektet ham å gå til tannlege og foret ham istedenfor med Paralgin Forte?! " Bare" dette i seg selv er grov omsorgssvikt, alle som har opplevd tannverk vet hvor intenst vondt det kan være-hvor søren var skoletannlegen? Hvordan kunne det bli godtatt at en liten gutt skulle gå rundt med intense smerter uten at noe ble gjort?? Det ekstremt triste med hele denne saken er at det at en 9-åring går rundt med råtne tenner bare er en LITEN del av den omfattende omsorgssvikten de ble utsatt for. 7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #18 Skrevet 17. juni 2013 Ja moren burde blitt fengslet på psykratisk avdeling, lukket sone. Hun deltok også i overgrepene. Dette er så krenkende og stygt at det ikke finnes ord. Ingen pengesum kan erstatte det helvete de gikk gjennom. Anonymous poster hash: 3e493...8e1 1
Pawn Hearts Skrevet 17. juni 2013 #19 Skrevet 17. juni 2013 (endret) Dere må lese hele, og når bilder og utklipp av brevene kommer er det bare å scrolle sakte nedover så kommer teksten videre med. Dette burde alle lese, og alle som jobber i barnevernet. Dette føltes som Christoffer saken. ALLE VET, MEN INGEN GJØR NOE. De fortjener en klekkelig erstatning for tapt barndom, mishandling og rus. Broren hadde ikke blitt narkoman uten denne psyke moren og den steingalne stefaren. Hvor den ekte faren var vet jeg ikke, men han sviktet han også! Anonymous poster hash: 3e493...8e1 Forferdelig historie, men du må også lese hele artikkelen. Man vet godt hvem faren til Janne er. Jeg sakser fra artikkelen: "Morens første ektemann Andrew Liddle forteller at kvinnen han falt for var livlig og vakker. De møtte hverandre på en klubb utenfor Newcastle, og giftet seg kort tid etter. Hun fikk jobb på Hexham Hospital, han eide et bilverksted. Sammen fikk de tre døtre. Det gikk ikke lang tid før Andrew fant spritflasker gjemt i huset. Den nest eldste datteren husker i dag at moren prøver å legge jentene stadig tidligere. En gang vil hun ha barna i seng klokken fire om ettermiddagen. Både Andrew, Janne, Ronny og andre familiemedlemmer, forteller at morens vanskelige barndom var årsaken til at hun drakk. Eks-mannen så at de tre døtrene tok skade av morens drikking, og hun flyttet ut. Hun klarte ikke lenger jobben som sykepleier. Da hun flyttet tilbake til Bergen i 1971, var hun blakk og arbeidsledig. De tre eldste døtrene ble boende hos faren i England. De fikk en trygg oppvekst." Og faren til Ronny er stefaren til Janne. EDIT: Jeg ser at det ikke er så enkelt likevel. Er det en tredje mann med i bildet, eller er Andrew faren til Janne? Det går ikke klart fram av teksten. Endret 17. juni 2013 av Pawn Hearts
Gjest Animula Skrevet 17. juni 2013 #20 Skrevet 17. juni 2013 Så utrolig trist. Fullstendig svikt fra alle sider, det er ikke sånn samfunnet skal fungere. Veldig rørende med venninnen Kristin som ikke slapp taket i Janne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå