AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Hei alle. Trenger litt råd, da jeg er noe usikker på hva skal gjøre og tenke... Historien fortalt passe kort: samboer var på jobbfest fredags kveld, i en annen by. Planen var at han skulle parkere bilen et sted mellom festlokasjonen og leiligheten hans for så å ta organisert buss og så tog tilbake hjem samme kvelden. (vi bor sammen, men han klargjør leiligheten sin for salg - som sagt i en annen by) Jeg hørte ikke noe fra han hele kvelden/ natten selv om jeg sendte sms. Dagen etter ut på morgenen sender han en sms hvor han forteller at han dro ut på byen med jobben etter festen og at han sov over hos en kollega. Han er nå på kontoret og slapper av til han er kjørbar. Problemet er at jeg har etter et mislykket forhold med en partysvenske fått angst for slike "forsvinningsnummer" i forbindelse med fester. Jeg behøver ikke til enhver tid ha kontroll på hvor han er og hvem han er med, og dette vet han. Men det har hendt ett par ganger tidligere med diverse småepisoder når han har drukket og ikke helt tenkt på konsekvenser av det han gjør. Hva mener dere, er det greit å dra på byen mens man er i et seriøst forhold og ikke gi et pip fra seg før dagen etter? Jeg mener at av respekt for hverandre og tilliten og tryggheten i et forhold så er det kjekt med en lyd når man avslutter dagen. Jeg reiser selv litt i forbindelse med jobben, og ringer ALLTID før jeg skal legge meg. Dette gjør jeg for at han skal vite at jeg er trygg i senga og ikke bekymrer seg over noe. Jeg har ved flere anledninger også snakket om dette med han om hvorfor jeg føler en slik trygghet er viktig. Men likevel så skjedde dette her... Han er selvfølgelig lei seg og alt det der, men jeg har en gnagende følelse som ikke helt forsvinner. En slags skepsis eller noe. Jeg elsker denne mannen utrolig høyt, og vi har det fantastisk flott ellers. Jeg er såret, lei meg og irritert. Har dere noen ideer om hvordan jeg får vekk disse vonde følelsene som har tatt over? Forslag på annet? Tusen takk! Anonymous poster hash: c0ca1...676
Pringle Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Jeg behøver ikke til enhver tid ha kontroll på hvor han er og hvem han er med, og dette vet han. Men det har hendt ett par ganger tidligere med diverse småepisoder når han har drukket og ikke helt tenkt på konsekvenser av det han gjør. Hva mener dere, er det greit å dra på byen mens man er i et seriøst forhold og ikke gi et pip fra seg før dagen etter? Jeg mener at av respekt for hverandre og tilliten og tryggheten i et forhold så er det kjekt med en lyd når man avslutter dagen. Jeg reiser selv litt i forbindelse med jobben, og ringer ALLTID før jeg skal legge meg. Dette gjør jeg for at han skal vite at jeg er trygg i senga og ikke bekymrer seg over noe. Jeg har ved flere anledninger også snakket om dette med han om hvorfor jeg føler en slik trygghet er viktig. Men likevel så skjedde dette her... Han er selvfølgelig lei seg og alt det der, men jeg har en gnagende følelse som ikke helt forsvinner. En slags skepsis eller noe. Jeg elsker denne mannen utrolig høyt, og vi har det fantastisk flott ellers. Jeg er såret, lei meg og irritert. Har dere noen ideer om hvordan jeg får vekk disse vonde følelsene som har tatt over? Det behøver ikke ha skjedd noe bare fordi han ikke har meldt seg. Har han hatt det morsomt og vært opptatt, kan det å ringe hjem, ha vært det siste han tenkte på, kanskje ble det ikke tid heller. Noe av problemet slik jeg ser det, er at han har det morsomt, mens du kjeder deg hjemme. Det er du som trenger bekreftelsen, ikke han. Sånn er det ofte, at det er kvinnene som er "utrygge", mens mennene "ikke bryr seg". Nettopp det at du setter så stor pris på ham og er så glad i ham, tilisier selvfølgelig at du ikke vil miste ham. Men det avgjør ikke noen sms'er fra eller til. Kommer han tilbake til deg, er det deg han vil være hos.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Jeg synes at han burde ringt/sendt mld.. Ser du skriver at du har snakket med han om det allerede, men det får du tydeligvis gjøre igjen. Skjønner at du blir lei deg. Anonymous poster hash: d8048...cdc 1
Gjest Gorgonzola Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 (endret) Tipper han gleder seg til neste jobbfest eller annen sosial happening der du ikke skal være med men er så til de grader "tilstede" allikevel............. Endret 16. juni 2013 av Gorgonzola
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Tipper han gleder seg til neste jobbfest eller annen sosial happening der du ikke skal være med men er så til de grader "tilstede" allikevel............. Og til hvilken nytte mener du at denne kommentaren er for henne? Hun ønsker hjelp, ikke noen som kritiserer henne for det hun ønsker hjelp til.Anonymous poster hash: b1196...b9a 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Slik du fremstiller det så virker det som det egentlig er deg, dine følelser og dårlige erfaringer som er problemet her... Mannen holder på å selge leligheten sin for å flytte sammen med deg, hvorfor skulle han da hooke up med andre? Anonymous poster hash: 2035c...c4e 2
makkapakka Skrevet 16. juni 2013 #7 Skrevet 16. juni 2013 Når man er på fest så passer iallefall ikke jeg klokka, og jeg liker ikke å ha noe plikttelefoner kl 1 osv. i tilefelle partneren min tror jeg hopper til sengs med gud og hvermansen. Grunnen til at han slapper av på kontoret er at, når han er fyllesyk, ikke orker å komme hjem å ta kampen med "hvorfor ringte du ikke, hvor har du vært, og hvor har du sovet" og uansett svar så får han mistenksomheten hengende over seg resten av dagen og kvelden. 4
bebisss Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 Jeg setter også pris på at mannen min gir lyd ifra seg når han er på fest og blir til morgenen etter. Hvis jeg er ute å drikker og han ikke er der får jeg ofte sms eller telefoner, og han blir irritert om jeg ikke svarer så da kan jeg bli like irritert hvis han ikke gir lyd ifra seg. Igår kveld senest satt han her hos oss med en kompis å drakk, jeg gikk å la meg men ba han være grei å gi beskjed om han dro ut for da ville jeg gjerne være med, eller hvertfall vite at han var ute. Våknet idag morges og han var ikke hjemme, ingen smser på mobilen fra han. Jeg ringte å var ganske sint for jeg syns det var veldig respektløst når jeg hadde bedt han gi beskjed hvis han dro ut, men neida, han bare stakk han. Han kom hjem stinkende av alkohol å var dritsur på meg fordi jeg mente han var respektløs og at jeg var sur på han. Derretter prøvde han seg på meg, men jeg var sur å sa nei, så sier han til meg at da kan han bare ringe noen andre til å gjøre "biffen" for han.. Charming.. Jeg er fortsatt sur for den kommentaren, og han er sur fordi jeg er sur...
Gjest Gorgonzola Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 (endret) Og til hvilken nytte mener du at denne kommentaren er for henne? Hun ønsker hjelp, ikke noen som kritiserer henne for det hun ønsker hjelp til.Anonymous poster hash: b1196...b9a Javel? Sist jeg leste startinnlegget var det råd hun ba om, ikke hjelp. Men det er mulig KG definisjonen på råd er støtteerklæringer, koseklemmer og "skjønner deg innmari godt assa"...... Endret 16. juni 2013 av Gorgonzola 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #10 Skrevet 16. juni 2013 Det behøver ikke ha skjedd noe bare fordi han ikke har meldt seg. Har han hatt det morsomt og vært opptatt, kan det å ringe hjem, ha vært det siste han tenkte på, kanskje ble det ikke tid heller. Noe av problemet slik jeg ser det, er at han har det morsomt, mens du kjeder deg hjemme. Det er du som trenger bekreftelsen, ikke han. Sånn er det ofte, at det er kvinnene som er "utrygge", mens mennene "ikke bryr seg". Nettopp det at du setter så stor pris på ham og er så glad i ham, tilisier selvfølgelig at du ikke vil miste ham. Men det avgjør ikke noen sms'er fra eller til. Kommer han tilbake til deg, er det deg han vil være hos. Man skal være veldig opptatt hvis man ikke kan ringe i et halvt minutt og si ifra. Anonymous poster hash: 0f87d...b2a 1
frøken_øst Skrevet 16. juni 2013 #11 Skrevet 16. juni 2013 jeg synes ikke det er urimelig å forvente en beskjed når han blir ute hele natten, eller planer endres, uansett uheldige erfaringer med andre eller ikke. Det er veldig umodent å drikke så mye at man glemmer alt annet og bare lar det stå til med alt, det kan skje, men bør være unntaket og ikke regelen mener jeg
Gjest Gorgonzola Skrevet 16. juni 2013 #12 Skrevet 16. juni 2013 jeg synes ikke det er urimelig å forvente en beskjed når han blir ute hele natten, eller planer endres, uansett uheldige erfaringer med andre eller ikke. Det er veldig umodent å drikke så mye at man glemmer alt annet og bare lar det stå til med alt, det kan skje, men bør være unntaket og ikke regelen mener jeg Dagens Quiz: Ville en mann skrevet dette (da ser vi bort fra I Grosny)??
Gjest NastyNice Skrevet 16. juni 2013 #13 Skrevet 16. juni 2013 TS her. Jeg tror absolutt ikke han "hooket opp" med andre eller at han var utro. Det er av mine siste bekymringer. Jeg tror at om man er i et forhold og man velger å være to, så er man mer involvert i livene til hverandre enn "å komme hjem når man vil" og "å sove hvor man vil". Hva om noe skjer med en mens man er ute? Skal all kommunikasjon oppfattes som kontroll? Hva med at man bryr seg om hverandre at når man ikke har hørt et pip på et døgn så lurer man på om noe kan ha skjedd. Jeg mener jo også at om man i et forhold så skal man respektere slike følelser. Det er ikke snakk om sjalusi osv her. Noe av det nærmeste sammenliknbare eksemplet jeg kommer, er med mine venninner. Når vi har vært ute på byen sammen så sender vi alltid en sms om at "nå er jeg trygt hjemme". Det er ut i fra slike forutsetninger jeg spør om råd. Ikke på grunn av sjalusi og usikkerhet...
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #14 Skrevet 16. juni 2013 Javel? Sist jeg leste startinnlegget var det råd hun ba om, ikke hjelp. Men det er mulig KG definisjonen på råd er støtteerklæringer, koseklemmer og "skjønner deg innmari godt assa"...... Nå ser ikke jeg helt hva som skulle være så stor forskjell på å spørre om råd og å spørre om hjelp... Men det,du skrev blir som å skrive "Ja, det er ikke bra å vær feit" til en som vil ha råd om hvordan hun skal slanke seg Anonymous poster hash: b1196...b9a
frøken_øst Skrevet 16. juni 2013 #15 Skrevet 16. juni 2013 Dagens Quiz: Ville en mann skrevet dette (da ser vi bort fra I Grosny)?? ?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #16 Skrevet 16. juni 2013 Jeg synes ikke det er urimelig å forvente en melding når planene endres - når man har forventet at den andre kom hjem fordi det var avtalen, men så kommer det ingen. Jeg har også vært i et forhold hvor jeg aldri kunne stole på om samboeren kom hjem eller ikke etter en tur på byen. Det handlet ikke om sjalusi, men at man faktisk blir bekymret for hva som kan ha skjedd - i tillegg til at jeg følte meg mer eller mindre respektløst behandlet fordi han ikke kunne ta det som for meg føltes for et bittelite, enkelt hensyn. Jeg har selv ikke noe problem med å sende en melding og si fra at jeg er på vei hjem/kommet hjem/overnatter. Nåværende kjæreste (vi bor ikke sammen ennå) er flink til å sende beroligende meldinger - uten at jeg har bedt om det. Han sier fra når han har kommet hjem fra fjelltur, noen ganger etter å ha vært ute og til og med når han er på hjemvei om han har vært på byen og jeg sover i leiligheten hans. Dessuten pleier han å komme seg hjem, men han må også gjerne få endre planer i løpet av en kveld - jeg vil bare helst ha beskjed om vi bor sammen. Det oppleves i hvert fall som veldig betryggende for min del, og jeg føler ikke noe behov for mer bekreftelse eller "kontroll". Og dette er en mann som gjerne kan la det gå mange timer før han får svart på meldinger ellers. Anonymous poster hash: 62251...865
*Nellik* Skrevet 17. juni 2013 #17 Skrevet 17. juni 2013 Jeg synes at han burde gitt beskjed om at han ikke kom hjem, utover det synes jeg ikke at du kan eller bør forvente at han kommuniserer på telefonen når han er på fest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå