Gå til innhold

edit

teatimee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:popcorn: snikleser og følger med her jeg, Teatimee!

Gleder meg til å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig fint at du tar grep her altså! du drar jo bare på dustefett, sånn som er "lett" å bli kvitt så ikke vent til du er 20kg overvektig før du gjør noe=) pass på sukker og pasta,lyst brød og andre raske karbo..! tenk på det som om du skulle sluttet å røyke, at visse ting spiser du bare ikke, nei takk; jeg spiser ikke boller jeg!finn en annen måte å kose deg på og øv på å tenke "fysj, unødvendige kalorier" om du sprekker.

Legg inn en planlagt sprekk en gang iblant men sørg for at det ikke går over styr, porsjonskontroll er tingen, husk at det er DU som bestemmer hvor mye du skal spise av noe!

fruktsalat er en awesome søtsugstiller og tar 2 min. å lage. mango,blåbær,jordbær,banan og druer er mine favoritter. spis knekkebrød, det er dødsgodt og ganske mettende. husk at kosthold er helt avgjørende for vekten da du ikke har sjanse til å forbrenne nok ved aktivitet, om du spiser usunt eller "normalt" (usunt) må du trene sjuukt mye for å forbrenne nok og det er ikke særlig realistisk vel=)

google fitspo og kjenn motivasjonen ta deg, lag planer for kosthold og trening og gjør alt for å holde mitovasjonen oppe!! se på før/etter bilder, få med deg kjæresten og forklar han at dette er viktig for deg; om du skal føle deg vel og være lykkelig må han støtte deg i dette=)

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veldig fint at du tar grep her altså! du drar jo bare på dustefett, sånn som er "lett" å bli kvitt så ikke vent til du er 20kg overvektig før du gjør noe=) pass på sukker og pasta,lyst brød og andre raske karbo..! tenk på det som om du skulle sluttet å røyke, at visse ting spiser du bare ikke, nei takk; jeg spiser ikke boller jeg!finn en annen måte å kose deg på og øv på å tenke "fysj, unødvendige kalorier" om du sprekker.

Legg inn en planlagt sprekk en gang iblant men sørg for at det ikke går over styr, porsjonskontroll er tingen, husk at det er DU som bestemmer hvor mye du skal spise av noe!

fruktsalat er en awesome søtsugstiller og tar 2 min. å lage. mango,blåbær,jordbær,banan og druer er mine favoritter. spis knekkebrød, det er dødsgodt og ganske mettende. husk at kosthold er helt avgjørende for vekten da du ikke har sjanse til å forbrenne nok ved aktivitet, om du spiser usunt eller "normalt" (usunt) må du trene sjuukt mye for å forbrenne nok og det er ikke særlig realistisk vel=)

google fitspo og kjenn motivasjonen ta deg, lag planer for kosthold og trening og gjør alt for å holde mitovasjonen oppe!! se på før/etter bilder, få med deg kjæresten og forklar han at dette er viktig for deg; om du skal føle deg vel og være lykkelig må han støtte deg i dette=)

Masse lykke til!!

Takk for inspill og tips, sjokopudding :) !!

Nå har jeg vært i 60års bursdag, feira sankthans (+bursdag), er hjemme med mammas nydelige hjemmelagde mat.. SÅ, det går litt skeis.

Men: Har vært på fjellet i 3 dager, skal på gåtur i kveld, og biter i meg søtsuget innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke det du gjør innimellom som teller, men å kunne endre tenkemåten og kosthold/livsstil på lengre sikt=) prøv å alltid ha sunne(re) alternativer i huset, mørk sjokolade, usaltede nøtter, kalorifattig is osv-slik at når fristelsen blir for stor-for det gjør den spes. i starten-så har du noe du kan spise som ikke er helt krise!

jeg har alltid masse sånne nutrislim/allevo bar`er i kjøleskapet, disse er det en del energi i så vær forsiktig men ta en halv eller noen biter når du blir sugen- det stiller suget men er ikke så godt at du ikke klarer å legge det fra deg=) verre med en 200 g melkesjokolade lissom=)

og jo mer aktiv du er, enten i naturen eller på treningssenter, jo mindre har du lyst til å ødelegge for deg selv ved å spise usunt. knebøy (30x3)og sit-ups (50x3)er eksempler som er supert å gjøre hjemme på morgenen eller kvelden før du legger deg, og jeg kan love deg at når du begynner å merke på klærne at du går ned så kommer motivasjonen til å lage ordentlig mat også..!

egg og kylling er supre proteinkilder, jeg er veldig glad i wok, der får man brukt begge deler og masse gode grønnsaker.. ellers er knaskerøtter og sukkererter bestevennene mine i veska når jeg blir litt sulten og ikke er hjemme.sammen med en bris er det bra pausesnacks=)

(det er jo helt håpløst å kjøpe seg noe på farta som ikke er fullt av sukker og fett eller koster skjorta- jeg synes ikke det er greit å betale 90 spenn for en vassen pastasalat!)

og som sagt-bruk nettet for alt det er verdt når det kommer til tips og motivasjon=) stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...