Gå til innhold

Jobber mor mest, - eller gjør far sin del .... ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det har vært mange debatter om hvem som jobber mest. Og er det ikke debatt om hvem som jobber mest så er det gjerne debatt om partneren er enig i prioriteringen (og hvem som skal bestemme hva som er best fordeling).

Nå har debatten om arbeidsfordeling gjennoppstått hos Dagbladet med en litt annen vinkling enn det som er vanlig i pressen.

For egen del vil jeg påstå at at jeg som mann arbeidet MER enn moren når hun var hjemme med barnet. Delvis fordi hun mente at det var så mye å passe på de første 9 mnd. Derfor var det jeg som stod opp om barnet gråt. Jeg stod opp for å hente barnet i rommet ved siden av om barnet skulle ammes og jeg bar det tilbake etter at jeg hadde fått det til å rape.

Da jeg kom hjem fra jobben var det jeg som passet barnet mens mor laget mat slik at jeg også fikk litt tid sammen med barnet i våken tilstand. Etter maten tok jeg klesvasken og oppvasken (dette var imidlertid veldig fort gjort ettersom vi hadde vaskemaskin og oppvaskmaskin så jeg kan ikke skryte på meg så mye jobb mht dette).

Det er vel en brannfakkel at en mann "banner i kirken" slik enkelte vil påstå et slikt innlegg er her på KG, men det skulle vært interesant å høre hva dere mener likevel.

Pappa

Videoannonse
Annonse
Gjest Spirula
Skrevet

Her er vi enige om at vi jobbet like mye da barna var små.

Nå jobber jeg mest, fordi han er borte mesteparten av uka.

Skrevet

Akkurat nå tar mannen min mest, pga keisersnitt. Men til vanlig (dette er nr 2, og han sover like mye som førdte gjorde) så tar jeg alt når jeg er hjemme i permisjon sånn at vi kan være sammen alle sammen når mannen kommer hjem. Men dette er lett for meg fordi at barnet sover hele tiden, mannen tar med glede sin del og jeg "går bare hjemme å trør" uansett :) Hadde jeg hatt en krevende baby og en mann som ikke løfta en finger så hadde jeg absolutt ikke gjort mer en nødvendig. For meg høres det ut som om du tar mer enn nok. Jeg tar feks alle nettene helt alene (smån spiser en gang iløpet av natta), fordi jeg syns mannen fortjener å sove da. Han er oppe 5.30 hver morgen, så jeg syns han skal få sove da. Igjen, hadde ungen vært krevende måtte han nok trødd til litt, hvertfall i helgene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...