AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Nå har det skjedd igjen, mobilen min har vært uten dekning i minst et par dager uten at jeg har merket noe. Det løser seg raskt ved en restart, men er så irriterende at man aldri kan vite når dekningen har blitt borte! Har prøvd å bytte sim-kort, oppdatert telefonen osv. Finnes det noen måte å se når man har mistet dekningen? De strekene som liksom skal vise dekning står på fullt. Det er sikkert telefonen det er noe feil med, men har fått inntrykk av at dette er veldig vanlig på smarttelefoner. Bare restart, sier folk. Greit nok det, men jeg har gått glipp av viktige meldinger og samtaler i mellomtiden. Anonymous poster hash: 7e0c8...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Jeg SLITER med dette! Finner ingen løsning. Vurderer å skaffe meg landlinje. Anonymous poster hash: 8dbf5...492
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Hvem har du abonnement hos? Netcom. Men hadde aldri dette problemet med gammeldags "usmart" telefon. Anonymous poster hash: 7e0c8...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har også Netcom!Anonymous poster hash: 8dbf5...492
Zzyzx Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 Nei, jeg vet ikke. Jeg har Onecall, og da kan det samme skje hvis jeg må over på Telenordekning der Network Norway ikke har dekning. Skjedde senest på fredag, faktisk.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #7 Skrevet 16. juni 2013 Hos meg skjer det selvom jeg bare er hjemme og ikke flytter på telefonen engang. Anonymous poster hash: 8dbf5...492
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #8 Skrevet 17. juli 2013 Må trekke denne opp igjen. Nå har jeg opplevd dette to ganger denne uken. Må bare drive og ringe meg selv hele tiden for å sjekke at dekningen ikke faller ut. Virker som at hvis det først skjer, så kommer den ikke tilbake før man restarter. Men når jeg ringer meg selv, så kan jeg jo likevel ikke vite om dekningen er borte minuttet etter. Dette er så irriterende. Jeg prøver å finne et mønster i når dettte oppstår, eller om det er tilfeldig. Om det er etter lang inaktivitet, eller etter jeg har vært koblet til pc for overføring av filer etc. Noen andre som har klart å finne noen løsning? Virker som mange opplever dette, men ikke ser det som noe stort problem siden de bruker telefonen så ofte at de oppdager det straks. For min del er det litt kjipt siden jeg bruker den sjelden, og når jeg restarter og får inn meldinger så kan jeg ikke vite om de ble sendt for fem minutter eller to dager siden. Anonymous poster hash: 7e0c8...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 Jeg finner ikke noe mønster. Jeg har flere ganger spilt spill, eller surfet på mobilen mens jeg har ventet på en telefon. Dekningsstoplen, og alt ser normalt ut. Timene går, ingen ringer. Møter de dagen etter og blir kjeftet på for at jeg ikke svarte dagen før.... Noen ganger har jeg opplevd at venner som har Telenor kommer igjennom, men ikke Netcom-kunder. Anonymous poster hash: 8dbf5...492 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #10 Skrevet 18. juli 2013 Jeg finner ikke noe mønster. Jeg har flere ganger spilt spill, eller surfet på mobilen mens jeg har ventet på en telefon. Dekningsstoplen, og alt ser normalt ut. Timene går, ingen ringer. Møter de dagen etter og blir kjeftet på for at jeg ikke svarte dagen før.... Noen ganger har jeg opplevd at venner som har Telenor kommer igjennom, men ikke Netcom-kunder.Anonymous poster hash: 8dbf5...492 Er vel ingen annen råd enn å ringe diverse gratisnummer støtt og stadig da, for å sjekke dekningen. Jeg er nesten fristet til å bytte tilbake til den gamle mobilen. Virker som det bare er de moderne touch-telefonene som har problemet. Kan jo ha en egen en til surfing da... Anonymous poster hash: 7e0c8...fe2 1
Lutetium 71 Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Er vel ingen annen råd enn å ringe diverse gratisnummer støtt og stadig da, for å sjekke dekningen. Jeg er nesten fristet til å bytte tilbake til den gamle mobilen. Virker som det bare er de moderne touch-telefonene som har problemet. Kan jo ha en egen en til surfing da... Anonymous poster hash: 7e0c8...fe2 Skaff deg en gammel nokia eller noe sånt, putt i et kontantkort, og ha den liggende på lur i skuffen. Da er det enkelt å sjekke om smartmobilen er dau.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå