Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

en del barnehager har begynt med positiv berøring somtema, det betyr at barna skal ta på hverandre eller kose med og eller masere hverandre, en del skoler har det og, dette er for og opparbeide mer kontakt, mer bånd og bry seg om og ta kontakt for hverandre, syns dere det er bra hvis ja eller nei hvorfor, jeg tor det er bra fordi det kqan opparbeide en del bånd og lare barna og ta vare på hverandre og brys seg om hvernadre og passe hverandre og ikke la noe vere ale

ne

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes det er vigtig med berøring klem og knus hjemme hos os får alle klemmer og knus masse ros det er veldig vigtig, mor og far krammer og møsser og siger de er glade i hinanden, det lære børnen at ta vare på hinanden og kunne vise føelser.

Skrevet

Jeg tror også det er bra. Alle mennesker trenger kroppskontakt (se på den søte reklamen med Ole Lukkøye/Fjordland :wink: )

Jeg tror også slik kontakt kan lære unger hva som er bra - og kanskje gjøre det lettere for dem å sette grenser for uønsket berøring.

Men kos, klapp, massasje og hud-mot-hud er bra for alle mennesker!

Skrevet

Jeg tror absolutt et der viktig med berøring .. men tror ikke jeg ville følt meg komfortabel med "påtvunget" kroppskontakt.

Vi har alle forskjellige privatsvære .. og det føles ikke like naturlig for alle at "fremmede" - skal ta på oss.... Jeg vil selv velge hvem og om noen skal få ta på meg, og det samme skal barna mine.

Hvis det kommer naturlig - er det jo fint - men jeg ser for meg scenarioet med at "Nå skal vi kose, klappe og klemme hverandre dere"... og de som da ikke har lyst - av en eller annen grunn - vil bli stilt til veggs. Det er en veldig hårfin grense fra å være kos til å bli påtvunget noe. Og hva med de barna som ikke vil (av gode grunner) . .. skal de måtte forklare alle de andre hvorfor de ikke vil kose med alle...

Nei takke meg til kos og klemmer i familien og med venner - og i andre situasjoner der det kommer naturlig - og det er et fritt valg for oss.

Skrevet
Jeg tror absolutt et der viktig med berøring .. men tror ikke jeg ville følt meg komfortabel med "påtvunget" kroppskontakt.  

Vi har alle forskjellige privatsvære .. og det føles ikke like naturlig for alle at "fremmede" - skal ta på oss.... Jeg vil selv velge hvem og om noen skal få ta på meg, og det samme skal barna mine.

Hvis det kommer naturlig - er det jo fint - men jeg ser for meg scenarioet med at "Nå skal vi kose, klappe og klemme hverandre dere"... og de som da ikke har lyst - av en eller annen grunn - vil bli stilt til veggs.  Det er en veldig hårfin grense fra å være kos til å bli påtvunget noe.  Og hva med de barna som ikke vil (av gode grunner) . .. skal de måtte forklare alle de andre hvorfor de ikke vil kose med alle...

Nei takke meg til kos og klemmer i familien og med venner - og i andre situasjoner der det kommer naturlig - og det er et fritt valg for oss.

hei

jeg vil svare deg litt, jeg tror ikke det er snakk om kosetvang, det er snbakk om og at man se at berøring kan vere positivt derfor er det bakt in i aktiviteter at man skla gå sammen to og to og masere verandre, der jeg har hørt om det er det også slik at vis to barn for eksempel vil masere verandre kan de fåhjlp av voksne med olje utenom og kan masere vernadre for seg selv det er veldig mye frivillig men alle skal masere verandre så og så mange ganger i uken og de voksne maserer barna etter ønske så dret er ikke snakk om tvang, jeg så også i en skoleklasse og der banra syns det var fint jeg tror også det kan myke opp sperrer og at banra ermer sammen

hilsen

Skrevet
jeg synes det er vigtig med berøring klem og knus hjemme hos os får alle klemmer og knus masse ros det er veldig vigtig, mor og far krammer og møsser og siger de er glade i hinanden, det lære børnen at ta vare på hinanden og kunne vise føelser.

hei

helt enig

hilsen

Skrevet
Jeg tror også det er bra. Alle mennesker trenger kroppskontakt (se på den søte reklamen med Ole Lukkøye/Fjordland :wink: )

Jeg tror også slik kontakt kan lære unger hva som er bra - og kanskje gjøre det lettere for dem å sette grenser for uønsket berøring.

Men kos, klapp, massasje og hud-mot-hud er bra for alle mennesker!

hei

helt enig syns det er gint syns det er bra jeg syns det og

hilsen

Skrevet

hei

vil si at det skulle vere en avstemming her men jeg fike det ikke til huf snerr, når det gjelder det jeg skriver om så så jeg to ting

det var på en ksole vor det etter at de hade jobbet hadde detmed og masere verandre for og myke opp og vere ner vernadre og vise følelse

når det jgelder barnehagen så var det at de sklulle ,maserers så og så mange mye i løpet av en uke enten av hvernadre ller voksne det var også lik at utneoinm tidnee vis noen barn ville masere vernadre eller noe så fikk de hjelp av de voksne til det jeg syns det virket fint jeg syns det virket bra

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...