Gå til innhold

Skatt på uføretrygd i juni (feriepenger)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Står ikke klart når jeg googler. Skal jeg betale full skatt på uføreytelsen i juni (feriepenger), eller er det redusert med 50%?

Anonymous poster hash: b2152...829
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener helt bestemt at det ikke er noen slags trekkfri periode på uføretrygd, du får samme trygd hver mnd og trekker like mye skatt hver mnd...

Anonymous poster hash: 88a16...a5c
AnonymBruker
Skrevet

Det er halv skatt på siste utbetling av uføretrygden i juni, ja. Det gelder også AAP og Introduksjonsstønad.

Anonymous poster hash: 3a1b3...abe
Skrevet

http://www.nav.no/Om+NAV/Satsar+og+utbetalingsdatoar/Feriepenger+og+fritak+for+forskuddstrekk.1073747766.cms

Uføre har ikke skattefritt i juni.

Men det er skattefritt i desember.

:)

Anonymous poster hash: 980f0...6af

I lenka di står det jo heilt klart og tydelig at to 14-perioders utbetaling i juni er trekkfrie (dvs utbetalt uten skattetrekk)

(Men det står ingenting om trekk i desember)

Altså: aap har skattefrie utbetalingar i juni.

AnonymBruker
Skrevet

I lenka di står det jo heilt klart og tydelig at to 14-perioders utbetaling i juni er trekkfrie (dvs utbetalt uten skattetrekk)

(Men det står ingenting om trekk i desember)

Altså: aap har skattefrie utbetalingar i juni.

Hvor finner du at uføre har skattefrie utbetalinger?

Anonymous poster hash: 11dbe...e05

Skrevet

Uføretrygd er kun skattefri i desember. AAp er skattefritt 2 meldeperioder i juni.

AnonymBruker
Skrevet

TS her; har også lest den linken. Står ingenting om uføretrygd der nei. Er nok "bare" AAP som har halv skatt.....

Anonymous poster hash: b2152...829
Skrevet

Hadde du blitt trukket mindre denne måneden ville du blitt trukket tilsvarende mer alle andre måneder. Summen man trekkes hvert år er fast. Det er kun fordi staten mener man er for dum til å planlegge selv at de øker skatten noen måneder og har den lavere andre, som i desember. Så noe halv skatt er det nok ikke snakk om :)

• Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

1) Er det sånn at uføretrygdede trekkes for skatt i juni? (Altså ingen skattefri måned?) Jeg får uføretrygd og har blitt trukket i skatt akkurat slik jeg har blitt i de andre månedene, men før da jeg gikk på arbeidsavklaringspenger var det null skatt i juni og halv skatt i desember.

2) Er det null eller halv skatt i desember når man mottar uføretrygd? (Har nettopp startet, så har ennå ikke opplevd hvordan det gjøres i desember.)

Anonymous poster hash: 00faf...55a
Gjest Blomst83
Skrevet

1) Er det sånn at uføretrygdede trekkes for skatt i juni? (Altså ingen skattefri måned?) Jeg får uføretrygd og har blitt trukket i skatt akkurat slik jeg har blitt i de andre månedene, men før da jeg gikk på arbeidsavklaringspenger var det null skatt i juni og halv skatt i desember.

2) Er det null eller halv skatt i desember når man mottar uføretrygd? (Har nettopp startet, så har ennå ikke opplevd hvordan det gjøres i desember.)

Anonymous poster hash: 00faf...55a

Vanlig skatt i juni,ingen i desember.

AnonymBruker
Skrevet

Feriepenger har vel ikke Nav noe med.

Anonymous poster hash: 36062...688

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...