Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har et stort problem/drar meg veldig ned. Jeg føler at jeg ikke er attraktiv i det hele tatt for jenter/kvinner. Får aldri noe respons, selv om kvinnelige "bekjente" sier jeg er pen/ser bra ut. Det er noe som skurrer her, enten er det jeg som har veldig lav selvfølelse eller så sier folk bare dette for å være snille.

Kunne noen si sin ærlige mening om jeg er stygg eller pen/attraktiv på pm o.l?

Blir litt "taper-aktig" å spørre om noe sånn føler jeg på et forum. :(

Anonymous poster hash: 6896a...373
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får jo tydeligvis respons når kvinnelige bekjente sier at du ser bra ut :)

Skrevet

Finnes mange stygge og pene folk som ikke klarer sjekke opp noen grunnet de er usikker. Forresten så har en venninne av meg (svært pen og fin kropp) en kjæreste som ikke akkurat topper skalaen. ;) Det er personligheten som teller.

Skrevet

Har jo ikke sett hvordan du ser ut, men om det ikke er din sterkeste side er det bare å jobbe med det da, tren og spis sunt, og ellers jobb med personlighet. Utstråling, personlighet og humor holder mye lenger i lengden enn utseende for mange.

Skrevet (endret)

Utstråling, personlighet, karma eller hva man nå vil kalle det teller nok mer i lengden enn utseende, stort sett. Men det finnes ingen absoultt standard på hva som er en "god personlighet/utstråling". Å jobbe med seg selv er alltid lurt. Men om man jobber med seg selv med et mål om å bli mer attraktiv, tror jeg man har valgt seg feil motivasjon og uansett ikke vil fremstå som mer autentisk ovenfor omgivelsene.

Ofte er gifte menn eller menn i faste forhold mer attraktive enn single menn, fordi de er mer sikre på seg selv fordi de uansett har en "dame i bakhånd" og har ikke noe å tape på å flørte litt (dersom de da ikke går over streken og kona fatter mistanke). De kan alltid unnskylde seg ovenfor flørten sin med at de ikke ønsker å "oppnå noe mer", noe single menn alltid vil bli mistenkt for. Det er jo en litt ond sirkel da, at single menn generelt blir litt desperate og dermed frastøter seg kvinner. For det er ikke lett å bare "glemme" behovet for å ha noen å dele livet med, selv om det er nettopp når man klarer det at kvinnene har en tendens til å komme.

Sjekkeguruene har jo de siste årene valgt å anbefale single menn med å forsøke å trives med sitt liv uten en kvinne ved sin side. Når en mann følger og utvikler sitt potensiale og når sine mål, så virker dette attraktivt på kvinner. Hevdes det. Men hva med alle mennene som er helt "ordinære", ikke utfordrer seg selv men likevel har kvinner? Det er en selvmotsigelse å si at man skal glemme behovet for en kvinne for å øke sin attraktivitet, for da er med ytre motivert i sin selvutvikling for nettopp å bli likt av det andre kjønn, og det tror jeg kvinner vil fange opp. Autentiske menn er det få av, meg selv inkludert, og jeg tror det er dette som tiltrekker kvinner - uansett om man er innadvendt eller utadvendt. Satt på spissen: man kan gjerne være en sofagris og få kvinner, dersom man er autentisk. Hva som er autentisk, finnes dog ingen oppskrift på.

Endret av straamann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...