AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Siste krasjet jeg var i var med min eks for snart et år siden. Han kjørte inn i en bil og jeg fløy i frontruten. Ødelagt rygg, Hjernerystelse og redsel kom sist, heldigvis ikke så ille. Krasjet nå var ikke like stort, men enda er jeg like redd. Flashback til sist krasj kom med en gang.. Ikke moro i det hele tatt!Anonymous poster hash: 7c179...891
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Ødela du ryggen?! Trafikken er veldig farlig sted. Og det er veldig fort gjort før det smeller. Flashbacks er vanlig og. Det er og veldig forståelig at du er redd nå, men har hørt at det er lurt å kjøre igjen ikke så lenge etter en ulykke for å bli trygg igjen på en bil. Og trafikken. Sikkerhet først da! Og kjør forsiktig. Anonymous poster hash: d7126...2ef
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Jeg fikk sterke ryggsmerter grunnet skev ryggrad, men det er noe jeg hver dag trener mer opp og som hat forbedret seg utrolig det siste snart året.. Y Jeg er ikke helt sikker på om jeg vom sette meg i en bil igjen med det første faktisk.. Sist tok det meg 3 uker før jeg klarte sitte en liten tur til butikken.. Nå føles jeg som på bånd igjen etter så mye strev om å klare sitte i en bil igjen sist.. Anonymous poster hash: 7c179...891
Gjest Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Hvordan greide du å klaske i frontruta om du var i bilbelte? Og er det samme kjæresten som har vært sjåfør begge ganger? Høres ut som mye å havne i to krasj på såpass kort tid. Mulig han ikke er en veldig god sjåfør. I så fall er det ikke lurt å sitte på med han.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #6 Skrevet 16. juni 2013 I en liten polo. Bilbeltet ga etter, og jeg fløy frem. Som står i hi var eksen min den første og nå min samboer. Anonymous poster hash: 7c179...891
Gjest Skrevet 16. juni 2013 #7 Skrevet 16. juni 2013 I en liten polo. Bilbeltet ga etter, og jeg fløy frem. Som står i hi var eksen min den første og nå min samboer.Anonymous poster hash: 7c179...891 Beklager, så nå at det sto eks. Håper du tok det videre til VW at bilbelte bare ga etter! Sånt skal det ikke være. Lykke til med helsa.
wahaj Skrevet 16. juni 2013 #8 Skrevet 16. juni 2013 Har selv krasjet som passasjer, meide ned et tre i slutten av 2010, og slet lenge, sliter fortsatt med å være passasjer. å kjøre selv går heldigvis fint. Det viktigste er å sitte i bil igjen, for å utfordre angsten din, før den blir verre.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #9 Skrevet 16. juni 2013 Jeg tok det videre, og alt av legetimer, medisiner og slikt ble dekket. Vi kunne søke om erstatning for skadene mine, men jeg følte det var fint at legetimer etc ble dekket så dermed orket jeg ikke gjøre noe mer med det. Til deg over, det er skummelt. Nå prøver jeg på nytt og er ute på en liten tur som passasjer ettersom det er mitt største problem. Kjøring selv har jeg lagt litt til side. Etter ulykken ifjor solgte jeg bilen min og satser på å kjøpe en stødig bil som tåler mer enn de bilene. Merker alt virker så skummelt nå.. Det å sitte i en bil igjen allerede og så fort var ikke like lett som jeg trodde, men selvfølgelig glad for at jeg prøve. Igjen og ikke venter som sist.. Samtidig som jeg nå er gravid vil jeg ikke ta sjansen på at ting skal gå ille med den lille, det er min største frykt. Anonymous poster hash: 7c179...891
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #10 Skrevet 16. juni 2013 Hvis det har utartet seg et vedvarende problem i ryggen, burde du ikke se deg fornøyd med å kun få legetimer etc dekket. Ryggen er omtrent den viktigste delen av kroppen, og det skal ikke mye til før den blir ødelagt. Og det kan komme en liten skade først, men som gir veldig store konsekvenser senere. Du burde definitivt søke om erstatning og. Og du burde ikke vente for lenge, om du ser for deg at du lyst å være trygg i trafikken igjen. Det er omtrent den eneste måten, om du ikke først finner en simulator du kunne ha testet ut. Og det er naturlig at det er skummelt til begynne med. Å være redd for barnet er en rasjonell frykt forsåvidt, men det burde ikke holde deg tilbake. Og hvis du venter til etter at barnet er kommet ut kan bli unødvendig og veldig vanskelig å prøve igjen. Å kjøpe seg en skikkelig bil er som regel langt mer betryggende. Kjøp deg en Audi Q7 f.eks. Eller en Grand Vitara. Eller en annen suv av noe slag. Anonymous poster hash: d7126...2ef
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #11 Skrevet 16. juni 2013 Har sett litt på disse bilene, men det er rett og slett skummelt. Alt med trafikken. Hvordan andre kjører, om det regne, er tåke, mørkt, mange mennesker i trafikken, oljesøl etc. Jeg føler at alt er blitt så mye mer skummelt enn før krasjene.. En dag må det jo bli bedre, men veien til den dagen er skummel syntes jeg. Anonymous poster hash: 7c179...891
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #12 Skrevet 16. juni 2013 Selvsagt er det blitt så mye mer skummelt nå enn det var før krasjene. Det er jo slik en fungerende angst holder sin stand og påvirker i en større grad. Trafikken er et farlig sted, fordi det er så mange forskjellige mennesker involvert samtidig. Når som helst kan det skje noe uforventet og det er mange småfaktorer som utgjør resultatet, som f.eks dårlig sikt, dårlig føre, dårlig tid og illebefinnende øyeblikk selv. Alle disse gjør situasjonen til en potensielt ekstremt farlig en egentlig, men det er jo og fult mulig å ferdes i trafikken uten at det skal skje noen uhell. Det finnes ingen garanti for dette, da hvem som helst andre kan finne på å krasje i deg f.eks av div årsaker. Men straks en føler risikoen er for stor for at det kan på noen måter bli betryggende igjen, så har man tapt. Man er ferdig da og kan like gjerne levere inn igjen sertifikatet sitt. En dag KAN det jo bli bedre, men veien til den dagen er lang og skummel. Forståelig det. Men jeg tror det vil være verdt det til slutt. Enda en investering til dette hjelpemiddelet, dog denne gangen er det ikke på noen økonomiske grunnlag. Anonymous poster hash: d7126...2ef
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #13 Skrevet 16. juni 2013 Jeg skal prøve å kjøre en liten tur selv snart. To uker etter sist ulykke ble bilen solgt og jeg har ikke kjørt mer enn en gang siden. Skulle vært så fint om jeg kunne knipse og plutselig var all redsel vekk. Jeg håper jeg klarer det selv om veien til suksess denne gangen er lang og full av redsel. Anonymous poster hash: 7c179...891
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå