Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Høres kanskje litt søkt ut dette, men da får dere ta det med humor.

Jeg, mann, har en vennine hvor vår historie går 10 år tilbake i tid. Hun er ca 30, jeg litt yngre. Vi gikk i en periode på samme skole, og har i ettertid hatt sporadisk kontakt. Det er alltid hun som har vært pågående og tatt initativ, og til tross for at jeg har vært tidvis frekk og unnvikende, har hun ikke latt seg skremme. Men for å understreke det; det har ikke vært noen form for seksuell kontakt eller antydninger.

Nå er saken den at vi kanskje skal treffes snart. Hun har nå alle de etablerte tingene i livet, men mangler barn og mann. Og hun virker kanskje litt ensom på noen områder, selv om hun har et rikt sosialt liv og har opplevd mye. Jeg på min side, er også ganske ensom, og savner det å være nær noen både fysisk og psykisk, med alle mine svakheter. I forhold til den psykiske biten, føler jeg det er mulig med henne. Samtidig føler jeg at hun er avhengig av at jeg "spiller" svakere og dummere enn jeg er, for at hun ikke skal bli utrygg. Noen ganger tenker jeg at hennes pågående omsorg og omtanke for meg, egentlig er litt egoistisk betonet ved at hun føler seg sterk i forhold til en mann som kanksje er litt medgjørlig med henne - noe hun sjelden opplever med menn generelt.

Det har hendt at jeg har fått erotiske følelser for henne. Tror det er vanlig at menn får dette, selv ovenfor kvinner som de er venner med. Jeg føler på et vis at hun er seksuelt tiltrukket av meg, men ikke tør å komme med hint fordi hun er redd for å bli avvist. Høres kanskje rart ut, men hun er ikke typisk "billedskjønn". Og jeg tenker at jeg er litt tiltrukket henne, og tenner på tanken av at hun liker meg. Så om det skulle oppstå en situasjon som innbyr til "kos" når vi møtes, er jeg ikke fremmed for det.

MEN: jeg er livredd for at hun skal lure til seg gravidtet. Jeg vet ikke om hun vil ha barn eller ei, men tenker at den biologiske klokka hennes går og hun sjelden får napp hos menn. Og at hun derfor kanskje kan komme til å stjele sæden min fra en brukt kondom, eller at det skulle gå hull på kondomen. Selv om sjansjen for dette er minimal, så om hun da vil beholde et evt barn, så har jeg ingen rettigheter. Og en annen ting er jo at man ikke vet om en evt sex blir god, og hva med forholdet vårt etterpå da? Og hva om jeg gir henne feil signaler, for jeg vil ikke ha et seriøst forhold med henne bortsett fra vennskap.

Bør jeg for enhver pris stå imot seksuelle antydninger, selv om det er HUN som er pågående? Eller er det greit å gi etter, og i såfall hvordan bør jeg formidle signaler slik at jeg ikke blir en lurekuk etterpå? Og bør jeg ta sjansjen på at kondomen holder tett eller ei?

Endret av straamann
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en problemstilling ... Du vet det finnes kondomer med sæddrepende krem inni?

• Liker 4
Skrevet (endret)

:skratte:

Edit: Beklager, TS - jeg skal svare mer saklig når jeg finner ut hva i alle dager som er et fornuftig tilsvar til denne heller spesielle posten...

Endret av Elanore
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du virkelig egg i kanonen? :fnise:

Anonymous poster hash: ca8b6...26f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gi meg noen minutter nå, og når jeg er tilbake så skal jeg skrive et skikkelig svar.

Anonymous poster hash: b3319...c45
  • Liker 1
Skrevet

Et godt råd hentet fra en annen tråd: Ikke ha sex med noen du ikke kan tenke deg å få barn med.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal jeg begynne? Det høres jo ut som du har tenkt en del på dette, så jeg skal prøve å trå forsiktig.

Jeg, mann, har en vennine hvor vår historie går 10 år tilbake i tid. Hun er ca 30, jeg litt yngre. Vi gikk i en periode på samme skole, og har i ettertid hatt sporadisk kontakt. Det er alltid hun som har vært pågående og tatt initativ, og til tross for at jeg har vært tidvis frekk og unnvikende, har hun ikke latt seg skremme. Men for å understreke det; det har ikke vært noen form for seksuell kontakt eller antydninger.

Nå er saken den at vi kanskje skal treffes snart. Hun har nå alle de etablerte tingene i livet, men mangler barn og mann. Og hun virker kanskje litt ensom på noen områder, selv om hun har et rikt sosialt liv og har opplevd mye. Jeg på min side, er også ganske ensom, og savner det å være nær noen både fysisk og psykisk, med alle mine svakheter. I forhold til den psykiske biten, føler jeg det er mulig med henne. Samtidig føler jeg at hun er avhengig av at jeg "spiller" svakere og dummere enn jeg er, for at hun ikke skal bli utrygg. Noen ganger tenker jeg at hennes pågående omsorg og omtanke for meg, egentlig er litt egoistisk betonet ved at hun føler seg sterk i forhold til en mann som kanksje er litt medgjørlig med henne - noe hun sjelden opplever med menn generelt.

Det har hendt at jeg har fått erotiske følelser for henne. Tror det er vanlig at menn får dette, selv ovenfor kvinner som de er venner med. Jeg føler på et vis at hun er seksuelt tiltrukket av meg, men ikke tør å komme med hint fordi hun er redd for å bli avvist. Høres kanskje rart ut, men hun er ikke typisk "billedskjønn". Og jeg tenker at jeg er litt tiltrukket henne, og tenner på tanken av at hun liker meg. Så om det skulle oppstå en situasjon som innbyr til "kos" når vi møtes, er jeg ikke fremmed for det.

MEN: jeg er livredd for at hun skal lure til seg gravidtet. Jeg vet ikke om hun vil ha barn eller ei, men tenker at den biologiske klokka hennes går og hun sjelden får napp hos menn. Og at hun derfor kanskje kan komme til å stjele sæden min fra en brukt kondom, eller at det skulle gå hull på kondomen. Selv om sjansjen for dette er minimal, så om hun da vil beholde et evt barn, så har jeg ingen rettigheter. Og en annen ting er jo at man ikke vet om en evt sex blir god, og hva med forholdet vårt etterpå da? Og hva om jeg gir henne feil signaler, for jeg vil ikke ha et seriøst forhold med henne bortsett fra vennskap.

Bør jeg for enhver pris stå imot seksuelle antydninger, selv om det er HUN som er pågående? Eller er det greit å gi etter, og i såfall hvordan bør jeg formidle signaler slik at jeg ikke blir en lurekuk etterpå? Og bør jeg ta sjansjen på at kondomen holder tett eller ei?

Det kan jo være at svaret mitt blir like søkt, men om det blir så ta det med en teskje salt.

Det høres ut som dere har fått en ganske grei kontakt.
Du sier hun virker litt ensom på noen områder, men er det barn hun savner da? Dette burde jo være noe en kunne prate med noen om og få noen svar på. Jeg tror ikke det er så vanlig å gå rundt å gjemme ønskene sine akkurat.

Det er synd å høre at du føler deg avhengig av å "gjøre deg dummere og svakere" enn det du er. Hvilket og hva har gitt deg grunnlag for å tro at det gjør henne utrygg? Om hun er en smule reflektert så tror jeg ikke hun gjør annet enn å sitte pris det kun, at du gjerne er sterkere og smartere enn henne. Likevel, som den mannen man er, må man gjøre noe noen ganger og ofre noe andre ganger. Det er ofte ikke mye, men for eksempel når jeg spiller mot noen som egentlig er langt dårligere enn meg, så lar jeg dem noen ganger score et mål, få inn noen poeng og lar dem få være med og oppleve de gode sidene av spillet. Dette gjøres og ofte med kvinner generelt i styrke-konkurranser f.eks, når det er veldig kjipe verdifordelinger, Det er jo heller ingen som liker å stå i motvind hele tiden.

Og jeg synes slettes ikke at du burde stå i mot seksuelle antydninger, om du selv er trygg på hva du vil.
Det er jo og et godt stykke fra flørting til hoppe i sengen, så hvis du ikke har lyst å gjøre det vanskelig for deg selv, så burde du bare respondere i samme tone egentlig. Om hun flørter så flørt tilbake da. Altså, til en viss grad, det er jo og kjent at mannen holder litt tilbake noen ganger. Og det er jo ikke alltid alle som går inn med den innstillingen som tilsier at det skal bli et seriøst forhold. Det er og en god del kvinner der ute som aksepterer og gjerne og foretrekker den type relasjon. Men dette er jo noe bare henne kan svare på da.

Det å sjekke temperaturen i vannet ved å stikke tåen nedi er ikke en ukjent tendens.
Det er omtrent den eneste måten en virkelig kan finne ut om noen relasjoner kan oppstå i utgangspunktet. Men så avgjør en jo selv hvor en vil sitte grensen sine etterhvert, før en stuper uti.

Og angående om hvorvidt hun ønsker barn og om hvor rasjonell disse paranoide tankene dine er vet jeg ikke så mye om. Det er vel bare henne som kan gi deg noen svar på det, og.

Anonymous poster hash: b3319...c45
Skrevet

For en problemstilling ... Du vet det finnes kondomer med sæddrepende krem inni?

Ja, men det er allikevel ikke 100% trygt.

Et godt råd hentet fra en annen tråd: Ikke ha sex med noen du ikke kan tenke deg å få barn med.

Nei, men om man skulle fuglt det rådet slavisk hadde det ikke vært mye ligging utenfor ekteskapet rundt om.

AnonymBruker
Skrevet

jeg tror absolutt sjansen er til stede for at hun vil prøve å lure deg på dette, det er mange jenter som skaffer seg barn på denne måten, siden du allerede mistenker at hun kan være av den typen, så ville jeg holdt meg langt unna. Synes dette opplegget med henne hørtes veldig komplisert og rotete ut

Anonymous poster hash: e1863...1fc
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes absolutt du skal holde deg unna. Det er jo mye bedre for deg om du møter ei du er virkelig tiltrukket av og interessert i.

Anonymous poster hash: abaf2...f0e
  • Liker 2
Skrevet

Det blir jo ekstra surt dersom hun lurer deg, og du visste at du kunne unngått det hvis du bare hadde beholdt buksene på litt lengre. Nå sitter du jo her og reflekterer over hva som er lurest, og da er det dumt å ha sex med henne når du er klar over hva konsekvensen kan bli (alle vet jo hva sex kan føre til).

Det er en post her om en som mener en kvinne har lurt han til å gjøre henne gravid. Du bør lese litt i den før du bestemmer deg.

• Liker 1
Gjest Miranda2011
Skrevet

Herlighet for et problem..hvis du ikke ser for deg en fremtid med henne, bør du si det til henne, og kondomer finnes, vet du.

Skrevet

Har man sex er uansett sjansen for graviditet der i større eller mindre grad. Den eneste måten å være 100% sikker på at det ikke blir barn er å ikke ha sex.

Sånn ellers synes jeg du overanalyserer hele greia. Du får vel bare sørge for å kaste kondomen og gå ut med søpla da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du har reell grunn til å tro at hun er typen som lurer til seg et barn (basert på reelle mistanker og ikke bare synsing) så bør du absolutt holde deg unna. Finnes mange andre flotte jenter der ute.

Anonymous poster hash: 5c540...a13
Gjest HappyWaffle
Skrevet

hahaha, bruk kondom? eller la være å ligge med hu. ferdig med den saken :P du er en voksen mann som har vett nok til å ta ansvar for dine handlinger vel? :P

Skrevet

hahaha, bruk kondom? eller la være å ligge med hu. ferdig med den saken :P du er en voksen mann som har vett nok til å ta ansvar for dine handlinger vel? :P

Joda, men som mange er innepå, kondom er ikke 100% sikkert, og om det går skeis, så er ikke kondom tilstrekkelig til at man juridisk sett "har tatt ansvar for egne handlinger". Når det er sagt; hadde det vært en foromell-ish jente, hadde jeg kjørt på uansett. Det kalles vel instinkt og evolusjon detta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...