Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt litt på det med øyekrem i det siste. Har aldri brukt det før, så har ingen kunskap om øyekrem. Bruker dere øyekrem? Isåfall, hvorfor begynte dere med det? Hva forebygger/gjør en øyekrem? I hvilken alder er det lurt å begynne med øyekrem? Er det noen spesielle egenskaper forskjellige øyekremer har? Eller er de hovedsaklig like? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Startet med det da jeg ble litt interessert i hudpleie (mest pga urenheter), var borti det da jeg var 14 - 15, men kom aldri helt inn i det før jeg var 16 - 17 år gammel. Har brukt hydra floral sin fra decleor i flere år, men tenker å gå over til en med spf nå.

Øyekrem er først og fremst viktig fordi øyeområdet ikke kan pleie og fukte seg selv i samme grad som resten av ansiktet, er det ikke slik det er?

Når man er under 20 bør man tenke på fukt først og fremst, gjerne spf for forebygging. Så kan man tenke på anti age når man blir litt eldre. Det går visstnok downhill for alt som er hud så fort man runder 20...

Gjest Kaxxy
Skrevet

Startet med det da jeg ble litt interessert i hudpleie (mest pga urenheter), var borti det da jeg var 14 - 15, men kom aldri helt inn i det før jeg var 16 - 17 år gammel. Har brukt hydra floral sin fra decleor i flere år, men tenker å gå over til en med spf nå.

Samme her! :P hydra floral, men vil ha spf.. ser at korres har en, tenkte prøve, men det var fritt på feelunique sist jeg sjekka!

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke 16 år fryktelig tidlig? Ser ikke vitsen med å begynne med øyekrem som 16 åring.

Anonymous poster hash: 08440...737
  • Liker 2
Skrevet

Hmm ok, takk for svar!:) Synes jeg ser litt tørr ut nå, men lurer på om concealeren tørker ut området under øynene. Har dere noen gode tips til concealere som er snill mot huden også? :)

Gjest Kaxxy
Skrevet

Er ikke 16 år fryktelig tidlig? Ser ikke vitsen med å begynne med øyekrem som 16 åring.

Nei, man bruker jo gjerne øyesminke i den alderen, og øynene trenger jo fukt slik som ansiktet. Begynte å bry meg om huden da jeg var ca 15 (annet enn garnier og clarins, gikk over til dermalogica så til md og decleor liksom), og for fullt fra 16 og utover.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, man bruker jo gjerne øyesminke i den alderen, og øynene trenger jo fukt slik som ansiktet. Begynte å bry meg om huden da jeg var ca 15 (annet enn garnier og clarins, gikk over til dermalogica så til md og decleor liksom), og for fullt fra 16 og utover.

De fleste 16 åringer tenker vel ikke slik. Jeg gjorde ikke det. Begynte ikke med øyekem før jeg var 21.

Skrevet

Begynte ikke med øyekrem før i år jeg, og jeg blir 27 straks. :fnise:

Tenkte iallefall ikke på sånt da jeg var 16. Men som en annen over her sa, huden begynner å eldes i løpet av 20 årene, så det er nå det gjelder å forebygge.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Merker man forskjell? Jeg har en øyekrem fra L'Occitane som jeg aldri bruker. :( Har begynt å se små linjer ...

Gjest BettyBoop
Skrevet

jeg tror det er greit å bruke øyekrem. Men 16 åringer trenger bare fukt for å forebygge aldring. Ikke vits med noe aktiv antirynkebehandling ennå

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte hvertfall ikke på å forebygge og at huden må ha fukt å blabla da jeg bare var 16 :P

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg tenkte hvertfall ikke på å forebygge og at huden må ha fukt å blabla da jeg bare var 16 :P

nei nei det gjorde ikke jeg heller da jeg var 16, men likegyldig det å tenke på aldring. Alle trenger fuktighet i huden uansett

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke de under 25 bare bruke vanlig ansiktskrem?

Anonymous poster hash: 01127...de4

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg begynte å bruke øye-nattkrem når jeg var ca 21, og nå når jeg er 23 har jeg endelig tatt til vettet og kjøpt meg en for dagen også. Venter i posten :) Tar ellers godt vare på huden min, med tanke på forebygging.

Skrevet

Jeg begynte å bruke øye-nattkrem når jeg var ca 21, og nå når jeg er 23 har jeg endelig tatt til vettet og kjøpt meg en for dagen også. Venter i posten :) Tar ellers godt vare på huden min, med tanke på forebygging.

Hvor bestiller du fra?:)

Gjest Daenerys
Skrevet

Hvor bestiller du fra? :)

Oftest feelunique. Jeg har ikke prøvd øyekremen enda, så jeg vil ikke anbefale noe, men de har mye der :)

Skrevet

Ok, bestiller ofte fra feelunique selv :) bør kanskje høre med en hudpleier, før jeg bestiller:)

Gjest Eurodice
Skrevet

Ok, bestiller ofte fra feelunique selv :) bør kanskje høre med en hudpleier, før jeg bestiller:)

Jeg tenkte på det samme, at det er lurt å få en profesjonell vurdering av hvilken hudtype man har, før man kjøper noe.

Skrevet

Jeg tenkte på det samme, at det er lurt å få en profesjonell vurdering av hvilken hudtype man har, før man kjøper noe.

Ikke sant! Lurt å rådføre seg frøst:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...