Gå til innhold

Redd for innbrudd...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer aldri til å få lov til å være hjemme alene igjen...

Folkens, helt seriøst. Hvis jeg vil flytte ut, hvordan skal jeg gå frem? Jeg har ikke peiling på slikt.

Anonymous poster hash: e891d...f99

Let etter en leilighet eller hybel som helst er møblert eller delvis møblert Har du litt inntekt så klarer du det fint. Man skal helst sitte igjen med 5000 etter husleie er betalt, blir det knapt kan du søke bostøtte fra husbanken.

Anonymous poster hash: 898bf...b75

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest C4r1n3
Skrevet

Skaff deg en inntekt slik at du klarer å betale husleien og mat og strømregning og andre utgifter, finn en ledig leilighet/hybel i rett prisklasse, kontakt utleier, dersom du får leiligheten så flytter du inn og tar deg av deg selv. Dersom du har lite møbler/inventar, så let etter møblert/delvis møblert leilighet.

AnonymBruker
Skrevet

Innerst inne kan hun umulig mene det hun sier, du har ennå gjort det riktige og ikke la slik hurpeoppførsel få deg til å tro noe annet.

Takk.

Hvorfor lager du to like tråder om dette?

Anonymous poster hash: c45ae...a9b

Vet ikke, jeg lagde den i går og så plutselig at det ble 2 stk. Fikk jo svar på begge så er nødt til å svare på dem :P

AnonymBruker
Skrevet

Let etter en leilighet eller hybel som helst er møblert eller delvis møblert Har du litt inntekt så klarer du det fint. Man skal helst sitte igjen med 5000 etter husleie er betalt, blir det knapt kan du søke bostøtte fra husbanken.

Skaff deg en inntekt slik at du klarer å betale husleien og mat og strømregning og andre utgifter, finn en ledig leilighet/hybel i rett prisklasse, kontakt utleier, dersom du får leiligheten så flytter du inn og tar deg av deg selv. Dersom du har lite møbler/inventar, så let etter møblert/delvis møblert leilighet.

TS

Jeg har en jobb nå, hvor jeg tjener kun 3-4k i måneden... Jeg kommer ikke til å klare meg da? :/

Dessuten tror jeg at jeg må bruke et år på å ta opp fag.

Syns dere det er lurt at jeg flytter til en helt annen by eller går det greit i nabobyen/nærme?

AnonymBruker
Skrevet

TS

Dette med bostøtte, kan jeg ringe DnBnor og høre med dem? Siden jeg ikke forstår så mye av dette?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener moren din at du ikke skulle ringe låsesmed? Hva mener hun du skulle gjort istedet? Ser virkelig ikke problemet så lenge du betaler for egne feil.

Anonymous poster hash: cd1a8...2a1

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener moren din at du ikke skulle ringe låsesmed? Hva mener hun du skulle gjort istedet? Ser virkelig ikke problemet så lenge du betaler for egne feil.

Anonymous poster hash: cd1a8...2a1

Foreldrene mine har alltid vært slik at de vil spare mest mulig penger. Hun påsto hardnakket at å betale for låsesmed ikke var nødvendig(fordi foreldrene mine jobber ikke og er jo hjemme 24/7), og jeg sa at jeg følte meg utrolig krenket og urespektert siden jeg prøvde å være voksen og ta ansvar og til og med betale for dette med egne penger. Mens alt hun fokuserer på er at jeg ikke fortalte dette til mamma og pappa før jeg tok denne avgjørelsen, fordi jeg tydeligvis ikke er voksen nok til å gjøre dette.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bare har 3-4k så går ikke det, studenter kan heller ikke få bostøtte. Går du skole nå siden du ikke tjener mer? Man kan ta opp fag selv om man jobber mer, det kan bli litt tyngre men er nok enklere enn å ha slike foreldre pesende i nakken. Får du lønnen opp på minst 9000 utbetalt skal du kunne klare deg akkurat om du har billig husleie/får bostøtte.

Har du spørsmål om bostøtte kan du se litt her http://www.husbanken.no/bostotte/

Hos NAV kan du få økonomisk rådgivning. http://www.nav.no/Sosiale+tjenester/%C3%98konomisk+r%C3%A5dgivning

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bare har 3-4k så går ikke det, studenter kan heller ikke få bostøtte. Går du skole nå siden du ikke tjener mer? Man kan ta opp fag selv om man jobber mer, det kan bli litt tyngre men er nok enklere enn å ha slike foreldre pesende i nakken. Får du lønnen opp på minst 9000 utbetalt skal du kunne klare deg akkurat om du har billig husleie/får bostøtte.

Har du spørsmål om bostøtte kan du se litt her http://www.husbanken.no/bostotte/

Hos NAV kan du få økonomisk rådgivning. http://www.nav.no/Sosiale+tjenester/%C3%98konomisk+r%C3%A5dgivning

Jeg går siste året på vgs, tenkte å ta opp fag ja. Hvordan kan jeg klare å få så mye lønn? Jobbe 100%?

Takk for linkene!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går siste året på vgs, tenkte å ta opp fag ja. Hvordan kan jeg klare å få så mye lønn? Jobbe 100%?

Takk for linkene!

TS

Kommer ann på hva du jobber med. I matbutikk f.eks vil jeg tro ca 70% (128 kr/t) er nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...