AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #1 Skrevet 15. juni 2013 Det står at jeg kan gå ned 35 kilo på 46 uker ved å få i meg kun 1428 kalorier per dag .. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal holde meg innen det. Noen som har peiling på kalori telling og hvor mye jeg ca. må spise hver dag? Jeg vet at en kebab inneholder 2000 kalorier, så jeg vet i alle fall at jeg ikke skal spise det, haha. Anonymous poster hash: bc078...891
Gjest Sengaia Skrevet 15. juni 2013 #2 Skrevet 15. juni 2013 Hvor mye veier du nå? Hvis du skal ned 35 kilo, så må du vel omtrent halvvere kaloriinntaket iforhold til det du er vandt med? Det hørtes hardt ut syns jeg :-S Spiser du mye sjokolade, fastfood osv? Jeg veide 100 kg for fire år siden, og har gått ned til 64. Jeg måtte legge om hele livsttilen, det var IKKE lett, men det var mulig. Nå spiser jeg omtrent aldri sjokolade, fastfood, potetgull e.l., og savner det overhodet ikke heller. Det er utrolig deilig å kjenne hvordan kroppen fungerer mye bedre, og hvor mye mer energi jeg får! Nå vil jeg fortsatt ned noen få kilo da. Men om du er vandt til veldig mye kalorier, og plutselig skal ned til 1428 i 46 uker, det hørtes veldig hardt ut :-S Det er sikkert vanskelig å miste motivasjonen utover? Er du skikkelig motivert nå? Uansett; masse lykke til, du skal nok få til å komme ned til målvekta di
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #3 Skrevet 15. juni 2013 En kebab inneholder ikke 2000 kcal.. Kaloritelling er en treningssak, du kan feks bruke greteroede.no i begynnelsen til å lagre det du spiser.Anonymous poster hash: 14ee3...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2013 #4 Skrevet 15. juni 2013 ShapeUp appen er god å bruke! Der kan du legge inn/søke på matvarer, så får du opp akkurat hva de inneholder. Så kan du logge måltidene dine, og legge inn favorittmåltider, sånn at du ikke alltid trenger å føre opp alle matvarer igjen. Etter noen dager/uker så har du nok en del "faste" matvarer som du pleier å spise, sånn at du vet hva det inneholder. Så da blir det mye lettere å holde styr på/planlegge måltidene etter hvert Når du da har blitt litt mer bevisst på hva ting inneholder og fått litt dreisen på det, så kan du slutte å logge, eller bare logge maten innimellom, hvis du føler at det trengs. Lykke til! Anonymous poster hash: 41057...7a1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #5 Skrevet 16. juni 2013 Eventuelt så kan du regne det ut med utgangspunkt i kcal innholdet bak på pakken av varen. Det er absolutt en fordel å lære seg det ordentlig slik at du ikke er avhengig av en pc til en hver tid hvor du plotter inn mangden og får ut svaret.. Etter hvert vil du da vite hva dine faste mengder av dine faste matvarer tilsvarer så du slipper å ta regnestykket hver gang. Jeg skrev forresten matlogg slik at jeg alltid kunne bla meg tilbake - det sparer deg for tid og er i tillegg veldig motiverende! Du vil også kunne beregne ca innhold de situasjonene du ikke har mulighdet til å hverken veie eller lese i innholdsfortegnelsen. Siden du veier så mye som du gjør vil jeg tro at det å ligge på rundt 1500kcal pr dag vil fungere greit (fysisk) en stund da du har litt ' å ta av' foreløpig. Jeg gikk med ca 16-17 kg på 4-6mnd ved hjelp av dette. Det er nå over 3 år siden og jeg teller ikke kallorier lengere og har heller ikke gått opp i vekt. Ha tolmodighet og gjør det på den 'ordentlige' måten. Masse lykke til! Anonymous poster hash: 57a96...164
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå